Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjaelp og sporgsmall til min shop

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne spoerge jer lidt til raads vedr. min shop www.organicdreams.eu. Den har vaeret aaben i ca pr mdr. nu og adwords i gang siden 18.07.2009 med 256 klik fra adwords. Ingen salg.. Ingen salg overhovedet!

DEt er en fransk webshop.

Lige en hurtig forklaring til hvordan den er opstaaet. Jeg kontaktede en freelance webdesigner i marts 2008 da jeg fandt ud af at jeg ville aabne en webshop med, foerste klasses oekologiske skin pleje produkter. Uden at have forstand paa webshop etc. kontaktede jeg saa denne webdesigner med en idee om hvordan shoppen skulle se ud. Jeg ville gerne skille mig ud fra de andre paa markedet. Ingen problem sagde ud og lavede nogen udkast af designet. Skal lige siges at hun kun skulle staa for designet og hun saa havde kontakt til som skulle lave selve shoppen, i Joomla. I aug. 08 kontaktede jeg hende igen og gav gront lys for at gaa igang. Og saa kom problemerne med personen som skulle lave selve shop delen. Han havde problemer med dit og dat. Efter lang tid kom han ind paa at designet var svaeret at faa tilpasset. Men ingen af dem sagde til mig at det her design nok ik var det bedste til en webshop. Hende designeren havde egentlig ikke forstand paa webshops..

Naa men jeg finder en anden til at lave shoppen og kommer med designet i haanden til ham. Han vil lave den i magento og prover lidt at faa mig bort fra mit design og istedet  lave en "standard" webshop men nu har jeg det design i hovedet og vil have det. Min fejl.Skulle nok have hort paa ham.

Han var nodt til at omkode hele magento for at faa det design til at virke. saa nu har jeg en shop som jeg ikke kan goere saa meget ved da alt skal kodes osv.. Saa jeg er noget laast der.

Jeg kan ikke have produkter paa forsiden og lave tilbud osv. som alm webshops kan. Hvergang der skal gores noget skal jeg have ham med i spillet pga designet og siden ikke er "normal" magento mere. Jeg kan ikke rigtigt udvide med nye produkter/maerker uden at det vil koste mig penge da jeg ikke selv kan lave nye sider osv. Det er meget nemt at fucke designet op og jeg har ikke adgang til det html, php, design etc. og hvad det hedder. Har ihvertfald ik forstand paa det og hvad jeg ved af. Et lille ps her: for at lave SEO skal man havde adgang til shoppens koder osv? Jeg har kun alm adgang til admin delen i magento.

 

Nu er der jo noget som hedder SEO og jeg gaar lidt og taenker paa om jeg skal bruge flere penge paa min shop til dette ( den har vaeret dyr nok i forvejen ) eller faa lavet en ny i et standard design fra templatemonster Og bruge krafterne der.

http://cms.template-help.com/magento_23225/

http://cms.template-help.com/magento_21818/

Jeg ved ikke hvorfor folk ikke kober men har paa fornemmelsen at det er designet/shoppen. Tror at folk heller vil have en normal shop?? Men kan jo ogsaa vaere priserne og at de ikke kender produkterne da de er nye i frankrig.

Men ham som lavede den faerdig i magento kan lave SEO paa shoppen men skal have 1000 euro i start gebyr for at tilpasse siden, tekster etc. derefter 300 euro ( min.10 timer pr mdr.  )om mdr. i 11 mdr.. Det er jo en slat penge hvis shoppen ikke fanger kunder alligevel! 4300 euro ..

 

Det blev vist en lidt lang og maaske et rodet  indlaeg men det jeg engentlig er i tvivel om er om jeg skal bruge flere penge paa denne shop og smide SEO penge efter den eller det ville vaere bedere at sige at det var nogen dyre laere penge og faa lavet en mere normal webshop og bruge SEO penge paa den?

En alm. shop hvor jeg har de alm funktioner til raadighed som tilbud paa forsiden osv.

DEt er det jeg gaar og traekker mig selv i haaret for..

Jeg har en unik shop men det er sku ikke noget ved hvis ingen vil kober noget paa siden. Ved godt at den er ret ny men alligevel, jeg er sku i syv sind om den er SEO penge vaerd.

Det var bare li det

Haaber at nogen har lidt input at komme med

Tak mvh anders

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Anders

 

Jeg synes bestemt ikke at din webshop er grim.

 

Men ja, du har nok dummet dig lidt, men det er hvad der sker.

 

Først og fremmest kan jeg foreslå dig disse to bøger (gratis i ikke fuld version, men den fulde version koster, og det tjener du lyn hurtigt ind)

Den første er til den hellige gral indenfor iværksætteri. Det er Martin Thorborgs bog, e-pusher. og den er total uundværlig  <---- SKAL LÆSES! :-)

Den anden er en særdeles god bog af Thomas Rosenstand, som omhandler  Søgemaskine Optimering (SEO). Bogen hedder SEO-LEX

 

Nu til hjemmesiden:

Jeg foreslår at du finder dig et bureau fra Danmark, og får dem til at lave din hjemmeside. Det er billigere da du allerede har designet, og det kan sagtens lade sig gøre at få det lavet lige som du vil have det, til Joomla og magento så du nemt kan redigere det selv

 

Desuden kan du altså ikke regne med at sælge for en million euros, efter den første måned

 

Lige pt., skal du droppe din adwords kampagne og lave en helt ny en.

Jeg kan næsten gætte mig til at det er ord som luksus hudpleje osv. (på fransk selvfølgelig)

 

Det skal være meget mere præcise ord som: "billige hud-produkter til kvinder i 20'erne" det konverter meget bedre og koster mindre.

Men tjek seo-lex, hvor Thomas fortæller det hele

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøvede lige at gennemføre noget af en bestilling og da jeg gik til checkout fik jeg dette skærmbillede:

 

Det er sikkert ikke hele problemet - men et problem, det er det...

 

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Ingemann Erichsen:

Hej

Prøvede lige at gennemføre noget af en bestilling og da jeg gik til checkout fik jeg dette skærmbillede:

 

Det er sikkert ikke hele problemet - men et problem, det er det...

 

Hej ja det ser sku ikke godt ud. Det er efter han indsatte SSL paa siden. Men regnede da ikke med at kunderne fik denne besked og skal tilfoje undtagelse for at de kan komme videre. Ikke godt . Hvor lang inde i checout kom du da du fik den??

Det skal der godt nok ses paa!!

Tak for oplysningen

Fra Vordingborg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så lidt :-)

Jeg lagde en vare i kurven og da jeg klikkede på checkout fik jeg meddelelsen med det samme.

 

 

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Takker

Shoppen er ikke grim nej :-) men den ligner jo ikke en alm. shop i den forstand. 

Jeg har de to gratis versioner som du anbefalder liggende og skal nok li laese dem igennem en gang til

.

Morten Kaltoft:

Lige pt., skal du droppe din adwords kampagne og lave en helt ny en.

Jeg kan næsten gætte mig til at det er ord som luksus hudpleje osv. (på fransk selvfølgelig)


Det skal være meget mere præcise ord som: "billige hud-produkter til kvinder i 20'erne" det konverter meget bedre og koster mindre.

 

Jeg har en kampagne som har flere forskellige annoncer baade med -15% rabat osv. Men dur nok ikke at lave en paa billige hudpleje produkter for det vil jeg nok ikke lige sige at produkterne er. Hvis jeg lokker nogen ind med billige produkter og de saa koster 48 euros saa kober de nok ikke alligevel. Men prover hele tiden med nye annoncer for at se.

Men hvad siger i til de to templates fra monster jeg linker til,, hvis i var kunder ville i saa vaere nemmer at faa til at kikke paa produkterne og kobe hvis shoppen saa ud som en af de to templates frem for den side jeg har nu?

mvh anders

 

 

 

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Jeg har en kampagne som har flere forskellige annoncer baade med -15% rabat osv. Men dur nok ikke at lave en paa billige hudpleje produkter for det vil jeg nok ikke lige sige at produkterne er. Hvis jeg lokker nogen ind med billige produkter og de saa koster 48 euros saa kober de nok ikke alligevel. Men prover hele tiden med nye annoncer for at se.

Nu var det også lige noget jeg skrev, uden at tænke, men jeg var vist lige hurtig nok.

Det er selvfølgelig andre ord du skal bruge, men du forstår vist idéen?

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm det lyder som om du har været lidt igennem. Jeg synes dog at det lyder som meget at skulle bruge 4300 euroSEO for en nystartet shop i en mindre niche som din. Jeg ville nok få nogle referencer på vedkommende før jeg kastede den slag penge ud på seo. Du har jo intet bevis for at det vedkommende gør rent faktisk virker.

Umiddelbart synes jeg at du har et godt produkt, så jeg mener bestemt shoppen har potentiale. Det er dog klart at selve checkout proceduren skal funke. Generelt burde udvikleren da slet ikke sidde og rode med SSL osv?! Er det ikke kun selve betalingen du vil have skal foregå via SSL?! Det er generelt også fjollet at eksperimentere med at putte SSL (og kodeudvidelser) på et produktionssite. Hvis man endelig laver om i koden er det altid godt at have et "staging" eller et "test" miljø hvor man kan teste rettelser. 

Husk også. Det gør ikke noget at "ligne andre shops". Når man snakker brugervenlighed, snakker man også genkendelse. Kunder skal ikke lede efter en funktion eller gætte sig til hvordan man finder et givent produkt. Det er sågar titlen på en bog omkring brugervenlighed der hedder "Don't make me think".

Jeg vil næsten ikke anbefale dig at starte forfra igen, men hvis du på et tidspunk overvejer det, er vi leveringsdygtige i en køreklar magento løsning (inkl. unikt design) til 9.995 (plus moms - og 7.995 hvis du allerede har hosting og betalingsgateway). Grunden til den lave pris er at vi outsourcer. Vi laver IKKE om i funktionaliteten i Magento til den pris, vi laver kun design (hvilket har den fordel at man stadig kan opgradere sin shop). Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil høre mere eller læse videre på http://getashop.dk

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det han mener med søgeord er, at dine søgeord skal være longtail. Det vil sige, at du prøver at ramme nogle meget præcise søgninger, hvor konkurrencen ikke er så hård. Så ord som organisk og økologisk skal altså kombineres med andre ord, som du tror dine kunder kunne finde på at søge på. F.eks. "økologisk luksus hudpleje" og den slags.

At du ikke kan ændre i ret meget i din nuværende shop er lidt af et problem. Jeg ville nok overveje et redesign - gerne med nye folk, da det ikke kan passe, at løsningen er så låst. Som standard i Magento bør du også have adgang til de mest gængse SEO-tools som generering af meta titles etc. Overvej www.getashop.dk, hvor du får et nyt design til 10.000kr. Måske kan du få det billigere, hvis de tager udgangspunkt i dit oprindelige design.

Men under alle omstændigheder skal du nok sætte dig ned og overveje, hvad der adskiller din shop fra konkurrenterne og så lave en plan for, hvordan du kan markedsføre den.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:
At du ikke kan ændre i ret meget i din nuværende shop er lidt af et problem. Jeg ville nok overveje et redesign - gerne med nye folk, da det ikke kan passe, at løsningen er så låst. Som standard i Magento bør du også have adgang til de mest gængse SEO-tools som generering af meta titles etc. Overvej www.getashop.dk, hvor du får et nyt design til 10.000kr. Måske kan du få det billigere, hvis de tager udgangspunkt i dit oprindelige design.

Tak for linket Niels Smile

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)