Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 banker har sagt nej

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Hvis du har nogle ambitioner med din webshop så er 150k absolut ikke et stort beløb.

Lad os sige du bruger 50k på det tekniske på din webshop og 50k på lager så skal du også have mindst 50k til markedsføring.( i realiteten så koster lageret så nok betydeligt mere ).

Men nej 150k er ikke et meget stort beløb at starte et webshop project op på.

Hej Ronnikc

Du har ret, men ambitionsnivauet bør følge erfaringsniveauet. Jeg tror der er rigtigt mange e-købmænd der over tid har fået succes der er startet op for meget mindre beløb end 150.000 - Det er klart at ønsker man rekordomsætning fra start af - ja så får pengene jo hurtigt ben at gå på, men for en enkelt person med en lille iværksætter i maven, og en drøm, ja så kan meget erhverves for mindre end det. Det sætter så krav til den enkelte, og gør det måske en del sværere at få sucess, men absolut ikke umuligt.  

Læs evt. mit blogindlæg om E-købmandens evolutionsstige

-Karsten

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ronnikc:
Hvis du har nogle ambitioner med din webshop så er 150k absolut ikke et stort beløb.

Måske ikke. Men når man nu ikke har de 150k så må man arbejde inden for de rammer som der er tilrådighed. Det vil sige at der må gå på kompromis med tingene og de dyre fancy ting må komme efterfølgende.

Hvis dine hundeartikler ikke findes i Danmark i forvejen er der måske basis for også at ramme din målgruppe via de trykte medier, som er målrettet hundefolket. Jeg kender selv et par stykker som holder deres e-shop i oscommerce uden nogen fancy tilpasninger. De har en meget fornuftig omsætning, som kunne være væsentlig større med lidt markedsføring. Men deres produkter er spændende og folk køber gladeligt.

Som nævnt i tråden klip en hæl og hak en tå. Det kan lade sig gøre for færre penge. Vejen bliver nok lidt længere og dyrere i længden. Men det kan lade sig gøre.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor tror i at mange små webshops bukker under?

De er simplethen skabt på for tyndt eller spinkelt et grundlag.

Hvis du kun lige kan skrabe sammen til en webshop med dropshipping så du ikke skal bruge penge på lager og ikke har penge til markedsføring så skal du ikke regne med at tjene penge - tværtimod kan det lige så vel vise sig at være penge lige ud af vinduet.

Hvis du vil starte en forretning (webshop eller ej) så bliver du nød til at tænke på og budgettere med f.eks. markedsføring - det er urealistisk at tro at du kan få success uden og det er kun et fåtal der er så heldige så det kan lade sig gøre uden.

Så på samme vis som man kan slå et brød for stort op fra start kan det bestemt også slås for småt op og 150.000 kr lyder altså ikke som særligt meget for en webshop.

Derudover så behøver man jo absolut ikke starte med at smide sine penge ud på en løsning der ikke kan rumme ens ambitioner bare et halvt år ud i fremtiden og hvis man for alvor tror på sin idé og koncept så er der ingen tvivl om at 150.000 kr på et webshop projekt ikke er særligt mange penge - Jeg mener i tror vel ikke at man kan etablere en virksomhed på produktsalg til kunder som man skal leve af for meget mindre?

Fra Randers
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er produkter fra f.eks. USA. Jeg har beregnet ca 40.000 til emballage, reklame, symaskine m.m.

10.000 på en kassekredit til de måneder der er udregnet til at give lidt underskud. Og ca 100.000 til varelager, da jeg bliver nødt til at have varelageret klar-parat fordi det tager ca 1 måned at få det hjem fra USA. Det er ikke engang sikkert at det bliver de 100.000, da det er meget svært at udregne hvor meget produkterne render op i da jeg skal bestille en palle ad gangen for at fragten ikke bliver for dyr, og det er jo lidt svært at beregne hvor mange ting der går til en palle.

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe:

Hej.

Jeg har i et lille års tid arbejdet på min drøm om en webshop med specielle hunde- og katteartikler. Ting som man ikke kan få i Danmark.

Nu er jeg så klar med forretningsplan, har fundet produkterne osv.

Har været i 2 banker, som begge siger at markedet er meget dårligt pga finanskrisen. De har begge sagt nej til at låne mig 150.000 til start af webshoppen.

Så nu er jeg ved at miste modet. Er det pga finanskrisen, eller tror de bare ikke på ideen?

Hej Dorthe.

Har du prøvet Nordea? Ringede for et stykke tid siden til min bankrådgiver og havde en samtale vedr. "krisen". Han fortalte at Nordea ikke var bleg for at låne penge ud da det jo gik godt for dem. Selvfølgelig kræver det en "vandtæt" ide eller anstændig økonomi at få lånet. I disse tider kan man ikke forvente at få smidt penge i hovedet som for bare 1-2 år siden. Op på hesten og ud over stepperne. Det skal nok lykkes for dig hvis du har gå på mod.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor tror i at mange små webshops bukker under?

De er simplethen skabt på for tyndt eller spinkelt et grundlag.

Jeg er ikke uenig, men jeg mener der er en større dræber end likviditeten for den typiske e-handelsmand. Manglende fokus.

Når man starter ud, og specielt hvis budgettet ikke er stort nok, er der rigtigt mange ting man skal lave selv, og det betyder at man mange gange er totalt lost for hvad der er bedst at lave først. Man har ikke overskud eller enddog viden til at måle om det man laver overhovedet har nogen effekt og derved kan det være det man laver forværre forretningen, men man ved det bare ikke. 

Jeg sagde jeg ikke var uenig med dig, jeg ved bare at der er mange flere lag end bare budgettet der er farligt for den startende e-købmand. 

Jeg holder fast i, at hvis man er realistisk og ellers prøver så vidt det er muligt at tilegne sig viden hen af vejen, så kan man altså stadigt godt starte en webshop op for mindre end 150.000. 

-Karsten

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nu blev der talt om budget, og så kom jeg til at tænke på denne GRATIS og enkle udregning af nødvendig omsætning, for at virksomheden er rentabel.

http://www.100svar.dk/beregnomsaetning/

Ved ikke om det kan bruges, men her er den alligevel Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

De personer, der her skriver at 150000 kr. er et stort beløb at starte en webshop for.....aner ikke en skid om det virkelige liv. Ja beklager, men det er tydeligvis ikke e-købmænd der skriver sådan noget vås.

Jo man kan da godt starte en webshop for mindre, men sandsynligheden for at det bliver en fiasko er rimelig stor.

Hvis der er lagt en budget på 150000 kr, så skal der bruges 150000 kr., og ikke mindre. Hun har trods alt kun været i 2 banker. DERFOR:

Kontakt 50 banker i løbet af denne uge, og besøg dem i næste uge. Så er du blevet meget klogere......hvis ikke det lykkes må du ud og finde private investorer, det gjorte jeg, og det virker.

I aller værste tilfælde, hvor valget står mellem at opgive planen eller nedsætter start omkostningerne, jaså kan du overveje at sænke omkostningerne...BESTEM ikke før.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
De personer, der her skriver at 150000 kr. er et stort beløb at starte en webshop for.....aner ikke en skid om det virkelige liv. Ja beklager, men det er tydeligvis ikke e-købmænd der skriver sådan noget vås.
Jo man kan da godt starte en webshop for mindre, men sandsynligheden for at det bliver en fiasko er rimelig stor.

Jeg vil nu ikke give dig helt ret i det, du skriver.

Det er bestemt muligt at starte for et mindre beløb, MEN indenfor en kortere eller længere tidshorisont (alt efter hvor amitiøs man er ), vil den samlede investering nok være i den omtalte størrelsesorden. Det er i hvert fald min erfaring.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

De personer, der her skriver at 150000 kr. er et stort beløb at starte en webshop for.....aner ikke en skid om det virkelige liv. Ja beklager, men det er tydeligvis ikke e-købmænd der skriver sådan noget vås.

Det synes jeg er en unødvædig og hård udmelding der måske kommer af du ikke har sat dig ind i hvad meningen er med at skrive indlægene. 

Problemstillingen er at trådstarter har fået nej fra 2 banker om at låne 150.000 - Hun kan så lytte til Mikkel og dit råd og bare klø på for at få pengene, der helt sikkert er belæg for i forhold til det ambitionsniveau der er lagt (fordi jeg har i hvert fald ikke betvivlet det sagtens kan koste det, og meget mere at starte op).

Men hvis alternativet er at slå en drøm ihjel, fordi bankerne ikke er samarbejdsvillige, så er det ikke urealistisk at starte noget op gradvist med et mindre budget - vel og mærke med en meget højere læringskurve, mindre indtjeningsmuligheder og større potentiale for at miste overblikket og derved forretningen. 

Når jeg udfordrede Ronikc var det jo heller ikke for at sige han var helt galt på den, jeg var enig med ham, MEN jeg synes der var en pointe i at sige at pengene ikke var den ENESTE faktor for om det kan blive til en forretning - i længden. 

Du har dog, gemt bag de sure opstød, en rigtig godt alternativ hvis bankerne ikke tror på forretningen - nemlig investorer, hvilket også er en mulighed som trådstarter måske slet ikke er klar over. 

-Karsten

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)