I bør have tillade alle typer af affiliates på jeres netværk! Det holder ikke at udelukke point sider, i skal i stedet rådgive jeres kunder (annoncørene) om fordele og ulemper.
Når jeg har kørt affilaite programmer for diverse firmaer har jeg altid kigget på hvad de sælger og hvad konkurrencen er - Eks en hotel kæde ville passe fint ind på en point side da man kan finde mange hoteller og konkurrencen er hård - Point siden kan være netop det der gør at en bruger laver et køb.
Hvis man kigger på casino, sporstbook og poker så kan point sider ikke den store værdi da der vil være mange der bare jagter kroner - Jeg har set bookmakere i UK tilbyde £20 cashback på et £10 indskud og spil - Det giver ikke mening med mindre de skal booste deres bruger database med salg for øje. I et sådan tilfælde bør i give råd om ikke at tillade en sådan type afiliate på deres affiliate program eller lave et specielt program til point sider hvor der bliver givet en meget mindre CPA.
Ellers er det godt at se at i går i dialog med jeres affiliates - Kommunikation er noget af det vigtigste inden for affiliate marketing. I kunne evt holde nogle events hvor i lader jeres annoncører mødes med jeres affiliates.
Det er også vigtigt at det er tydeligt hvad med må og ikke må med en kampagne - eks Er SEM tillad - Hvilke ord må man byde på, må man bruge annoncørernes URL - Denne er vigtigt for mig som PPC affiliate - Men det er også vigtigt om point sider må køre en kampagne eller om email affiliates emails skal godkendes af en account managere før de bliver udsendt.
Som nævnt er unikke kampagner noget i skal kigge på og så se om i ikke kan få flere annoncører til at se affiliate marketing som en langsigtet strategi - Det ville også gøre at affiliates ville bygge bedre sider til deres kampagner.