Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakture nr VS Bilags nr

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Give
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Når man laver regnskab(summa), giver man så fakturene en nr rækkefølge eks 1,2,3 osv, og bilags nr en anden feks 1001,1002,osv..?

 

Mvh brian

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil mange gøre, men der er sådan set frit valg. Hvis du bruger Summa til at lave fakturaerne i, bestemmer du første gang, hvilket fakturanummer, der skal startes med, og så tæller programmet automatisk op. Bilagene i kassekladden plejer jeg at starte med nr. 1 og så fortsætte med nummerrækkefølgen hele året. Og starte forfra næste år.

Fra Give
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svaret, ved du også hvor i summa (hvilken konto) man bruger når man har betalt til goggle adwords..?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det ved jeg. Det er en reklameomkostning, så du skal finde en konto, som handler om reklamer - og så skal du lige tjekke momskoden, fordi du muligvis har og muligvis ikke har betalt moms af dine Google reklamer. Kik på bilaget.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget fint, at Summa tæller 1 op hver gang, men det ser altså dumt ud, når man udsender en faktura med nummer "3", og man føler sig lidt dum, når kunden bemærker det  Smile 

Jeg synes altid at fakture-numre indeholder en masse cifre. Er der nogen, som kan give et par eksempler på, hvordan de har konstrueret deres faktura-numre?

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede op med nr. 1 og sytes, det var sjovt, da jeg nåede nr. 100 og 1000 osv. Men ellers er det meget almindeligt at starte med nr. 1000 og så bilde sig ind, at kunden ikke kan gætte at faktura nr. 1003 er nr. 4. Konstruktioner med årstal i starten er der også mange, der bruger, men så skal du skifte serienummer ved årsskiftet. Månedsangivelser i fakturanumrene er en dårlig idé, synes jeg. 12 afbrydelser af fakturarækkefølgen pr. år er for meget.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

Tak for input. Jeg var netop blevet foreslået både måned og år, men syntes også, at det blev noget rod at skiftte serie hver eneste måned. Jeg vil nok vælge at inkludere årstallet på en eller anden måde.

Må man egentlig skifte nummersystem midt i regnskabsåret?

Jeg tænker på skift fra 1, 2, 3, .... til f.eks. 2009001, 2009002, ....

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du må godt skifte midt i året, og hvis du er nået til faktura 3 nu, vil jeg foreslå, at den næste bliver 2009004, så er der stadig en form for nummerrækkefølge.

Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten,

 

Jeg plejer at bruge en konstruktion med mindre virksomheder at jeg starter bilagene i året med 1 og fakturaerne fra 10000, 10001 osv.

 

Dette er i tilfælde af hvis virksomheden kommer over 1000 bilag i året, er der ikke nogen sammenfald mellem bilagsnumrene og fakturanumrene.

 

Det synes jeg giver god mening.

 

Hilsen

 

John

JHN Bogføring

 

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom det er lidt uden for emnet, så vil jeg lige kommentere på den med fakturanumre.

Jeg synes ikke der er noget galt i at være ny. Sålænge kunden er tilfreds og man laver et ordentlig stykke arbejde. Jeg startede selv med en faktura hvor fakturanummeret var 1. Men man kan jo bare gøre hvad man selv synes er bedst Smile

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)