Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Tag jer nu lidt sammen, hvor desperat kan man være...!!!?

Side 7 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Godmorgen

Nu har jeg lige siddet og set på tråden med friske øjne.

Ja jeg lagde meget provokerende ud, for lige og fange folks opmærksomhed - og det skal jeg da love for jeg gjorde ;)

Holdninger, morale, måden og drive virksomhed på mv. er jo meget forskellig fra person til person, virksomhed til virksomhed - at virksomheder i visse brancher bruger en model der tilsyneladende virker, det kan man jo så ikke sige noget til da vi alle er købmænd. Og vi skal jo alle tjene til dagen og vejen.

Derfor synes jeg godt at man som person kan gøre opmærksom på at man synes det er forkert, hvilket jeg har prøvet og rede ud længere nede i tråden, men må ærlig indrømme at stemningen blev lidt for dårlig til at selve essensen af denne debat blev vendt - men sådan kan det gå, nogle gange går bølgerne højt.

Jeg er glad for at der var flere der kunne se sig ud over, og være meget saglige i deres indlæg - hvilket har givet mig en forklaring på hvad og hvorfor man nu gør som man gør - at jeg så stadig synes det er forkert er mit problem, det har i alle sammen ret i, og så kan jeg jo bare afmelde mig diverse nyhedsbreve.

Bendtsen

 

PS: En lille en til alle jer computer guys and girls - det kan godt være at spam er et forkert ord at bruge i denne sammenhæng, men det er altså ordet som mange almindelige mennesker bruger, uanset om de egentlig har sagt ja/nej til mails fra en virksomhed.

 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Ane

Jeg kan ikke helt forstå dit indlæg men vil nu heller ikke tillægge min åndelige virksomhed som værende på et høj niveau :-)

Arkitekt:

...fordi jeg egentlig netop har haft den modsatte oplevelse. Jeg føler mig ikke overfaldet af spam (og jo det ville jeg også kalde det).

Super?

Arkitekt:

Jeg har også benyttet mig af light udgaver og har valgt at modtage de "nyheder" der indeholdt brugbar information, men moret mig lidt over at sproget er så udansk og åbentlyst manipulerende, i forhold til at ville sælge til mennesker med normal til høj begavelse.

Frisk kommentar! 

Nu tror jeg heller ikke der er så mange med normal høj begavelse der nærlæser disse reminder mails og tæt på ingen der kan huske indholdet - men man får en reminder og formålet er ikke hemmeligt - det skulle gerne anspore til et køb.

Arkitekt:
Men det sidder der nok nogen og gør i baggrunden, og de har en klar fordel.

Hvilken fordel har de? At de fremover ikke vil sende remindermails?

Arkitekt:

Bla. er der noget helt galt med priserne på seobøgerne. Særligt hvis man kan læse engelsk i stedet og besøger fx Amazon Geeked

Er man sparsommelig er Google books suveren.



Du var det ikke priserne det gik på. Men ja der er meget gratis på nettet, men mon ikke de også tjener deres penge på et mersalg pakket ind i nyhedsmails. Alt kan jo tros alt ikke være gratis - hele tiden - det vil kræve en anden samfundsform :-)

Problemet med dette indlæg er at det er målrettet mod ganske få personer og skrevet i en tone som ingen kan være bekendt og derefter bliver trådstarter fortørnet over at man retter en kritik af ham men det er jo netop pga. af at hans indlæg er stækt provokerende rettet mod ganske få personer.

Jeg syntes, som andre også har foreslået, at trådstarter bør starte en ny tråd op som er mere generelt formuleret - som eg skrev i mit tidligere indlæg og som du også nævner, så kan emnet, debateret på korrekt vis, indeholde god viden for alle og SEO folkene kan komme med deres argumenter uden at de skal forsvare sig mod et angreb dirkete.

Amino er et debat forum, ikke en envejs salgskanal og man må derfor forvente en reaktion specielt når man starter et indlæg som er så mårettet og formuleret på den, efter min opfattelse, stærkt uheldige måde.

De bedste kaffe hilsner fra Søren som selv bor i en billig andel.

(og nej Ane vores webside er ikke oppe at rulle- det sker efter sommer ferien og vi glæder os - desuden skylder jeg dig en god smagsprøve som jeg naturligvis agter at indfri :-D)

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Arkitekt:
Bla. er der noget helt galt med priserne på seobøgerne. Særligt hvis man kan læse engelsk i stedet og besøger fx Amazon

Hej

Jeg vil så bare lige sige jeg har været i web branchen de sidste 15 år, jeg har lige køb den fulde version af seo-lex jeg er kun lige gået igang og kan fortælle dig jeg har læst ting jeg ikke anede var der, nu har jeg foreløbigt kun brugt 1 times læsning og tror på når jeg er færdig med den vil jeg kunne koge det hele sammen til en dags hygge med afprøvning af forskellige ting, som jeg burde vide som webudvikler.

Det jeg forsøger at sige med det her er skulle jeg følge dit råd med eks. Amazon vil jeg påstå jeg nok skulle bruge mere tid på samme info. Ikke bare at samle det info jeg skal bruge, men jeg skal jo også forstå hvad der foregår. Derfor er bøger taknemlige de spare da mig for en masse tid.

Så om prisen er for høj det tror jeg handler om hvilken briller man tager på Cool

/allan

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Arkitekt:

Da jeg ikke har læst alle indlæg her i tråden, generaliserer jeg lige nu, men lyt dog til lidt konstruktiv kritik - i stedet for at angribe debatstarter. Hans oplevelse, kan I bruge til jeres fordel. Lige som de kloge vil kunne læse lidt af mit indput her...

Men det sidder der nok nogen og gør i baggrunden, og de har en klar fordel.

Bla. er der noget helt galt med priserne på seobøgerne. Særligt hvis man kan læse engelsk i stedet og besøger fx Amazon

Jeg vil gerne lytte til konstruktiv kritik - men jeg har ikke mødt den i denne tråd. Jeg kan ikke se det konstruktive i at blive kaldt desperat og blive bedt om at tage mig sammen. Kan du?

Fakta er, at nogle få mennesker finder de lettere "amerikaniserede" mails irriterende - men det meget store flertal reagerer enten positivt (køber) eller reagerer ikke. Det er jo ren teori, at teksterne ikke virker på mennesker med normal til høj begavelse - og KUN teori. Virkeligheden viser noget helt andet, og det må de mennesker, der køber SEO-LEX, E-Pusher og SEO 2.0 så finde sig i - altså at du rubrificerer dem lidt :-)

Prisen vil jeg ikke forholde mig til - for igen gælder: Virkeligheden er den klogeste og slår altid teori.

Hvis jeg sender 100 mails ud og de fornærmer 3-4 mennesker, er ligegyldige for tre fjerdele og får den sidste fjerdedel til at konvertere, er jeg glad. Og det er virkeligheden.

Verden ændrer sig, og metoderne og kommunikationen ændrer sig. Nogle følger med, er first movers og har god forretning på det. Andre vælger at se på eller teoretisere på emnet. De er så hverken first movers eller tjener penge på det. Og det skal de have lige så meget lov til at lade være med.

Jeg vil til enhver tid gerne diskutere de nye muligheder, som Freemium åbner for med enhver, der vil forholde sig konstruktivt.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Så om prisen er for høj det tror jeg handler om hvilken briller man tager på

Tak for de pæne ord, Allan!

Og helt generelt: Den dag danske iværksættere lærer at vurdere en pris på et produkt eller en ydelse ud fra udbyttet i stedet for ud fra selve prisen, er krisen aflyst og der er dømt vellevned til mange flere.

http://www.thomas-rosenstand.dk/glem-prisen-tjek-udbyttet

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Arkitekt:

Jeg har også benyttet mig af light udgaver og har valgt at modtage de "nyheder" der indeholdt brugbar information, men moret mig lidt over at sproget er så udansk og åbentlyst manipulerende, i forhold til at ville sælge til mennesker med normal til høj begavelse.

Da jeg ikke har læst alle indlæg her i tråden, generaliserer jeg lige nu, men lyt dog til lidt konstruktiv kritik - i stedet for at angribe debatstarter. Hans oplevelse, kan I bruge til jeres fordel. Lige som de kloge vil kunne læse lidt af mit indput her...

Men det sidder der nok nogen og gør i baggrunden, og de har en klar fordel.

Bla. er der noget helt galt med priserne på seobøgerne. Særligt hvis man kan læse engelsk i stedet og besøger fx Amazon Geeked

Er man sparsommelig er Google books suveren.

Det virker lidt somom du ikke tror vi tester de strategier vi anvender. Det ved jeg at i hvert fald både Thomas, Martin og undertegnede gør. Vi ved HELT præcist hvilke mails folk reagerer på og hvordan - ud fra de handlinger der foretager. Og det er DET vi optimerer efter - IKKE efter hvad enkeltstående folk siger i en debat. Det sidste ville være hamrende uprofessionelt.

Prisen på bøgerne er en helt anden snak, men lad mig da lige kommentere den....

De af min kollegaer der har udsendt ebøger i USA - hvor min også er på vej, har ligget på typisk mellem $200-300 - altså nogenlunde samme pris som de danske bøger vi snakker om her.

Med de danske bøger får du så en hel masse du IKKE får med de amerikanske - først og fremmest en bog skrevet på dansk, som LANGT hovedparten af danske læsere trods alt stadig foretrækker. Derudover får du danske vinkler på tingene og løsninger der passer danske virksomheder - ofte langt bedre end amerikanske strategier gør.

Og med min SEO bog får du så ovenikøbet en hel masse viden som du IKKE finder i NOGEN SOM HELST anden SEO Bog på markedet - hverken i DK eller USA! (Det er bl.a. derfor mit store netværk i USA skriger på at jeg får den engelske version færdig!).

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

En gang imellem kan det så ske, at et teknisk system - som et system til udsendelse af emails fejler, og sender flere kopier af samme email til en eller flere modtagere. Det er naturligvis irreterende for modtageren. Det har mine systsmer gjort 2 gange i løbet af det sidste år. Det er en meget lille fejlprocent, synes jeg. I de ganske få tilfælde er der ikke så meget andet at gøre, end at undskylde pænt for fejlen og gøre hvad man kan for at rette op på den. Ingen systemer er perfekte - og alle kan lave fejl. Shit happens!

Hej deMib :)

Jeg tror at alle er klar over at fejl kan ske.
Jeg tror at alle iværksættere har lavet en bummert, eller været udsat for et uheld minimum en gang. Folk plejer at være tålmodige og bære over med disse fejltagelser. Shit happens, som du selv siger!

Men som sagt er der forskel på en ubeklagelig fejl, som man undskylder og direkte spam.

- Godt indlæg deMib :)

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har man læst en af SEO light udgaverne, vil man da se at netop den måde opfølgningsmails bliver udsendt på og den måde de formuleres på er lige efter bogen.

Det er da meningen at fange folks opmærksomhed og det gøres jo netop ved at variere overskrifter. Står der kun "Nyhedsbrev" i hver eneste mail, vil det nok ikke vække den store opmærksomhed. Der skal være noget der får os til at læse videre...

I stedet for at bliver mopset over at modtage noget jeg har accepeteret at modtage, vil jeg da hellere se om det er en metode jeg selv kan bruge i en eller anden (for min forretning) passende variant.

Jeg vil mene at det indlæg der har startet denne debat er formuleret på en måde der kun kan give reaktion. Tryk avler modtryk.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... fortalte min mening, fordi jeg synes det blev en hetz mod brevskriveren.

Er sikker på at alle gør hvad de gør, ud fra deres egne ideer om rigtigt og forkert.

Jeg synes ikke jeg skrev direkte til nogen personligt, og jeg startede egentlig også med at skrive at jeg har den modsatte oplevelse, end debatstarter.

Men det er jo nok sådan, at hvis man har en forretning må man beskytte den. Hvad ved jeg, er bare kunstner og synes det er sjov at lære mere - uden nogensinde at gå på kompromis med min samvittighed Big Smile

 

I stedet for at gå ind i mere, så håber jeg I forstår min hensigt.

Og måske vil glæde jer lidt sammen med mig, over at min 6 uger gamle blog har pagerank 6 fra i dag Stick out tongue

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Arkitekt:

Og måske vil glæde jer lidt sammen med mig, over at min 6 uger gamle blog har pagerank 6 fra i dag Stick out tongue

Hos mig har den Page Rank 3 så mon ikke det var en tastefejl? Wink

Mvh,

Christian

Side 7 ud af 8 (71 indlæg)