Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Tag jer nu lidt sammen, hvor desperat kan man være...!!!?

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Har svaret..!? Måske du ikke har læst alt hvad jeg har skrevet...

Og for lige at slå en ting fast, det har ikke været til hensigt og kriminaliserer eller mistænkeliggøre en hel branche - hvorfor skulle jeg det? - Mit spørgsmål har på ingen måde drejet sig om, om det i gør er lovligt eller ej, nej min debat startede jeg da jeg synes det var ved at tage overhånd, og ville høre om andre var af samme holdning - og ja jeg har kun set denne metode brugt fra SEO virksomheder, og derfor vinkler jeg min debat som jeg gjorde. Synes godt nok folk tager det meget nært, og det undrer mig lidt. Men det er jo mit problem :)

Bendtsen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nej Bendtsen - du meddelte bl.a. :

"I må til at tage jer lidt sammen, hvor desperate har man lov til at være...!?  "

Vi er ikke desperate (os der bruger den slags koncepter) - vi er velindtjenende købmænd. Både Mikkel, Martin og jeg har kanon godt salg med vores e-bøger.

Den indledning mener du, er konstruktiv? Og fremmende for en positiv stemning, hvor vi kunne debattere og blive klogere alle sammen? Og det er sådan, du gerne vil starte den saglige debat, du nu piver over, du ikke synes, du fik?

Ja - du lægger ud med din vinkel, som - basalt set - er, at du er utilfreds med at modtage, hvad du dokumenterbart har sagt ja til at modtage. Og din utilfredshed får dig til at kalde os desperate og at "vi skal tage os sammen". Det har du ret til at mene, men du har da ikke ret til at blive så fornærmet over at blive mødt med samme holdning, som du lægger for dagen. Kender du den gamle talemåde: "Som man råber i skoven, får man svar"? Du råbte - og du fik svar. Og du blev fornærmet. Og det er det.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Bendtsen

Først vil jeg gerne slå fast at jeg er en af de nok mange der efterhånden har fundet stor hjælp i de gratis SEO bøger der findes på nettet. Specielt kan bøger fra personer uden den store hårpragt og personer med smarte solbriller anbefales.

Jeg er således også ’offer’ for en vis mængde mails omhandlende gode tilbud på at købe de tykke versioner af disse SEO e-bøger og hertil skal det lige bemærkes at de førnævnte ikke de værste udi denne disciplin.

Men jeg ser på ingen måde noget problem i at modtage disse mails da jeg har fået en stor værdi for den gratis ydelse jeg har modtaget, samt netop det forhold at jeg til enhver tid kan afmelde disse tilbud og slette den gratis SEO bog jeg har modtaget. Jeg kan endda bare tilføje afsenderne til mit spam filter som jeg måske også har hentet gratis.

Ja det virker - ved den sidste mail jeg modtog, havde jeg endda hentet dankortet frem fra muldvarpen, men telefonen ringede - så bliver det nok når jeg modtager den næste reminder mail, at en tyk udgave af en SEO bog lander i min indbakke.

Jeg kunne se problemet hvis jeg uopfordret havde modtaget mails med tilbud om køb men slet ikke når jeg selv aktivt har medvirket til at modtaget disse remindere og tilmed fået værdi - gratis.

Da jeg læste dit initial indlæg og det ud fra en stærk provokerende og målrettet overskrift, tænkte jeg at din ferie godt nok må have ramt regnsæsonen i Danmark, at sommerhuset måtte stå undervand og at alle SEO kneb i de gratis SEO bøger ikke har haft nogen effekt i skadesbranchen, da det må have været umuligt at google en ’pumpe vand ud af mit sommerhus’ firma.
 
Ligeledes undrer det mig at du nu er fortørnet over at en åben debat rammer dig selv og bliver et til et spørgsmål om din egen moral. Du har valg en meget provokerende titel med adresse direkte til en branchen som her på Amino kan tælles på en eller to hænder (om ikke andet så dem med gratis SEO bøger) 

 Jeg var også en af de personer der fik ’bumb’ mails fra dig da jeg måske gerne ville benytte mig af dit tilbud i en tidligere tråd her på Amino. (Den som Henrik linker til)

Desværre står jeg tilbage med en opfattelsen af at dit indlæg, og det er muligt at det ikke forholder sig sådant, tager sit udgangspunkt i en personlig irritation som skulle være sendt direkte til det/de pågældende SEO firma(er) men nu bliver indpakket som et ’debat oplæg’ -  det syntes jeg personligt er for tyndt og for lavt - specielt sammenholdt med din egen markedsføring i den førnævnte tråd og du må således forvente at få svar på tiltale.

Skulle du have haft kredit for tråden skulle du have startet en generel debat og ikke i frontalt angreb på bestemte personer. Jeg havde endda læst en sådan tråd  med interesse da vi også udsender nyhedsmails og gode tilbud - men naturligvis med respekt og kun til de kunder som gerne vil modtage disse. Der er jo ingen der har interesse i at folk framelder sig igen!

Men nok om det… Håber at du får det ud af tråden som du håber.

- og ja jeg vil da gerne se flere tilbud på glas… ;-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

 

 

 

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 4 person

Bendtsen, ved du hvad - er du klar over hvor du er?

Du har i adskillige (alle) dine indlæg fortalt os hvordan vi FØLER, hvordan vi TALER, hvor meget vi er EFTER dig, Vi FØLER os RAMT, at du snart får på puklen for dine stavefejl og din YTRINGSFRIHED. Helt ærligt - hvad bliver det næste? Jeg kan næsten gætte det.

Du kan ikke starte en debat uden at der bliver reaktioner. Der er ingen der føler sig ramt  - ja, hvis der er - så er det os alle sammen, på den ene og den anden måde. Men det er ikke det, det drejer sig om. Det lader til, at det dig der føler sig ramt, men folk prøver bare at forklare dig, hvorfor de mails bliver sendt og hvad det egentlige formål er.

Ytringsfrihed gælder ikke kun for dig - HUSK det. Det gælder os alle.

Al din jammer drejer sig om, at de fleste ikke er enige med dig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej ALLE

Hvis folk nu læser mit første indlæg igen, ja det var lidt provokerende og med noget kant - og jeg tror også det fremgår tydeligt at jeg ved det er et minefelt jeg bevæger mig ind i, og det skal jeg love for det var/er.

Thomas, jeg er bestemt ikke blevet fornærmet - jeg kan nogle gange godt give folk en over næsen, men jeg tåler bestemt også og modtage en eller flere tilbage. Normalt intet problem, men i denne debat synes jeg godt nok der er blevet gået lidt mere til stålet end normalt, men Amino er et åbent forum så man må tage det sure med det søde.

Det jeg ikke forstår er at jeg trods alt det her frem og tilbage ikke har fået en forklaring på hvorfor i ikke blot kan skrive Nyhedsbrev når det drejer sig om et nyhedsbrev med relevante nyheder, og hvis vi taler om et tilbud, så kunne man jo passende skrive i overskriften at det var et tilbud, om der så er en deadline eller ej, så når i sender opfølgende mails ud, så skriv dog at det har noget med tilbuddet og gøre, i stedet for at skrive noget helt andet i overskriften så man kan tro at mailen omhandler noget helt andet end det den reelt indeholder.

Kan du se hvor jeg vil hen, og hvorfor jeg mener debatten er blevet afsporet? - Ovenstående 4 linjer er og har hele tiden i debatten været mit spørgsmål -  men intet svar fra nogen -  det er sku da helt ærligt lidt skæv markedsføring eller hvad? Uanset marketings strategi/model.

Nå jeg bøjer mig for flertallet - gider ikke bruge mere tid på dette, og så fred være med det...

God nat herfra.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Hej Trend

Hmmm, hvorfor nu hænge sig i ET ord....!?

Om jeg så kalder det spam eller ej, så tror jeg for dem der ser sammenhængen i hvad jeg har skrevet ved hvad det er jeg mener. Og der er jo åbentbart flere der er helt eller delvis enige med mig, også nogle der er forsriskende saglige trods de sammen med rigtig mange andre har en helt anden holdning.

Har nok også lavet et par stavefejl undervejs i debatten, men det får jeg nok også snart på puklen for...? :)

Bendtsen 

Går ud fra det er mig du kalder Trend... Og hvorfor hænge sig i et ord? Ja måske fordi det ord du bruger beskriver en ulovlig handling, og det har du ik været udsat for. Det svarer til at din blomster passer har væltet en vase mens du var på ferie, og du beskriver det til politiet, som indbrud...

Desuden forstår jeg slet ik, at du kan klage over andres måde at drive deres firma på. Der er vel en grund til de gør som de gør, og hvis du selv har accepteret nyhedsbreve eller andet i den stil, så må du afmelde det. Men ligefrem kalde dem desperate, og beskrive det som spam er forkert.

Dit oplæg til denne debat er også virkelig agressiv, og efterfølgende føler du dig krænket når folk svare dig. Hvis du ik vil have grove svar retur, så lad vær med at stille grove og fejlagtige spørgsmål, for så vil alle og enhverv, da forsvare sig og deres branche...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Det jeg ikke forstår er at jeg trods alt det her frem og tilbage ikke har fået en forklaring på hvorfor i ikke blot kan skrive Nyhedsbrev når det drejer sig om et nyhedsbrev med relevante nyheder, og hvis vi taler om et tilbud, så kunne man jo passende skrive i overskriften at det var et tilbud, om der så er en deadline eller ej, så når i sender opfølgende mails ud, så skriv dog at det har noget med tilbuddet og gøre, i stedet for at skrive noget helt andet i overskriften så man kan tro at mailen omhandler noget helt andet end det den reelt indeholder.

Du har læst alle mailsne, og de har fået deres budskab ud... Og det klager du over? Du burde i stedet rose dem for at præstere, at fange din opmærksomhed flere gange, med samme tilbud og budskab...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:

Kan du se hvor jeg vil hen, og hvorfor jeg mener debatten er blevet afsporet?

Godmorgen Bendtsen

Ja jeg kan godt se hvorfor debatten blev afsporet læg nu mærke til hvad du kalder din overskrift derefter tager du et kik på den tråd hvor du "desperat" forsøger at gøre os alle opmærksom på dine produkter/tilbud, at gøre det du gør i den tråd kan udmærket sammenlignes med dette her, princippet er det samme, oven i købet gør du det på en måde de fleste vil kalde barnlig, jeg vælger at kalde det  et desperat forsøg på at sælge din vare.  Jeg tor stadig på hvis du havde holdt din person og dine mail udenfor havde du som Thomas skrev modtaget mange flere saglige indlæg til denne debat.

Jeg forsøger ikke at hakke på dig eller noget du må ikke tage det personligt men som jeg og andre skriver det du skulle tage debatten uden selv at være involveret.

Som min Far sagde altid man skal ikke smide med sten hvis man selv bor i glashus Smile

Jeg syntes da det ville være på sin plads om du omformulerede denne tråd og lavede en ny debat om selv emne, på den måde kan vi alle samles uden at smide med jord Smile

/allan

 

 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej jeg hopperind i tråden, fordi jeg egentlig netop har haft den modsatte oplevelse. Jeg føler mig ikke overfaldet af spam (og jo det ville jeg også kalde det).

Jeg har også benyttet mig af light udgaver og har valgt at modtage de "nyheder" der indeholdt brugbar information, men moret mig lidt over at sproget er så udansk og åbentlyst manipulerende, i forhold til at ville sælge til mennesker med normal til høj begavelse.

Da jeg ikke har læst alle indlæg her i tråden, generaliserer jeg lige nu, men lyt dog til lidt konstruktiv kritik - i stedet for at angribe debatstarter. Hans oplevelse, kan I bruge til jeres fordel. Lige som de kloge vil kunne læse lidt af mit indput her...

Men det sidder der nok nogen og gør i baggrunden, og de har en klar fordel.

Bla. er der noget helt galt med priserne på seobøgerne. Særligt hvis man kan læse engelsk i stedet og besøger fx Amazon Geeked

Er man sparsommelig er Google books suveren.

Side 6 ud af 8 (71 indlæg)