Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com domain og udenlandsk hosting af dansk site

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er / Søgemaskine eksperter

 

Hvor betydeligt er tabet i søgemaskine regi hvis ens danske side ligger på et separat .com domain med hosting hos f.eks. et amerikansk firma som GoDaddy.

 

Er man allerede langt bagud på point hvis man vil ind og konkurrere om attraktive danske søgeord med en sådan side?

 

-Simon

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke søgemaskine ekspert, men jeg mener (uden dog at ville lægge ord i nogens mund) at det mest har betydning for søgninger "Sider på dansk og sider fra Danmark"

Jeg mener også at have læst et gang at nogen mener at det kan være prikken over i hvis man er på et hårdn omkæmpet søgeord. Men denne udtalelse skal lige tages med lastbil salt.

Men det er ikke selve hostingen men mere om IP adressen opfattes af google som dansk eller udenlandsk. Men igen der er der også forskel. Du kan jer se en af vores servere hosted i tyskland, men bliver vist som dansk http://whois.domaintools.com/nordschleswiger.dk . Jeg tør dog ikke 100% sige om det har en SEO mæssig indvirkning.

Hilsen

Markus

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har en vis betydning, men ikke den helt store, så du kan sagtens have din hjemmeside i udlandet. Men det optimale er at have den i Danmark, hvis du henvender dig til danske brugere.

Se evt. følgende:

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo et af de flittigst stillede spørgsmål her på Amino efterhånden - og svaret er fortsat, at det er en mindre god ide at hoste i et andet land end det, du gerne vil være synlig i.

Sådan er det bare - og selv Google er enig med mig. Eller omvendt - alt efter temperament Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis man nu gerne vil være international hvordan gør man så ?

Man skal jo hoste i et eller andet land ;-) Findes der en smart måde mht. URL eller andet som sådan en ekspert som Hr. Rosenstand må vide og måske dele :-)

 

PS. Tak for en rigtig god SEO bog

Mvh

Thomas

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

@Rosenstand

Glimrende videokanal med Matt

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme - og tak for komplimenten!

Det er et stort spørgsmål - men kort besvaret: Er du i et af de rigtig hardcore områder konkurrencemæssigt, kan det være nødvendigt at hoste i de lande, du skal være synlig i. Men for de flestes vedkommende er det nok at hoste i det mest interessante land - f.eks. i USA et sted.

Et .com domæne eller et af de andre TLD uden landetilknytning er godt. Via Google Webmaster Tools kan du så tilknytte subfolders eller subdomæner til de enkelte lande og dermed give Google et hint om, hvilke geografiske præferencer du har.

Bruger du et landetilknyttet TLD som f.eks. .dk, tager Google på forhånd beslutning om, at du prioriterer Danmark. Og så er det, at forskellen i hosting alligevel kan spille ind. Tager du to nøjagtigt lige gode sites på .dk domæner, der er optimeret til det samme på dansk, og det ene er hostet i Danmark og det andet i USA, vil domænet hostet i Danmark have et lille forspring for det, der ikke er.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

google.com er danmarks 2 største søgemaskine og der er flere og flere der kun snakker mest engelske i Danmark , så tiden ændre sig lidt , da folk der snakker engelske i Danmark sætter deres computer  , til engelsk sprog

Husk at alt videre gående uddannelse er de senere år gået over til at forgår kun på engelske hvad dette betyder er at folk der er veluddannet snakker meste engelsk , og i fremtiden på langt sigt vil der komme ekstrem mange i Danmark der mest snakker Engelsk , de fleste der snakker engelske på uddannelse er nyuddannet eller på uddannelse så om 10 år ser det engelske sprog helt anderledes ud i Danmark vis regering ikke stopper uddannelserne at de kun skal forgå på engelsk , plusset ved dette er dog at vi lokker udlænding der kun snakker engelske , til at tage til Danmark at tage en uddannelse , og regering håber at en stor procentdel af disse bliver i Danmark , så hvor populær google.com bliver afhænger meget af vi bibeholde dem i Danmark der tager disse højere videre gående udannelser .

Der findes også en del udlænding i Danmark der ikke kan Dansk og de er ikke veludddanet , så de er ikke købestærke folk der køber mange varer , så de er ikke relevante , for os der vil sælge noget..

Søgeord optimering handler om at være forudseende hvad sker om par år , og handler man første når det sker , taber man, da søgeord optimering er en langvarig proces , og hvad gør man for at været forbedret på disse forandringer i samfundet ?

Artikel fra dansk sprog nævn

http://www.dsn.dk/meddelelser/DSN_notat_sprogpolitik_2007.pdf

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld Mikael - men jeg kan ikke se relevansen i forhold til tråden?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan se godt kan se relevantes til tråden at man skal tænke på fremtiden og engelske sproget bliver mere vigtigere , derfor skal man tænke hvordan man søgeord optimere mod google.com , jeg mener tabte i fremtiden er mindre ved at hoste i udlandet og da engelske bliver mere vigtigt sprog , det er min mening jo flere der kun snakker engelske i Danmark jo flere besøgene kommer der fra google.com og det ses allerede nu en lille øgning derfra , jeg regner med øgning i væksten med nuværende politik i Danmark og du kan ikke forvente du søgeord optimere fra den ene dag til ene anden mod den nye tendens der stadigvæk øges af engelske sproget i Danmark , mennesker der snakker engelske og bor i Danmark er også Danske besøgene til din hjemmeside

Husk på alle Danske universiteter og næsten alle højere videre gående uddannelse forgår det kun på engelske , det er noget jo noget nyt derfor vil der blive flere engelske sproget mennesker i Danmark , da dette er noget nyt slår dette første igennem om nogle år , desuden er der stadigvæk tilflytning til Danmark af udlænding som ikke kan Dansk som derved mest bruger google.com og folk der bor i Danmark er danske besøgene til din hjemmeside.

Husk at vist et øget antal bruger efterhånden engelske søgeord er det et attraktive danske søgeord ,husk du kan ikke søgeord optimere fra den ene dag til den anden , Fakta er jo at videre gående uddannelser forgår kun på engelsk , huske dette er noget nyt

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)