Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksempel på finansering?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er pt. ved at undersøge lånemuligheder, og deraf egentlig interesseret i hvordan det potentielt kunne blive sammensat når det er på plads.

Derfor:

Kan nogle give et eksempel på finansering af f.eks 600tkr?

Hvordan strækkes det samme? Lånets løbetid, renter, obligation, afbetalinger?.

Det jeg er særligt interesseret i at høre mere om er hvordan regnestykket på de månedtlige udgifer ser ud.

Jeg kan sige det er til varelager, og til en eksisterende virksomhed.

 

På forhånd tak - håber at én sidder inde med en sådan viden.

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Evt. én som allerede har fået et lån hjem som vil dele oplysningerne med mig?

Gerne på privat besked hvis det foretrækkes.

 

Jeg søger altså lidt mere information om hvordan et egentlig lån kan blive strikket sammen - låneomkostninger, opsætning, månedlige udgifter m.v.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan det kan strikkes sammen afhænger nok lidt af, hvad Banken/realkredit kan få pant i.

Hvis du privat har en ejendom med friværdi så er det jo en mulighed at optage et bolig lån, og på den måde måske slippe billigere i Rente.

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi forudsætter at der intet er at tage pant i - udover det eksisterende i firmaets varelager, her f.eks. 500tkr som er egenfinanseriet.

Kan der tages pant i varelageret?

Kan en tages pant/sikkerhed i en fast indtægt i firmaet?

Hvad vil en typisk rente ligge på?

 

Har du evt. et eksempel? :)

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja banken kan godt tage sikkerhed i varelageret, men alt afhængelig af hvor meget du selv kommer med, så undgår du nok heller ikke at hæfte for kreditten personligt - Hvis du ikke har nogle kontanter selv, så skal du nok også have gode talegaver hvis banken skal stille et lån på 600k til rådighed.

Renten ligger vel på en 8-10 % alt afhængelig af, hvordan din økonomi ellers ser ud.

Det vil jo nok være en god idé at lave lånet som en kassekredit for løbende indbetalinger i firmaet vil jo så gøre, at du ikke skal forrente 600 K og måske have et indestående på en anden konto

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Egebjerg:
Ja banken kan godt tage sikkerhed i varelageret,

Det er mere teoretisk end praktisk. Den relativt nye ordning omkring virksomhedspant har ikke vundet stort indpas blandt de danske banker.

Problemet med de øvrige måder at pante på er, at sikringsakten for bankerne er omstændige for såvel virksomheden som for banken.

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. værdien på 500tkr som selv er indskudt privat i varelager har ingen reel værdi? Det er altså det jeg "selv kommer med".

"

Det vil jo nok være en god idé at lave lånet som en kassekredit for løbende indbetalinger i firmaet vil jo så gøre, at du ikke skal forrente 600 K og måske have et indestående på en anden konto

"

Jeg kender intet til en sammensætning endnu, har du evt. mulighed for at uddybe ovenstående?

Du synes at det i stedet for et decideret lån, skal være en kassekredit på 600tkr? Eller evt. en kassekredit på 200tkr og resten lån?

Hvordan vil omkostningerne se ud til selve lånet udover renten?

 

 

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorledes med en løbende god indtægt i firmaet, vil det kunne retfærdiggøre et større lån?

Fra Randers
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også undersøge muligheden om at få et anlægslån i din bank. Jeg har selv et anlægslån på 700.000, der løber over 10 år, og koster 9000 kr om måenden. Det skal lige nævnes at det er før kreditkrisen jeg fik det lån. Det skal jo nok også lige nævnes at jeg havde en villa med masser af friværdi at stille i pant.

 

MVH Johnny

Tilmeldt 24. May 07
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Behrenthz:

Du kan også undersøge muligheden om at få et anlægslån i din bank. Jeg har selv et anlægslån på 700.000, der løber over 10 år, og koster 9000 kr om måenden. Det skal lige nævnes at det er før kreditkrisen jeg fik det lån. Det skal jo nok også lige nævnes at jeg havde en villa med masser af friværdi at stille i pant

Hvordan er lånet anderledes fra en alm. proces?

Jeg er sikker på at du kunne låne pengene den almindelige vej nu du har friværdien... eller?

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)