Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webbutik - hvilke features er et "must"?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Christensen:

statistisk for besøg, køb osv. på hjemmesiden, er det noget webdesigneren lægger på

Dette er indbygget i webshop softwaren og en del af det i selve webhotellet. Kommer an på den løsning der vælges.

Det er IKKE noget som webdesigneren leverer, påstår vedkommende dette er du hos den forkerte.

mvh

 

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

tlf.: 61795118

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Christensen:

Hej Mikkel

Surf-Town ser i hvert fald ud til at kunne betales uden at det vælter et skrøbeligt iværksætterbudget :-)

Så må du næsten vide, om sådan noget som statistisk for besøg, køb osv. på hjemmesiden, er det noget webdesigneren lægger på, eller kommer det fra den der hoster siden?

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Som regel er der noget basalt med, men de fleste installerer selv noget ved siden af. Typisk Google Analytics, som næsten alle bruger :)

Mén ... det shopsystem du vælger har med garanti også et eller andet indbygget, der er ikke nogen seriøse shop-leverandører der ikke også har et statistisk system sammen med deres shop.

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at vide mht. statistik - lige nu ved jeg jo så lidt, at enhver leverandør ville kunne bilde mig noget forkert ind.

Derfor er det også rart at vide når jeg nu skal ud og finde mig en god leverandør af webshop.

Mogens jeg giver dig fuldstændig ret. Det er faktisk rart at man kan få spurgt lidt til nogle ting i forvejen så man ikke køber katten i sækken fordi man er uvidende... Det har jeg allerede prøvet da jeg bestilte logo hos Trofo Sad

Ja det bliver et stort arbejde, det er jeg ikke i tvivl om! Men jeg kunne også godt forestille mig at det kunne overraske hvor meget det egentlig indebærer. Nu har jeg en kæreste som er selvstændig, så jeg har heldigvis lidt et indblik i hvor meget det kræver. Men jeg nyder at han er selvstændig og at jeg kan være med til at sætte præg på firmaet sammen med ham.

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes du skulle hente light udgaven af Thorborgs E-Pusher, den ville give dig noget solid baggrundsviden, og kan du overhovedet finde pengene så brug dem. Brug så en månede mere (gerne inden du siger dit lønslave job op ;o) på at gennemlæse og gennemtænke det der står i E-Pusher, og samtidig med gennemtænke dit koncept.

Mine erfaringer siger mig at det er langt det bedste at give sig tid. Det der impuls-iværksætteri der får man dårlige nerver og stress af :)

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg har netop igår hentet Light udgaven og har tænkt mig at købe selve E-pusher også. Jeg vil lige have læst lidt på Light udgaven først.

Der er ingenting der haster, og jeg regner med i første omgang at starte webbutikken op ved siden af mit fuldtidsjob for at se om det kan bære. Og da jeg starter blidt ud med en niche, tror jeg godt at det kan lade sig gøre.

Webshoppen er kun en start til mit projekt. Jeg vil gerne på sigt åbne en fysisk butik, og har allerede lavet forretningsplan og været på iværksætterkursus mv. Til den tid, hvis alt går vel, vil jeg opsige mit lønslavejob ;-)

Jeg har så småt gået seriøst med tankerne i 1 1/2 år, hvor jeg har tilegnet mig en masse viden om markedet og om at starte op som selvstændig. Jeg har bare ikke haft så stor fokus på webdelen, da det egentlig var den fysiske butik jeg ville have satset på. Men da situationen ser lidt anderledes ud nu, kunne der være fordele for mig i at starte med webbutikken.

Og i og med at jeg nu vælger at kaste mig over en niche på nettet, skal der selvfølgelig til en vis grad gennemtænkes et "nyt" koncept. Men jeg vil lige have endeligt svar fra leverandøren om det kan lade sig gøre, inden jeg arbejder formeget i det. Og så skal jeg selvfølgelig indhente viden på web-delen = E-pusher.

Med venlig hilsen

Helle Christensen

 

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Christensen:
Jeg skal jo selvfølgelig have en aftale med PBS sådan at kunderne kan betale deres varer på min side. Kræver det noget specielt setup fra leverandøren af min webside? Hvordan får man det?

 

Hej Helle

Du behøver ikke længere vente lang tid på PBS og betale for det -  med micropayments.dk har du en komplet betalingsløsning, der ikke koster noget.

Se meget mere på hjemmesiden

Hvis du ikke selv laver webshoppen er vi understøttet af oscshop.dk eller bakuri.dk eller dandomain.dk

Held og lykke med det

Bo

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Micropayments.dk:

Du behøver ikke længere vente lang tid på PBS og betale for det -  med micropayments.dk har du en komplet betalingsløsning, der ikke koster noget.

Hej Bo, i har en stavebøf på hjemmesiden:

http://www.micropayments.dk/Professional/MicroPayments

Der skriver i "Micropayments er designet til at gennemfører" ... der er et r for meget i fører, det skal bare være føre :)

Derudover har du rigtig mange fejl mht. din søgemaskineoptimering, det burde du måske overveje at bruge lidt energi på? Smid mig evt. en mail på mmc@seo-outlet.dk :)

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Tak for opmærksomheden. Stavefejl vil blive rettet snarest. Mht søgemaskineoptimering er det ikke noget vi har eller vil bruge ressourcer på p.t. 

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg tror at alle standard webshop systemer har det man skal bruge for at komme igang, så den tekniske platform betyder ikke det store i starten.

Dog kan man hurtigt med tiden opleve begrænser i nogle systemer hvorfor det godt kan betale sig at kaste lidt tid efter at vælge den tekniske platform fra begyndelsen, hvis man satser på at vækste sin shop på sigt.

Dette er årsagen til at vi har valgt kun at fokusere på webshop systemet Magento til de løsninger vi laver. Det er open source (og derved gratis) og det er samtidigt et af de stærkeste webshop systemer til dato.

Jeg kan ikke hjælpe dig så meget med hvad du skal handle med, men har du spørgsmål til teknik eller processen i at få lavet sig en ny webshop, er du meget velkommen til at tage fat i mig.

Ud over dette kan jeg som de andre også anbefale E-pusher.

Held og lykke med det.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Derudover har du rigtig mange fejl mht. din søgemaskineoptimering, det burde du måske overveje at bruge lidt energi på? Smid mig evt. en mail på mmc@seo-outlet.dk :)

Hvorfor pokker hijacker du tråden, du burde om nogen vide at det gør man bare IKKE. Skal du ham nogen, så send ham en PM. Hvor svært kan det lige være ?

 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)