Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver skjult indhold indekseret?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Bliver onload kørt inden eller når siden er loadet (dvs. divs vil være synlige). Hvis man kører noget javascript der skal hide divs så skal disse divs være læst ind i browseren for ellers vil de ikke eksistere.

Der findes forskellige tilgange til problemstillingen med, at div'erne bliver vist, inden de bliver skjult - nogle mere effektive end andre. Om lige nøjagtig body onload="" lader div'erne være synlige i kort tid, skal jeg ikke kunne sige, men det kunne gøres med en en js-funktion, der ikke viser siden, før den er 100% loadet og klar. Overkill, måske... men det skal jeg så ikke gøre mig til dommer over Smile

Men i sidste ende skal man huske på, at det handler om at give brugeren en god oplevelse, ellers køber de ikke noget.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også anbefale løsningen med JS. Smid scriptet lige efter elementet der skal skjules, så er der aldrig nogen der ser det.

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil faktisk anbefale dig at du loader indholdet af dine divs med Ajax og derved ikke får indekseret din Faq på alle sider.
Udover det ville jeg også lave linket der aktivere indholdet af div'en i stil med det her:
<a onclick="showFAQ(); return false;" href=http://mogens1.mcbtest.dk/faq/>FAQ</a>

Dette ville jeg gøre for at give Søgemaskinerne et direkte link til din FAQ som de så kan indeksere mens brugere med javascript vil aktivere din Ajax funktion showFAQ().
På den måde gør du alle dine andre sider mindre/hurtigere/mere relevante osv.

Generelt er det ikke en vild god ide at havde en masse ens tekst på alle sider, da du risikere at søgemaskinerne sætter fokus på dette istedet for f.eks. dit produkt.

Mvh

Janus

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Janus:

Jeg vil faktisk anbefale dig at du loader indholdet af dine divs med Ajax og derved ikke får indekseret din Faq på alle sider.
Udover det ville jeg også lave linket der aktivere indholdet af div'en i stil med det her:
<a onclick="showFAQ(); return false;" href=http://mogens1.mcbtest.dk/faq/>FAQ</a>

Jeg vil så udvide den. Linket kan laves direkte til en kort tekst med den faq med overskriften i link'et http://domæne/faq/hvorfor-sket-dette 

På den måde vil søgemaskinerne få mere "guf" at lege med og flere nøgleord der kan søges på.

Selve faq'en kan så på siden laves vha. Ajax som det er nævnt.

 

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror helt sikkert jeg vil implementere løsningen med at hente DIV indholdet vha. AJAX, så det skjulte FAQ-tekst ikke bliver indekseret på alle siderne og så linke ind til undersider, som også indeholder svaret - med "return false" på linkene, så brugeren blot ser DIV-popupen, men søgemaskinerne finder undersiderne. Synes det er et super løsningsforslag Janus Smile

Men om Google indekserer skjult indhold må åbenbart forblive i det uvisse?

Jeg har en anden problemstilling, hvor det kunne være rart at vide. Min forside (mogens1.mcbtest.dk) indeholder ikke meget søgemaskinevenlig tekst, så jeg overvejer at lave et link oppe i venstre hjørne f.eks. med teksten "Hvad er Last Touch?", der på samme måde som FAQ'en vil vise en skjult DIV med masser af god tekst. Hvis dette tekst bliver indekseret, så har jeg jo løst problemet med god SEO-forsidetekst uden at ødelægge forsidens visuelle layout.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Last Touch:

 

Men om Google indekserer skjult indhold må åbenbart forblive i det uvisse?

Jeg skrev nu i det første indlæg: "Ja, det bliver læst og indekseret.".

Og det gør det. (disclaimer: Jeg bruger ikke selv skjult tekst nogen steder, så jeg har ikke testet, om det er i alle tilfælde, at det bliver indekseret. Har blot set en passende andel spammy sider med skjult tekst og links, som er indekseret).

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)