Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAL MIN FORSIDE SLETTES FOR AT BLIVE FUNDET PÅ GOOGLE?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i gæve Aminoer.

Først tak for et fantastisk Aminotastic. Det var første gang og bestemt ikke sidste gang jeg deltager.

Jeg lærte specielt meget af Thomas SEO-LEX seminar og løb straks hjem og købte SEO-LEX 10.0. Hvorfor ??

Jeg har en webbutik som sælger perler og smykkedele til smykkefremstilling. Når man søger på ordet 'Perler' i google (som er absolut det ord som vi skal findes på), ligger vi først helt omme på side 8. SUK!!! Så jeg skal fluks igang med søgeoptimering. Mangler dog lidt hjælp, som jeg ikke har kunne finde nogle steder og håber derfor at I kan hjælpe.

Webshoppen er Dandomain og jeg har lavet en intro-side foran webshop. Inden jeg begynder at søgeoptimere denne forside, vil jeg gerne høre om den kan være en af årsagerne til, at vi ligger på side 8. Jeg er glad for vores forside, men hvis den gør, at vi er sværere at finde - ja, så ryger den direkte i skraldespanden. 

Skal forsiden ryge eller er den værd at ændre lidt på?

Håber på lidt hjælp, så vi kan blive bedre placeret. Også gerne andre kommentarer hvis der er noget der falder jer ind.

På forhånd tusind tusind tak for jeres tid.

De bedste hilsner fra Sanne / www.perleplus.dk

 

Designer du selv smykker, så find dine Perler her.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Ret koden så den bliver valid. http://validator.w3.org  Wink

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undrer mig måske lidt over der faktisk er en forside.. Hvorfor ryger man ikke bare direkte ind til shoppen?

Der mangler vel også nogle <h1> headers..

SEO Urlen for webshoppens forside bør du udnytte mere, i stedet for bare: Perleplus

så måske lave noget: Perleplus - Perler til ethvert formål (eller lign)

Nu er jeg ikke en haj til SEO, men det var lige de ting som faldt mig ind.

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg svarer som mulig kunde - og ikke på optimeringen.

I IE8 kommer jeg til en kæmpe! visning af nogle ørenringe (var det perler eller smykker i sælger?) og skal scrolle for at komme ned til en tekst, i en ret ulæselig farve.

Utroligt godt gemt, sidder en knap i samme farve som ikke ligner et link - dette er indgangen. På to sekunder vil du have tabt mig - jeg kommer jo for at købe perler (ikke smykker) og jeg gidder ikke læse om firmaet, før jeg beslutter mig for køb, men så langt når jeg aldrig for jeg ser ikke det er en shop.

Håber du kan bruge ordene konstruktivt, de er ment sådan.

Smile

Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne,

Jeg ville ikke basere beslutningerne på ordet "perler". Uden at have undersøgt situationen forestiller jeg mig at der er fhv stor konkurrence på netop det søgeord.

På sigt er det dog helt sikkert et af de primære ord du skal satse på.

Jeg lavede et check af din rangering på ordene i din venstre menu og her er du faktisk rangeret ok. Disse sider ville jeg starte med at have fokus på, da konkurrencen er mindre. Første ting jeg ville gøre var at sikre at menu navn og page title ikke er ens. Din titler skal du arbejde en del mere med.'

Håber det hjalp.

Hilsen

Michael

 

 

 

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne,
ja, skip den forside hurtigst muligt. Og der er nogle helt grundlæggende ting som f.eks. dine beskrivelser, som skal være unikke for hver underside.

Jeg tror du kan have stor glæde af enten Thorborgs bog e-pusher eller Rosenstands Seo-lex. De findes begge i gratis light-versioner, som du kan starte med.

God arbejdslyst! Smile

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres svar. Det er allerede flere ting til overvejelse.

Forsiden er nu valid, men det er jo ikke meningen at folk skal finde forside besværlig. Ja, den må nok skippes.

Men alene det at skippe siden, vil det kunne rykke noget på google?

Jeg har undersøgt med hensyn til ordet 'perler' og det bliver vist ca. 900 gange om dagen ifølge min analyse på google-adword og analytic. Det ville jo være fedt at kunne få fat i nogle af disse visninger/klik ;o)

 

Designer du selv smykker, så find dine Perler her.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Sanne

Allerførst synes jeg du skal overveje om det virkeligt er så meget værd for dig at komme til at ligge højt på perler. Det er en meget generel søgning der dækker meget andet end de fine smykker du vil sælge. Børn leger en del med perler for at nævne noget.

Ude at have undersøgt sagen nærmere vil jeg umiddelbart tro at du vil kunne finde andre ord der er både mere relevante, og sikkert også nemmere at ranke godt på. Perle smykke, perle halskæde, perle smykker kunne være nogle, de er langt mere relevante, for din forretning. Og derfor vil du også opleve at langt flere af dem der komer til din shop er klar til at købe.

Du skal i øvrigt rette den linie i din kode der ser sådan her ud:

<meta name="Description" content=Lav dine egne smykker. Perleplus forhandler perler, kinesiske lykkedyr, smykkestativer og andre smykkematerialer til smykkefremstilling. </FONT></B>

Den skal se sådan her ud:

<meta name="Description" content="Lav dine egne smykker. Perleplus forhandler perler, kinesiske lykkedyr, smykkestativer og andre smykkematerialer til smykkefremstilling.">

Du bruger alt alt for mange keywords, dit keywords og description meta tag skal passe til den enkelte side de står på, ikke til hele din shop.

Der er ting der taler for at din forside skal slettes, og ting der taler imod.

For sletning: Hvis du kommer til at ranke nr. 1 på perler, vil folk når de finder siden, skulle navigere derfra videre til din shop, og der lede efter det de søger... det gider langt de fleste ikke, så ad den vej risikerer du at miste mange kunder.

Imod sletning: Det er lidt nemmere at styre tekstmængden, og derved hvilke nøgleord der skal fremhæves på sådan en side, end på shoppen der har en masse standard elementer, såsom menuen og footeren.

 

Det allerbedste ville dog være at når du ranker på noget relevant, lad os sige perlesmykker, så er det din oversigtsside for perlesmykker der ranker i google, og ikke din forside, det øger din sandsynlighed for at sælge noget med rigtigt mange procent, simpelthen fordi brugeren lander direkte på en hyper relevant side.

Google ranker baseret på tekst, og på din nuværende forside står ordet perler kun en gang, det er ikke den store "perler" relevans, og derfor ikke en oplagt side 1 side fra en robots synspunkt. Der skal mere tekst, med de/det vigtigste ord i for at ranke godt.

Når nu du har købt Thomas udemærkede seo-lex, synes jeg du skal bruge noget tid på at læse den grundigt igennem, og undervejs notere de ting ned du umiddelbart kan læse dig til at du gør forkert. (der er flere ting på din side der er forkerte, og som står beskrevet i bogen)
Når de ting er rettet til, bør du nok læse den igen, for på det tidspunkt vil du sikkert fange en del mere du ikke forstod rigtigt til at starte med.

Herefter skal du sætte dig ind i optimeringen omkring at få flere folk til at købe, såsom "call to action" på det rette tidspunkt. Lidt ala at du det rette sted skriver "klik her for at tilføje smykket til din indkøbskurv" eller noget i den retning.
Martin Thorborgs E-Pusher kunne være en god investering på det tidspunkt.

Du har et stort arbejde foran dig, for det er de små detaljer der afgør de sidste placeringer, og hvor mange der konverterer til kunder.

Jeg håber ikke du synes det her lyder for overvældende... bare klø på, så bliver det bedre hen ad vejen... Big Smile

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.

 

http://www.perleplus.dk/ har 34 Errors, 4 warning(s)

mens

http://www.perleplus.dk/shop/frontpage.html har 18 Errors, 10 warning(s)

 

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Janno. KÆMPE HJÆLP. SEO-LEX skal absolut læses igen og igen samtidig med at jeg sidder ved maskinen. Måske det ender med at jeg forstår det hele Smile Og, ja det virker lidt uoverskueligt, men hvordan spiser man bedst en elefant? EN BID AF GANGEN.

Jaa, Gnowak....der skal vist kigges nærmer på de Errors. Forstår det ikke helt - er ikke nogen haj til det her. 

Designer du selv smykker, så find dine Perler her.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)