Ja, og alt for mange har desværre brugt alt for mange penge på Barcadi og sjov, og derfor står de nu til efter festen med en lidt lunken bloody mary hånden, drinken har et måske et cool navn men giver en utrolig dårlig smag i munden, for at fortsætte i dit billede sprog... |
Helle - houseofkids.dk:Der har været mange debatter om børnetøjsmarkedet online.... nu sker det så.... korthuset falder sammen fra nu og det næste halve år. Ophørsudsalg og andre udsalg er gået i gang - leverandørerne bliver kimet ned med aflysninger af ordrer.... og jeg er bare i så dårligt humør i dag....!
Nogen gange er det krisetider der skal til at få fjernet de brodne kar. Virksomheder der ikke har det rette arrangement bliver sorteret fra, dem der har knoklet for sin sag, og ydet en god service og har værenet om sine kunder overlever.
Der er jo også overflod at online tøjbutikker på nettet. Mange har startet fordi de godt kunne tænke sig billigt tøj og fordi det har lydt spændende. Men det er langt fra alle der har hvad der kræves for at dirve en sådan shop.
Der vil selvfølgelig være risiko for at alle de rabatter der gives på andre shops vil gå ud over din omsætning, så længe du ikke lukker - så længe du holder hvad du lover over for dine kunder.
Hvis en shop giver 30% i rabat ofte, kan dette skade forretningen da kunderne vil være tilbøjelige til at vente med at købe og tænke "jeg venter lige lidt med at købe - det kunne jo være at der var 30-40% i en nær fremtid. Det plejer de jo".
Hold fast i dine principper så skal det nok gå.
Jeg arbejder i en butik, som er kommet fornuftig gennem den første del af krisen. Jeg tror grunden til det er at vi yder en god service, vi er flinke og imøde kommende for folk. Og ikke mindt ærlige. Dette kan betyde liv eller død for en virksomhed.
Hvorfor holder kunder op med at handle?
- 1 % dør
- 3 % flytter (ved godt dette ikke har så meget at sige når man taler webshop)
- 5 % ændrer forbrug
- 9 % får bedre tilbud andetsteds
- 14 % pga. dårlige varer eller dårligt udvalg
- 68 & pga. medarbejdernes :
- ligegydighed
- nedladenhed
- uhøflighed
- dårlig optræden
- dårlig serivce.
2/3 af "fejlene" skyldes dårlig service.
Gør noget ekstra for jeres kunder disse tider.
Put en lille pose slik med i kassen når i sender.
En lille sjov besked.
Sørg for at kunden får verdens bedste oplevelse når de handler hos dig.
Dette vil medfører at de vil tale godt om din shop og blive en ambasadør -> en lille sælger for din shop. Da hana/hun vil erhverve flere kunder til butikken.
Hvis der blive gjort det modsatte - kan det betyde død for virksomhede.