Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rimelig pris for årsregnskab & bogføring?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har netop fået udfærdiget årsregnskab for mit holdingselskab, og jeg mistænker at det er blevet langt dyrere end rimeligt er - men måske har jeg en urimelig ide om hvad den slags skal koste?!

Min situation er denne:

  • Der er tale om første årsregnskab for holdingselskabet
  • Værdien af datterselskab er opgjort til købsprisen
  • Alle transaktioner går via én bankkonto - der er ialt 37 transaktioner (inkl. bank-gebyrer & -renter)
  • Alle bilag afleveres i mappe - det er afstemt at der er et bilag per transaktion på konto-udskriften
  • Ingen "komplicerede" transaktioner, hverken udenlandsk valuta, rejsebilag, løn, a-skat, mastercard, etc. - hver transaktion svarer til netop et bilag
  • Der er produceret et årsregnskab inkl. specifikation og en udbytteerklæring
  • Første udkast til regnskab blev godkendt og underskrevet

Jeg vil gerne betale en rimelig pris så alle parter kan være tilfredse - men hvad er en rimelig pris på årsregnskab? Herunder, hvad er en rimelig pris for den nødvendige bogføring?

Jeg vil gerne vente med at afsløre hvad jeg er blevet faktureret, indtil jeg har fået Jeres input - hvad er en fair pris for ovenstående?

Der kan sikkerr være alle mulige særtilfælde og undtagelser, men jeg vil meget gerne høre Jeres umiddelbare vurdering - på forhånd tak.

--thomas

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Ageras kan du lige her helt gratis og uforpligtende få 3 tilbud fra revisorer, der kan hjælpe dig med registrering af CVR-nummer, momsregistrering m.m.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er det både for drift og holdingselskab? 

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål går på en rimelig pris for holdingselskabet (ikke driftselskabet)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo revisionspligt, så mit bud vil være 6-8 tkr.+moms!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg kan have nok så mange ideer om hvad prisen skal være for sådan en udgave - men intet mellem 6.000 og 10.000 vil overraske mig.

Jeg vil  nøjes med at undre mig over, at du er blevet overrasket over prisen.Revisorer (undskyld venner) er ikke meget anderledes end mekanikere. Det er de færreste af os som sender vores biler på værksted og bare lader mekanikeren finde fejl og reparere bil uden at få et prisoverslag. Sådan er det også med revisorer. Mange af disse er vant til at prissætte opgaverne og hvis arbejdet af en eller anden grund overstiger det aftalte så må man tage en snak om dette.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil også tilslutte mig de 6000-10000 kr. Men på den anden side kan man jo sige at det koster din "påtegning", så det er udgifter du ikke slipper uden om da det er et holding selskab, du spørger til. Billigere kan det nok ikke gøres i dagens DK.

Du kunne jo så evt. overveje at få andre til at bogføre for dig hvis det ikke er din stærke side. Det vil sikkert alt andet lige reducere revisor honoraret.

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart er det mest normale vel at regningen for holding mere eller mindre er symbolsk, og størsteparten betales af datterselskabet (hvis der er 100 % ejerskab). Men for holdingselskabet ville jeg sige minimum 15-20k da det er første år. Der skal laves lidt ekstra også selv om det kun er 37 bilag.

Selv giver jeg 20k inklusive moms, og jeg afleverer balance og afstemninger. Men får selvfølgelig de kopier der skal til bank, skat, protokol mv. Udbytteerklæring udarbejdes og fremsendes, og generalforsamling afholdes med protokolat mv.  

Morten

ML Holding Solrød ApS

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med de øvrige idet jeg dog samtidig bemærker at det er første regnskabsår hvor der kan være nogle startomkostninger. 4-6.000 kr. er heller ikke ualmindeligt for et holdingselskab. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 19. May 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Mange tak for Jeres hurtige feedback!

Sagen er den, at jeg fik et tilbud på årsregnskab på 6.000 kr. - jeg bildte mig ind, at hvis jeg blot afstemte bilagene/bankkontoen behøvede bogføringen ikke at blive et stort nummer. Men nu siger revisroren at der ialt er forbrugt timer for over 14.000 kr. Han er villig til at tage de 4.000 kr. på sin kappe, da han jo gav et tilbud, men han vil gerne have jeg betaler:

  • 750 kr. for udbytteerklæring (det var bare 2 formularer, hvor han pre-udfyldte beløb, navn & cpr-nr - tager det ikke 10 min?)
  • 3.500 kr. for bogføring (her var det mit indtryk det kunne klares på 1-2 timer for 37 transaktion - ét bilag pr. transaktion)

Det lyder ikke til at være en helt ublu pris, som jeg først troede (dog i den dyre ende!) - er mine forestillingenr om udbytte-erklæring og bogføring også skæve?

--thomas

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)