Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rimelig pris for årsregnskab & bogføring?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

thomasah:

  • 750 kr. for udbytteerklæring (det var bare 2 formularer, hvor han pre-udfyldte beløb, navn & cpr-nr - tager det ikke 10 min?)
  • 3.500 kr. for bogføring (her var det mit indtryk det kunne klares på 1-2 timer for 37 transaktion - ét bilag pr. transaktion)
  • Havde du selv bogført? Eller sad tingene blot ordnet i mappe. Du må beregne at hvis de har skulle opstarte bogføring, ligger der lidt tid i dette.

    Men ok - jeg er ikke i chock over prisen på bogføringen. Det er ikke value for money (det kan du til gengæld finde meget af her på amino)men dog acceptable priser.

    Tilmeldt 20. Apr 07
    Indlæg ialt: 16014
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 12:41
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Synes, at det er rimeligt nok med 750kr for en udbytteerklæring.

    Bogføringen kan vel diskuteres..hvis der dog skal oprettes kontoplaner mv., kan det hurtigt løbe op i et par tusinde.

    Har et eksempel jeg fik kendskab til fornylig.

    Udarbejdelse af årsrapport/skatteregnskab for et ApS/1500 bilag)/1 møde Pris: 100 tkr.+moms!!!!!!!!

    Tilmeldt 29. Nov 10
    Indlæg ialt: 0
    Skrevet kl. 13:30
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Thomas,

    Jeg ved ikke hvad du har tænkt med dit regnskab fremover. Du skal være opmærksom på at for hver gang du flytter revisor påløber der startsomkostninger.

    Det næste er at du afhængig af omfanget af aktivitet i driftselskabet kan være stor forskel på udgiften i år 2.

    Uagtet at der ikke er revisionspligt for driftselskabet, kan du komme i den situation at revisor ønske at se på dette regnskab også for at danne sig en begrænset overbevisning af værdien af dette....

    Tilmeldt 25. May 06
    Indlæg ialt: 1020
    Fra  Payday A/S Skrevet kl. 19:35
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Klovn:


     Du skal være opmærksom på at for hver gang du flytter revisor påløber der startsomkostninger.

    Ikke enig!

    Det forhandler man sig ud af.

    Men det er jeg tilgængæld også helt sikker på, at du er enig med mig i Big Smile

     

    Tilmeldt 20. Apr 07
    Indlæg ialt: 16014
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 19:57
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Jeg er nu aldeles enig...med Henrik!

    Tilmeldt 25. May 06
    Indlæg ialt: 1020
    Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:05
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Peter - Revisor:

    Jeg er nu aldeles enig...med Henrik!

    Se'fø'lig.... Det ska' du da være. Smile

    Men mit argument er, at det er en investering for en fremtidig indtjening. De fleste revisorer tar' gerne opstartsomkostningerne på egen kappe, så det kan helt klart forhandles.

     

     

     

    Tilmeldt 20. Apr 07
    Indlæg ialt: 16014
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 20:11
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Er stadig ikke enig........du glemmer, at der er rigeligt med arbejde til revisorer, så jeg tror ikke, at dit argument holder.

    Ret firkantet sagt, er det ikke købers marked, og slet ikke i disse travle måneder.

    Tilmeldt 29. Nov 10
    Indlæg ialt: 0
    Skrevet kl. 20:14
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Selvfølgelig kan der forhandles. Du har ret i at det er en investering for fremtidig indtjening. Til gengæld har jeg set alt for mange tilfælde på at den fremtidige indtjening er hentet  mere end rigeligt hjem i år 2.

    Problemet er ved at revisorregninger at revisorerne for langt hen ad af vejen qua deres arbejdes funktion har stor frihed til selv at vælge hvad og hvor meget arbejde der skal udføres.

    Det kan godt ske at der ikke står opstart på revisorregningen, men de skal nok få det indtjent igen.

    Tilmeldt 29. Nov 10
    Indlæg ialt: 0
    Skrevet kl. 20:25
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Peter - Revisor:
    Ret firkantet sagt, er det ikke købers marked, og slet ikke i disse travle måneder.


    Du skal nok ikke komme med et selskab i disse dage eller større nyere opgaver. Men vendt til august så skal sulten nok melde sig. Der er rigtig mange revisionsfirmaer som er presset på indtjening, som gerne vil have mere arbejde i hus.

     

    Tilmeldt 20. Apr 07
    Indlæg ialt: 16014
    30% af profil udfyldt
    Skrevet kl. 20:38
    Hvor mange stjerner giver du? :

    Nej Henrik..her er jeg ikke helt enig.....ikke mere arbejde i hus for enhver pris....husk lige på, at der er mangel

    på revisorer.

    Side 2 ud af 4 (32 indlæg)