Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med nabo til sommerhus

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 9. Mar 09
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

30.000 for en stor låge... hmm, kan du ikke bare købe hans fiskeskur af et hus deroppe? rive det ned og anlægge en pool. så kan du tage mer leje for sommerhuset + du kan bruge resten på en god investering Stick out tongue

mindre seriøst svar...

du kommer nok ikke uden om den indhegning :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at hyre en parkeringsvagt, mod at vagten får alle pengene?

Når han har betalt de første par bøder er han nok færdig med det. 

 

Angående henkastning af affald, så smider du det i første omgang foran hans hoveddør, gerne så det ligger lidt udover det hele. Hvis han bliver ved, så anmelder du ham bare for henkastning af affald. 

 

Mvh

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Mit problem er at min genbo parkerer på den konstant, hensætter affald, knallerter m.m.
Jeg har snakket med ham flere gang og hver gang er det sidste gang.

Ja, jeg har jo også snakket med ham om samme problem og det blev også kun til en sludder for en sladder. Han fjernede i hvert fald hverken bil eller knallert(er) selvom vi havde fat i ham 2-3 gange på en uge Angry

Mit bud er denne her: http://www.dkcadgang.dk/prod/pakering-7-11-s5.pdf - og nøglen til den kan udleveres sammen med nøglerne til huset. Det løser ikke problemet med hverken knallerter eller byggeaffald, men det er måske et vink med en vognstand. Det er ikke min opfattelse, at han er helt uden for pædagogisk rækkevidde når han er ædru...

 

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal investere i en metal-kæde og sætte hængelås på. Det er nemt at have med at gøre - og nøglen skal bare i nøglebundtet sammen med husnøglen til lejerne.

Du kan eventuelt få lavet et lille skilt at hænge på kæden hvor du skriver "P-plads til Xxxxxxx nr. XX"

/Rikke

Fra Østjylland
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det allerbedste ville jo være, hvis i kan finde en mindelig løsning, som i begge kan være tilfredse med. Nabostridigheder er så enerverende, og dræner for energi - som regel er der kun 2 tabere i sådan en konflikt.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så opsæt et skilt magen til dem som Car Park oa. har på de P-Pladser de administrerer, og udskriv en parkeringsafgift hver gang han parkerer der - husk foto hver gang.

Når han har betalt et par tusinde kroner + evt. retsafgift så har han nok lært det :-)

Men seriøst, er der ikke mere relevante ting, at bruge sit krudt på? :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par forslag ...

1) Lej sommerhuset (gratis) ud til en flok mænd der er større end naboen (rygmærker anbefales). Deres primære opgave er, at lade naboen vide, at de er dine meget gode venner, og hvis de ser noget lort i indkørslen igen folder de en fucking sommerhat af hans knallert og trækker den ned over hans fede hoved.

2) Opsæt et skilt med teksten: "LOPPEMARKED - FAST PRIS. Alt hvad der står i indkørslen sælges for 1 krone"

3) Stævn ham for pladsleje - den har jeg jeg oplevet advokater slippe af sted med før. Jeg brugte den selv engang da et fjols ikke ville fjerne noget lydudstyr af hans i mit gamle studio. Sjovt nok blev regningen for pladslejen samme beløb som hans udstyr var værd, og så solgte vi det. Vi vandt den sag.

4) Opsæt videoovervågning - af den type der automatisk sender billeder til nettet. De koster næsten ingenting mere og kan let skjules. Opsæt et kamera mere, der filmer det første, så du kan dokumentere, når han smadrer det :)

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag kontakt til en lokal bonde med dyrehold, og begynd at benytte hans have/indkørsel til mødding, bare en trillebørfuld om dagen i et par uger.

Mon ikke han så vil fatte pointen.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Hvad med at smide et lille CCTV op på grunden med Sensor og IP teknologi?

Sådan et CCTV kan skjules og være utroligt svært at se for dine gæster, så det ikke giver dem bekymringer. Samtidig kan du få sådan et IP kamera til at smide dig en besked pr. e-mail / sms hver gang at der er bevægelse i dens felt. Dvs. at hvis du nu peger den til kun at være på parkeringspladsen så kan du få klar besked hver gang han dumper noget over til dig. Desuden så kan de systemer let deaktiveres over internettetnettet hver gang ud har gæster boende og aktiveres igen så snart de rejser.

Med et tydeligt overblik over hvad der står i din indkørsel og hvem der har smidt det der, så er det intet der kan stoppe dig i at politianmelde ham. De gør nok ikke andet end at bede ham om at fjerne hans ting, men politiet er der jo ingen der gider have besøg af for mange gang så mon ikke han så stopper.

Hvorvidt et CCTV på privat grund er lovligt er jeg ikke 100% sikker på, men det burde absolut ikke være noget problem så længe du kun filmer din private grund. Alle forhandlere kender som regel reglerne til bunds.

Alt hvad du behøver for at kunne få overvågningen op er en internet forbindelse og et strømstik til kameraret, som du kan få i så mange forskellige CCTV shops i DK - Med komplet rådgivning. Skulle du mod al forventning ikke have en internetforbindelse, ja så spørg naboen til den anden side om du ikke kan koble et enkelt stik på deres net for én sesson - Derefter har han nok fattet det.

De her CCTV kan fås i forskellige prislejer men du behøver næppe det dyreste - Du skal bare kunne se hvem der har smidt det og hvad det er. Så kan du bede politiet gribe fat i "miljø-svinet" og den indtrængende på din grund. Hvis politiet ikke gør noget ved det med det samme, ja så bare klag igen og igen. Til sidst bliver de nød til at gøre noget ved det - de kan jo ikke stævne dig for at anmelde noget som er ulovligt, bare fordi de ikke syntes de har tid.

Håber det kan bruges,

Mvh.

Janus

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart vælge Mikkels 4. løsning: smid et par af dem op, og når naboen er færdig med at genere kan du altid bruge de samme kameraer til at holde øje med huset fra USA. Jeg har ikke erfaring med konkrete modeller, men faldt f.eks. over denne: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=470987&searchArea=products&Soegeord=wireless+camera men der er mange

Sæt evt. et skilt op han ikke kan undgå at se med VIDEOOVERVÅGNING: http://www.signshop.dk/catalog/product_info.php/cPath/1_29/products_id/85?osCsid=a814ec0833f2841ad6a163ee19ab9ae0

Dette har også en præventiv effekt på indbrudstyve selvom det ikke er det der plager Bornholm mest. Denne: http://www.signshop.dk/catalog/product_info.php/cPath/1_29/products_id/42?osCsid=a814ec0833f2841ad6a163ee19ab9ae0 kunne måske også smides op.

Hvis han til trods, stadig smider affald i din indkørsel, så fortæl ham pænt, at: nu har du spurgt ham ham pænt flere gange, du har endda sat skilte og overvågning op for på en pæn måde at fortælle, du var træt af at han sagde en ting og gjorde noget andet. At du virkelig har forsøgt at være "den flinke nabo", men sker det igen, så vil du sende sagen til din advokat med dokumentation i form af video overvågning - det vil du naturligvis være ked af at skulle ty til, men din grund er ikke en losseplads han frit kan benytte, blot fordi du ikke er på øen så ofte.

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

4) Opsæt videoovervågning - af den type der automatisk sender billeder til nettet. De koster næsten ingenting mere og kan let skjules.

Godt forslag! Og hvis du så kombinerer dette forslag med et skilt om leje af P-plads til en pris på 1.000 kr. pr. time - med mindre andet er aftalt (jvf. dine gæster og lejere) - så kan du sådan set gå hen og blive helt glad for at han låner pladsen et par døgn en gang i mellem... Big Smile

Hilsen Martin

 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)