Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for afskedigelse af en partner

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klovn

Er du helt sikker på, at de omtalte partnere ikke også KAN være at betragte som funktionærer? Jeg er ikke selv den største hjerne indenfor arbejdsret, men ville umiddelbart mene det må komme an på, hvorvidt de i praksis er underlagt instruktionsbeføjelser. Ville ikke tro, at man bare kan omgå funktionærloven ved at ansætte medarbejderne under partnerlignende forhold, da funktionærloven er præceptiv. Det jeg mener er, kan man godt afslutte hele ansættelsesforholdet, på baggrund af sine vedtægter, såfremt medarbejderen i praksis arbejder som ansat medarbejder, underlagt Eriks instruktionsbeføjelser?

Mvh.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harald,

Udgangspunktet for mit synspunkt om at indarbejde det i vedtægterne er, at Erik indledningsvis i tråden  nævner at alle "partnere" betaler for at få en del af ejerskabet. Reguleringen mellem disse er efter min opfattelse ikke anderledes end hvis det havde været et Aps eller A/S, hvor ind- og udtræden kan reguleres i eksempelvis anparthaveroverenskomsten.

Det er ikke en sort og hvid verden, ligesom jeg som sådan ikke er uenig med dine synspunkter. Et partnerbegreb er jo ikke i alle tilfælde det samme som at man er medejer. Det kan man bare spørge de mange revisorer fra Ernst og Young, der for kort tid siden blev degraderet.

En ting er sikkert, og som jeg kan se Erik har valgt, er få en advokat indover. Det vil være fornuftigt.

Fra Østjylland
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 2 ting i dette her så vidt jeg kan vurdere.

1. Ansættelsen i selskabet, som vel kan reguleres af Funktionærloven