Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesidens navn?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan er det at skrive navnet? Jeg har en hjemmeside, som vil komme til at indeholde to ord. Lad os tage et eksempel. Hvis den nu hed Date Tonight. Er det så bedst at skrive det sådan: DateTonight, Date-Tonight, Datetonight, Date-tonight. Er der forskel på hvordan ordet er sammesat, og hvordan det er skrevet med store og små bogstaver, når der skal søges?

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent SEO mæssigt mener jeg binde-streg er bedst, da + og - regnes for mellemrum af google. Men brugermæssigt er det bedst uden (synes jeg). Men synes du skal tage begge to med, og redirecte ra den ene til den anden. Smile

 

-Tobias

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Er helt nybegynder i det, så ved ikke helt hvad du menerSmile Jeg køber et webhotel, og skal skrive mit domænenavn der. Er det så bedst jeg f.eks. skriver Date-Tonight?

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas :

Tak for svaret.

Er helt nybegynder i det, så ved ikke helt hvad du menerSmile Jeg køber et webhotel, og skal skrive mit domænenavn der. Er det så bedst jeg f.eks. skriver Date-Tonight?

Det kommer an på så meget. Ville købe med bindestreg først, og så købe et nyt domæne uden. Men før du gør noget, så synes jeg du skal have svare fra seo-eksperterne. Big Smile

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for svaretSmile Min datingside bliver kun for et lille udvalg af mennesker med et specielt handikap. Så jeg skal ikke konkurere med Match.com og Dating. dk og dem hehe. Så lige pt. skal jeg ikke bruge en masse af penge på søgeoptimering. Jeg skal lige lære det at kende førstSmile Men vil selvfølgelig gerne vide, hvordan overskriften ville blive bedst, inden jeg skriver et domænenavn.

Lige et andet nybegynderspørgsmålBig Smile Når der står Domæneplads. Er det så hvor mange internetsider, du må have. Jeg køber en lidt billig en til at starte med. Der er kun 2. Men du kan få webhoteller med helt op til 25. Men skal jo kun have en hjemmesideSmile

Køber forresten hos Domaindirect.dk. De var de eneste, som jeg lige kunne finde, som støttede ionCube, som det dating software jeg køber, skal bruge. Så håber de er gode nok.

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas :
Lige et andet nybegynderspørgsmålBig Smile Når der står Domæneplads. Er det så hvor mange internetsider, du må have. Jeg køber en lidt billig en til at starte med. Der er kun 2. Men du kan få webhoteller med helt op til 25. Men skal jo kun have en hjemmesideSmile

Nu har du ikke lagt et link så jeg kan sige det med 100% sikkerhed, men jeg vil tro at det betyder, at du kan have to forskellige hjemmesider på serveren. Det er en fordel, hvis du fx er webudvikler, og skal hoste flere kunders hjemmesider for dem.

I forhold til dit domænespørgsmål, så har antallet af domæner ikke noget at sige, med mindre du vil have forskelligt indhold på date-tonight.dk og datetonight.dk (der vil jeg i øvrigt anbefale, at du køber begge domæner. Hvilket du vælger er en smagssag, og du kan læse lidt om det her: Domænenavn med eller uden bindestreg.)

Mht. Domaindirect, så kan jeg sagtens anbefale dem. Jeg hoster tre hjemmesider hos dem, og har ikke noget negativt at sige om dem :-)

 

/mvh

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for svaret. Jeg er dog ikke webudvikler. I hvert ikke endnu hehe. Men hvad mener du helt? Hvis jeg både har Datetonight.dk og Date-tonight.dk, kan jeg så have det samme indhold på begge domæner, hvis de ikke er brugt. Sådan at brugeren kommer ind på den samme side, uanset hvordan han skriver hjemmesidens navn. Eller skal det være to forskellige hjemmesider med forskelligt indhold?

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du både har date-tonight.dk og datetonight.dk kan du sagtens få dem begge til at vise den samme side - faktisk børdu gøre dette, så du ikke får problemer med duplicate content på de to domæner. Duplicate content er, når søgemaskinerne finder den samme tekst på forskellige servere. Det diskuteres til stadighed, om man bliver straffet eller ej, men for at være sikker, skal du prøve at undgå det.

Hvis du for eksempel beslutter dig for at benytte date-tonight.dk, så skal du sørge for, at folk der skriver datetonight.dk bliver viderestillet til date-tonight.dk. Du kan se et eksempel på bartender.dk, der viderestiller til bartendermagasinet.dk.

Det, du har købt, er mulighed for at have flere forskellige hjemmesider på serveren, fx din egen private hjemmeside, eller hvad det nu kunne være.

Gav det bedre mening? :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

 

Hvis du har 2 domæner:

 

www.domænenavn1.dk

www.domænenavn2.dk

 

og så vælger at domænenavn1.dk skal være dit "hoveddomæne", så kan du lave en redirect fra domænenavn2.dk til domænenavn1.dk. Du sender altså brugeren og søgemaskinerne videre til domænenavn1 hvis du har tastet www.domæenavn2.dk ind i browseren.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svarSmile Er stadigvæk ikke helt med. Så jeg skal skrive der hvor der står, hvad mit domæne navn skal være, så skal jeg f.eks. skrive Date-tonight, og så i nummer to skrive Datetonight. Gik den så automatisk ind på den samme side?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)