Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO SEO SEO...

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Sad lige og så på det gode vejr og tænkte.

Nu har jeg valgt en webshop løsning fra Scannet, synes vores shop er blevet super fin, men der er begrænsninger mht. SEO mulighed hvis man ikke som minimum tager deres modul til 199.00 pr. måned.

Så spekulerede jeg over om de personer der har tilbudt mig fra start om at lave webshop fra bunden, om disse webshops allerede var søgemaskine optimeret når de blev afleveret til køberen i dette tilfælde mig. Eller er det noget der ville komme oveni?

Håber ikke det er et for (dumt) spørgsmål, men jeg har stadig ikke helt styr på hvordan sammenhængene er på dette område.

Bendtsen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre du fik noget på skrift ville du ihvertfald løbe en risiko fo rat det heller ikke var søgeoptimeret. Da der også er forskellige meninger om hvad det vil sige at en webshop "er søgeoptimeret", står du dig bedst ved at vide hvad du konkret ønsker af funktionalitet og får bekræftet hvorvidt det er inkluderet. Skal der fx. være pæne URL'er osv.

Du kan evt. bruge denne artikel og dens efterfølger som checkliste: http://deducta.dk/marketing/blog/2008/09/17/seks-tegn-paa-manglende-seo/

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:
Så spekulerede jeg over om de personer der har tilbudt mig fra start om at lave webshop fra bunden, om disse webshops allerede var søgemaskine optimeret når de blev afleveret til køberen i dette tilfælde mig

Gør dig ingen forhåbninger. Har selv bitter erfaring med webshops der er kodet fra bunden. Dem jeg har beskæftiget mig med, har været håbløse set i forhold til søgemaskineoptimering.

Scannet og de andre stadard CMS'er er ikke nået 100% i mål i forhold til at kunne søgemaskineoptimeres. Men de kan søgemaskineoptimers og det er en god start.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som du sikkert kan se fra min anden tråd, så er jeg lidt i vildrede mht. SEO - jeg har fået fortalt at det er en vigtig del at man har sit link til sin hjemmeside liggende på en masse andre hjemmesider, da dette hjælper med at få din side op i toppen på google - så er mit spørgsmål bare, hvornår batter det - skal dit link ligge på 10,100 eller 1000 sider eller måske endda flere før at google for øjnene op?

Det andet er det her med sammenhængende mellem ord på din hjemmeside og hvordan dette bliver kædet sammen med ord der bliver søgt på i google - også hvis man f.eks får en hjemmeside til at skrive en artikel om sit produkt - er det så vigtigst og få dem til at skrive dit link, eller er det bedre med en masse tekst a la det du har på din egen side.?

Håber mine spørgsmål giver mening...

Bendtsen

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Du får som udgangspunkt ikke søgemaskineoptimering med en webshop, det er noget som du selv skal lave eller hyre andre til det.

De 199 kr. pr måned giver blot Mulighed for at skrive unikke titler og beskrivelser, så det betyder ikke at du automatisk kommer til at ligge godt i google, fordi du køber deres seo-modul.

Hvis du får kodet en webshop fra bunden, er den heller ikke søgemaskineoptimeret medmindre du har betalt dem for at gøre det.

Mht. scannet så er deres shop jo ret billig, så du overlever nok at betale de 199 kr ekstra for at kunne søgemaskineoptimere den. At det så byrde være standard er en anden ting.

Hvis du selv vil stå for din seo, så skal du i gang med mange timers læsning om emnet, hvis du vil til tops i google. Som udgangspunkt, skal du efter min mening, selv lave det som du er god til, og hyre andre til det som er deres speciale.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:
skal dit link ligge på 10,100 eller 1000 sider eller måske endda flere før at google for øjnene op?

Det er der desværre ikke noget simpelt svar på. Det afhænger af kvaliteten af de hjemmesider der linker til din webshop. Du kan læse mere om linkbuilding her.

 

Bendtsen:
er det så vigtigst og få dem til at skrive dit link, eller er det bedre med en masse tekst a la det du har på din egen side.?

Kort fortalt: Google vurderer indhold (tekst) på din hjemmeside, og links fra andre hjemmesider. Så skriv en masse god tekst i din webshop, og få andre hjemmesider til at linke til den.

Fra Glostrup
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Kjærgaard:
Du får som udgangspunkt ikke søgemaskineoptimering med en webshop, det er noget som du selv skal lave eller hyre andre til det.

Det er rigtigt. Og så alligevel ikke Smile For der er forskel på, hvor søgemaskinevenligt et stadard CMS system er. Hvor nemt er det at skrive unikke tekster, skaber CMS'et duplicate content, er det muligt at definere robots.txt osv. osv. osv.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så man skal altså både have folk til at linke til ens link, men også til tekst på hjemmesiden? er det rigtig forstået.

Jeg prøver lige og tage et kig på dit link til linkbuilding.

Bendtsen

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Hardenberg:

Dennis Kjærgaard:
Du får som udgangspunkt ikke søgemaskineoptimering med en webshop, det er noget som du selv skal lave eller hyre andre til det.

Det er rigtigt. Og så alligevel ikke Smile For der er forskel på, hvor søgemaskinevenligt et stadard CMS system er. Hvor nemt er det at skrive unikke tekster, skaber CMS'et duplicate content, er det muligt at definere robots.txt osv. osv. osv.

Korrekt Smile Vi har mange kunder som er kommet godt frem i google, blot ved at flytte deres hjemmeside over i vores CMS

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan dårligt sige Webshop uden at sige SEO. Derfor ja, ville du få det med i pakken.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)