Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test af hvor stor belastning et site kan tåle?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er der nogen her der kan fortælle mig, om man kan og i så tilfælde hvordan man tester hvor stor belastning ens site kan tåle?

Findes der et eller andet spam-program, der kan bombarderer ens site med forespørgsler og finde grænsen eller sådan?

Vil gerne teste hvor meget mit site og server (VPS) kan klare, så jeg ikke er så nervøs for at sitet går ned lige så snart jeg lancerer det, bare der pludselig kommer 50-100 brugere forbi på én gang...

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

øh... spam er ulovligt.

50-100 brugere på en gang ?

Nu er dette ikke normalt for et site, som lanceres med så mange besøgende.....

Men hvis du mener at du erfarer at det kører for langsomt, må du jo opgradere til en rigtig server

Kan fortælle at nedenstående side :

http://www.hoeng.dk/

Uden problemer har 50 eller flere besøgende...., den er hostet på et almindeligt webhotel.

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes et hav af programmer til dette formål, de hedder dog ikke "spam-programmer", men benchmark programmer :)

Apache Benchmark (følger med Apache Webserver)

Siege (Kun Linux)

Men husk, du må kun bruge disses tools mod sites hvor du selv er herre over serveren de kører på!

Mads Madsen

Fra København S
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har Windows Vista, så der dur Microsofts stress test tool desværre ikke.

Er ikke sikker på om Apache Benchmark tester min server eller mit site...?

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

øh... spam er ulovligt.

Hun mente et stresstesting / benchmarking tool.

www.easywebhost.org:

Men hvis du mener at du erfarer at det kører for langsomt, må du jo opgradere til en rigtig server

Eller finde en kompetent udvikler som ved hvad han/hun laver :)

www.easywebhost.org:

Kan fortælle at nedenstående side :

http://www.hoeng.dk/

Uden problemer har 50 eller flere besøgende...., den er hostet på et almindeligt webhotel.

Hun snakker om 50-100 besøgende indenfor en tidsperiode af 5 min, hvis ikke mindre, og ikke 24 timer.

Mads Madsen

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorit:

Jeg har Windows Vista, så der dur Microsofts stress test tool desværre ikke.

Er ikke sikker på om Apache Benchmark tester min server eller mit site...?

Grunden til jeg skriver at du skal være herre over serveren som sitet ligger på, er fordi sådanne benchmark programmer belaster hele serveren og ikke kun det site du tester du :)

Og nu jeg tænker over det, så ved jeg faktisk ikke om Apache Benchmark følger med Apache Webserveren til Windows.

Mads Madsen

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mads Madsen:

Hun snakker om 50-100 besøgende indenfor en tidsperiode af 5 min, hvis ikke mindre, og ikke 24 timer.

Kloge åge hvor står det henne, jeg har ikke snakket om nogen tidsperiode, du formoder bare at sådan er tingene, men det er de ikke.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som før sagt er Apache Bench et udmærket værktøj. Og jo, den burde følge med i en Windows-udgave af Apache (den hedder ab.exe). Det er et kommandolinjebaseret værktøj, men meget effektivt.

Hvis du har en VPS, bør du ikke bekymre dig om, at det belaster serveren at køre stress test. Er VPS-serveren sat rigtigt op, er der en begrænsning på, hvor meget RAM din VPS må bruge, og dermed får det ikke hele serveren (dvs. alle VPS'er på serveren) til at gå ned.

Til den, der sagde, at du kan overveje at "opgradere til en rigtig server": En VPS er i princippet en rigtig server, og kan i princippet også sagtens være stærkere end en dedikeret server (lige så vel som det omvendte også kan være tilfældet) - de stærkeste VPS'er på markedet har typisk 15 GB RAM. Jeg har skrevet en længere smøre om, hvorfor VPS'er ofte kan være at foretrække frem for dedikerede servere, på http://www.verk.dk/blog/developers/2009/04/02/how-vpses-and-the-cloud-are-changing-the-hosting-scene/ (og jeg sælger ikke selv VPS'er, så jeg er upartisk).

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)