Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Komplet fotoudstyr til ca. 5000 kr. hvad skal jeg vælge? Jeg har ingen erfaring - what so ever

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag Amino,

Jeg er kommet i et dillemma, som jeg håber nogle herinde kan redde mig ud af?! Stick out tongue

Jeg har været ved at tage billeder til min webshop men jeg er ikke tilfreds med resultatet. Jeg har brugt et billigt fototelt og et ligeledes billigt digicam.

 

Jeg tror billeder er blevet lidt ringe pga. udstyret. Jeg ville derfor lige høre om man ikke kan få et kamera og et godt lystelt med belysning til en ca. 5000 kr.?

Alternativet er at jeg har fået et tilbud på 40 kr. per billede hos en prof.

Dhb

Kim Kristensen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ligger et firma i Swerige som vi købte et godt start setup af...

Finder lige deres info, og skriver senere...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget fair med en pris på 40 kr. pr. billede... og så skal du ikke selv bruge tid på at sætte dig ind i kameraindstillinger, lyssætning redigering m.v.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brøndum:

Det lyder meget fair med en pris på 40 kr. pr. billede... og så skal du ikke selv bruge tid på at sætte dig ind i kameraindstillinger, lyssætning redigering m.v.

Nemlig Devil

 

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Nu er jeg selv professionel fotograf og jeg vil selvfølgelig råde dig til at bruge en fotograf.

Det handler nemlig ikke bare om at købe noget fotoudstyr og så tro at man selv kan lave gode billeder. Jeg har trods alt en uddannelse på 4,5 år, samt 14 års erfaring....

Når det er sagt, så bør du nok overveje, hvordan du vil præsentere din virksomhed. Hjemmelavede billeder udståler ikke professionalitet, hvilket jeg går udfra at du gerne vil for din virksomhed. Billederne er sandsynligvis det vigtigste, som du skal sælge dine varer på.

Du skriver at du har fået et tilbud på 40,- pr. billede hos en prof. fotograf. Det lyder helt forkert, idet markedsprisen er mellem 200,- og 400,- for et packshot. Det får mig til at tro at du enten har lavet en årsaftale på rigtigt mange optagelser af produkter, som ikke tager meget tid, eller også så er det ikke en prof. En normal timepris ligger på mellem 600,- og 1.000,- for en fotograf og det gør den fordi der skal være penge til løn, udstyr, studie, revisor, internet, redigering af billeder, etc. En professionel og seriøs fotograf kan lave 4-10 optagelser i timen, afhængig af produkterne og det flow man kan have. Husk også at en seriøs gør billedet færdig og klar til brug, hvilket også tager tid.

Hvis du selv ønsker at eksperimentere med foto, så har jeg kun gode erfaringer med Canon udstyr. Og det er lige fra lowend til highend. (du skal nok også overveje om du i virkeligheden kommer til at bruge mange flere penge på, selv at gøre det, når du også regner dit tidsforbrug med)

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Helt sikkert skal man kigge på hvor lang tid ville jeg selv bruge på det, kontra hvad koster det at få lavet prof. Jeg sælger smykker og accessories for lige at slå det fast.

Aftalen er som beskrevet. Fotografen er lige gået selvstændig og har givet mig et tilbud på 40 kr. pr. emne. Jeg kommer til at være som reference på hans side. Jeg har nemlig en del her i starten som skal tage billeder af, og så tror jeg han var lidt sød ved en nystartet iværksætter.

Der bliver så heller ikke den store redigering ved billederne, da de "bare" skal være på hvid baggrund.

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal altid påregnes redigering af især billeder af smykker også selv om det er på hvid baggrund. Det er vist specielt svært at lave billeder af smykker pga. af speciel lyssætning (evt. lys med bicelle) og dybdeskarpheden i produkterne (Hvis altså produkterne skal fremstå professionelle). Jeg skriver blot dette for at du ikke skal blive skuffet over kvaliteten af billederne til de 40 kr.

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Brøndum:

Der skal altid påregnes redigering af især billeder af smykker også selv om det er på hvid baggrund. Det er vist specielt svært at lave billeder af smykker pga. af speciel lyssætning (evt. lys med bicelle) og dybdeskarpheden i produkterne (Hvis altså produkterne skal fremstå professionelle). Jeg skriver blot dette for at du ikke skal blive skuffet over kvaliteten af billederne til de 40 kr.

Naturligvis - Jeg respekterer også det du siger. Jeg har som sagt ikke den store erfaring, og det kunne være lidt fedt at slå nogle af de større på accessories og smykke området, ved at have de suverænt bedste billeder. Det er jo som sagt den der skal sælge!

 

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Smykker er nok noget af det sværreste at fotografer, hvis kvaliteten skal være god. Dertil kommer en del efterbearbejdning.

Hvis du gerne vil "slå" de store i branchen, hvad angår billed kvalitet, skal du nok ikke forvente at din ven kan levere den kvalitet. Jeg vil slet ikke udtale mig om hans evner, men ingen af de store i branchen får billeder til 40,- pr. stk. - det er simpelthen slet ikke god nok kvalitet for dem.

Som alle andre steder, så hænger pris og kvalitet sammen.

Skulle du ønske at diskutere smykke optagelser, er du velkommen til at kontakte mig. (kig på min hjemmeside...)

 

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Jeg tænker mere på den kvalitet som fx. www.greedy.dk og www.trendhim.dk, jeg kan ikke gennemskue om det er hjemmetaget eller om det er prof?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)