Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineandele i Danmark

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

tænkte lige jeg ville gøre lidt "reklame", håber ikke det gør noget.

Jeg har netop færdiggjort en stor undersøgelse, der langt om længe dokumenterer de forskellige søgemaskiners andele i Danmark:

http://www.afdeling18.dk/blog/2009/4/7/soegemaskineandele-i-danmark.aspx

De fleste har nok godt vidst at Google er dominerende, men at de er totalt dominerende kommer vist som en overraskelse for de fleste.

Kommentarer er mere end velkomne, enten her eller på bloggen.

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi driver besøgstælleren www.livecounter.dk som dækker over mere end 800 hjemmesider.

Vores statistik for de sidste 30 dage, fordeler sig således og er baseret på lidt over 400.000 besøg fra søgemaskiner:

95.85% google
1.74% live
0.94% yahoo
0.62% msn
0.51% eniro
0.16% altavista
0.14% aol
0.02% jubii
0.01% ask
0% myspace

Det må jo siges at følge rimelig tæt på de data, som du fremviser. Dog med en ombytning af yahoo og jubii.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

WooX:

Det må jo siges at følge rimelig tæt på de data, som du fremviser. Dog med en ombytning af yahoo og jubii.

Fedt at se, at selvom min analyse udelukkende er baseret på data fra webshops, så er resultatet næsten det samme også for "traditionelle" hjemmesider.

Tæller man sammen på samme måde, viser jeres data faktisk en endnu større markedsandel for Google! Mine 95,9% til Google inkluderer besøgende fra Eniro og TDConline, da de kører på Google's engine. Gør man det samme med dine data, kommer man op på en markedsandel til Google på 96,4%. Og her er TDC ikke engang talt med. Skræmmende...

/Søren S.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)