Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af service på nettet

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg sovet, men om det så betyder jeg har noget fornuftigt at sige, det må tiden vise Smile

En af de ting jeg altid frygter er at computeren går i stykker, og så står jeg der - derfor har jeg altid en ekstra computer i nød og betryg hvis uheldet skulle være ude - totalt overkill på mange måder.

Det næste jeg siger aner jeg ikke om det kan lade sig gøre - jeg er ikke teknisk nørd

En service fra jeres side kunne være på en eller anden måde at tilbyde backup af computeren som så ligger online, en meget nem måde som bare at skulle trykke på en knap eller lignende, indstillingerne for hvad der skal tages backup på er allerede klaret når man køber computeren hos jer. Send evt. en sms eller en e-mail med x dages mellemrum for at minde kunden om det.

Følg op på kunden og hør f.eks. hver 6 mdr om alt er som det skal være.

Hvis computeren går i stykker, så ha en service der hedder at I med det samme tager jer af det, som en foreslog så sørg for at betale fragten (evt. overveje at levere en kasse med alt udfyldt når man køber computeren) og send en lånecomputer, som allerede har fået installeret den back-up kunden har uploadet til serveren.

Derudover kan det være en fed ting at have en hotline kunden kan ringe til, uanset næsten tidspunkt, hvis der er noget der går i ged i forhold til computeren.

En forsikring der allerede er en såkaldt total sikring, men ikke i de overpriser andre butikker tager for dem.

Mulighed for at man kan bestille undervisning hos jer til overkommelige priser.

Online guides der beskriver de mest elementære ting i de programmer der bliver installeret på computeren, beskrevet til kunden og helt nede på jorden.

Mulighed for at kunne bytte sin computer til en ny efter f.eks. 1-1 ½ år.

 

Mine forslag er sikkert bare ønsketænkning, men det er nogle af de ting som jeg helt klart ville betale for at få, så jeg ikke behøvede bekymre mig specielt meget om det tekniske, men bare kunne bruge computeren og passe min forretning, hvilket jo faktisk er det jeg er bedst til Smile

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit - Min-mave.dk:

Mine forslag er sikkert bare ønsketænkning, men det er nogle af de ting som jeg helt klart ville betale for at få, så jeg ikke behøvede bekymre mig specielt meget om det tekniske, men bare kunne bruge computeren og passe min forretning, hvilket jo faktisk er det jeg er bedst til Smile

Du er sikkert villig til at betale, men mon også du ville betale det, det rent faktisk ville koste? Det er helt klart teknisk muligt, men det ville være en temmelig dyr løsning. Jeg vil prøve at regne lidt på det, så må vi se om jeg kan finde en realistisk pris.

Men bortset fra det, så er der mange gode ting i dine forslag, tak for det, Birgit!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du har fået nogle nydelige indspark, og det kan jeg nok ikke helt matche. Alligevel vil jeg gerne bidrage, fordi jeg også har en virksomhed der yder en personlig service, og hvor kunden har en række betænkeligheder og er lidt usikker.

Vi startede med en traditionel FAQ, men på vores nye hjemmeside (ikke åbnet endnu) har vi valge en anden tilgang til kunderne. Vi har lavet en video hvor nogle af vores kunder, med kundens egne ord, fortæller hvorfor de har valgt vores service. Hvilke bekymringer og overvejelser der lå til grund for at søge netop denne service, og hvordan kunden så rent faktisk oplevede servicen. Det er fuldstændig som Birgit- Min mave.dk beskriver det.

Når man vil være anderledes end andre, - så skal man også være anderledes. Her må man tænke kunden ind i situationen, og er kunden én der ikke aner noget om specs. - så skal specs og operativsystemer m.m. være banned. Det er FFy-ord. Åbn den flade pakke, og du kan skrive mail til børnene, se fotografier, og sende breve og så sparer du de 20 kr. det koster at betale girokort på posthuset fordi du kan få banken hjem i dagligstuen osv. osv.

Det er fint nok at være fagmand og kunne sit stof, men hvad skal kunden med en konfiguration eller styresystem. Svigermor må være rigelig Big Smile

Må må observere hvad de tilfredse kunder er så tilfrese med, og det er garanteret ikke xx mhz eller intel 5.0 - men at det er smart med et fotoalbum der kan køre som lysbilleder på skærmen. Hedder det Powerpoint, siger du --- ja så kunne det være her du går galt i byen og derfor ikke når ud over rampen til netop dit kundesegment.

Det handler ikke om at gøre kunderne dummere end de er, men hvis man sælger en computer uden alt det tekniske bøvl og crap, - hvorfor så selv være teknisk og bøvlet når man skal kommunikere budskabet ud?

/Michael

 

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså, jeg tror nok jeg er en ganske speciel person, for ja har jeg pengene, betaler jeg gerne ekstra for tryghed, sikkerhed og service.

Lad mig give dig et eksempel - Jeg har købt computere til 5.000, 10.000 og 20.000 kr og ved du hvad, jeg har ikke kunnet mærke forskel på maskinerne, så hvis du kunne fikse mig en computer til f.eks. 5.000 eller 10.000 og jeg herefter betalte 10.000 for masser af ekstra service og tryghed (som betyder rigtig meget for mig) ja, så ville jeg jo faktisk være bedre stillet end hvis jeg betalte 20.000 for kun computeren. (jeg vil mene at 10.000 - 15.000 kr burde kunne betale for en del service) 

Derudover skifter jeg min computer ud hver 1½ - 2 år, sådan helt automatisk, det er der jeg begynder for alvor at længes efter noget nyt, og jeg hader hver gang jeg får en ny eller har formateret en gammel, for så bruger jeg måske op til en uge for at få alt lagt ind igen og være kørende. Den uge kunne jeg altså godt have brugt på noget meget bedre.

Jeg er typen som holder ved mine samarbejdspartnere hvis jeg føler mig godt behandlet, det gælder bank, forsikringer, butikker, serviceydelser mm - allerhelst vil jeg bare gerne have en fast jeg ved hvor jeg har - Det samme gælder jo også computere, men ved du hvad, jeg har ikke fundet stedet endnu, så det har været forskellige steder jeg har erhvervet mig dem - og hver gang har jeg sukket efter noget mere.

 Jeg har lært at priser ikke er de afgørende, det er oplevelsen og resultatet, så derfor betaler jeg gladelig 1.500 kr excl. moms for en time hos en konsulent (hvis jeg ved at det er pengene værd og han/hun rent faktisk kan hjælpe mig) i stedet for at bruge flere uger på at lede efter alle de rette svar på nettet og faktisk ikke vide hvad jeg kan bruge og ikke bruge.

Som f.eks. i går da jeg ledte efter bogstaver på nettet, hvis jeg havde fortsat min søgen havde jeg måske fundet det jeg søgte, men den tid jeg havde brugt på det ville have været dyre, så derfor valgte jeg for første gang at kaste mig ud i at finde en freelancer og lod dem komme til mig med det de kunne byde på i stedet for at fortsætte mit mønster med enten selv at gøre det eller udvælge en designer der kunne hjælpe mig (når jeg ikke anede hvem det kunne være) Det er ikke sidste gang jeg benytter denne metode.

Men Morten, inden du glæder dig over at du måske kan gie mig hvad jeg leder efter, så lad mig fortælle dig at jeg er en yderst utålmodig kunde, når noget går i stykker ønsker jeg at få det lavet NU (også derfor jeg skre følgende service-muligheder som lånecomputer klar til brug, kasse der bare skal stoppes en computer i mm. ) og så er det at jeg begår impulskøb og køber den første computer jeg ser for at få mit umiddelbare behov opfyldt.

Jeg har præsteret at tilbyde TDC at betale for en kurer som kunne tage kodeordet til internettet og levere det til min bopæl, for det var da total umulig at vente 2-3 dage på at postdanmark måske kom forbi med det.  Jeg har ekstra mobilt bredbånd, som kan erstatte hvis min internetforbindelse driller (og det gør den når kablerne bliver gravet over) samt ekstra oplader til mobilen, ekstra batterier osv osv osv.

Jeg har overvejet at undersøge om jeg kan leje en bærbar og få en god service aftale med i købet samt mulighed for at skifte dyret ud "efter behov" - Telia kører f.eks. med sådan en ordning til mobiltelefonerne.

Men Morten, lad os snakkes ved, det varer nok ikke så længe før denne computer jeg sidder med skal skiftes ud, og jeg vil da nyde hvis du kan finde en superordning for mig så jeg for første gang i mit liv faktisk vil føle at jeg får den tryghed og service jeg sukker efter.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Birgit, altså!

Om ikke andet, så har du givet mig blod på tanden til at få stykket den super-service sammen, som vi i firmaet faktisk har snakket om tidligere, men bare ikke rigtigt troet på at der var et marked for. Nu har du så bevist at der er et marked, så nu gør vi det sgu'!

Så vil det så vise sig, hvor stort det marked er - hvis det er for småt ,må vi jo bare gør det større! Big Smile

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Og Morten, jeg bliver gerne din første superkunde hvis ellers jeg kan få økonomien til at række til det Big Smile

Når Min-mave er blevet relanceret kan du også bare kontakte mig hvis du ønsker mine input på ideen og det I stykker sammen.

En anden ide du kan lege med er at finde samarbejdspartnere til den enkelte kunde, f.eks. hvis du får mig som kunde så kontakter du en butik eller lignende hvor jeg fysisk kan komme ind og hente min låne-computer (hvis jeg skulle være så uheldig at dyret går i stykker) Det er også her jeg kan modtage ekstra serice som gennempustning af computeren for støv, hundehår, krummer og hvad der ellers gemmer sig i tastatur og andre steder. I kan jo så overveje om om denne samarbejdspartner skal sende computeren ind for kunden, eller om kunden også selv skal have muligheden.

En ekstra ekstra superservice er selvfølgelig at computeren bliver afhentet på kundens bopæl hvor kunden selvfølgelig så får en låne-computer i bytte.

Nu kan det godt lyde som om jeg er doven, og det er jeg også til en vis grad, eller hvertfald meget magelig, men jeg bor lidt ude på landet, har ingen kørekort, er mor til 6 børn, er selvstændig, har en nervebetændelse der forhindrer mig i at gå så langt som jeg ønsker og skulle jeg ind efter en computer ville jeg skulle tage en taxi medmindre jeg altså ville være afhængig af andre som skulle køre for mig.

Så en service dør-til-dør ville gøre mig rigtig glad Big Smile

Aftal det evt. individuelt med den enkelte kunde - Hvad har DU brug for - så kan I da næsten kun få tilfredse kunder.

Jeg håber da du vil kontakte mig med et godt tilbud på en ny computer, for som sagt skal denne her snart skiftes ud, og jeg vil da være frygtelig ærgelig hvis min tålmodighed rendte af med mig så jeg endte med endnu en computer som ikke tilfredsstillede mine service-behov og hvor beslutningen blev taget ud fra et "jeg skal bare have en ny, og det skal dælme være NU"

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)