Jeg har nu i et stykke tid tumlet med et problem, og nu er tiden kommet til at spørge alle jer kloge hoveder om hjælp. Jeg har virksomhed, hvis varemærke er vores gode service. Vi leverer hardware og software, men hovedproduktet er vores erfaring og rådgivning af kunderne. Det er vores nuværende kunder glade for, men vi vil jo gerne at endnu flere skal have glæde det! Vi har i et stykke tid haft en webshop sådan på forsøgsbasis og har også lidt salg den vej. Men det er ikke noget der involverer vores primære produkt - service. Hvordan sælger man eks. en bærbar med alt software installeret, inkl. 24 mdrs antivirus (ikke bare 60 dage), fuld Office (ikke bare en prøveversion) og et effektivt genskabelsesprogram? Vi har intet besvær med at sælge den løsning til vores fjæs-til-fjæs kunder, der som oftest kommer på baggrund af henvisninger fra nuværende kunder. Men internet-salget er så fokuseret på prisen, at vi aldrig kommer igennem med vores pakkeløsning - den er jo dyrere! Samtidig gør hele nethandlens struktur med kundens uafhængighed og handel på alle tider af døgnet det stort set umuligt for os at yde kunden en ordentlig vejledning, for der er overhovedet ingen dialog. Kan det overhovedet lade sig gøre at sælge den slags produkter? Jeg er med på at vi kan sælge selve maskinen billigt som udgangspunkt og så lade resten være tilføjelseskøb - men egentlig strider det mig imod at sælge masinen uden at levere en ordentlig og gennemtænkt vare. Kan det gøres anderledes? Jeg ser meget frem til at skyde alle jeres vilde og epokegørende ideer ned med vanlig jysk konservatisme og bagstræben - men måske I kan overraske hvis jeg til gengæld lover at være åben for nytænkning? |
Hej Morten
Vi sad faktisk på Twitter og snakkede om det med at computere var præ-installeret med alt muligt "crap" som man enten skulle bruge tid til at af-installere eller som man måtte finde sig i. "Nørder" indrømmede at der faktisk stadig bagefter var adskillige programmer som de ikke turde pille ved fordi de rent faktisk ikke var helt klar over hvilken funktion de havde.
Var det ikke en mulighed at kikke nærmere på om det var en service I kunne skilte med?
Jeg er præcis den type kunde som vil elske jeres service, for jeg gider ikke selv sidde med adskillige installationscd`er og forsøge at få alt til at falde i hak, og ikke vide om tingene jeg køber/downloader i det hele taget kan sammen på maskinen. Og jeg ved at jeg under ingen omstændigheder er den eneste der sidder og bander den slags langt væk - http://www.demib.dk/ny-computer-spam-826.html
Jeg vil gerne have en maskine hvor alt er installeret efter mine ønsker og efter mine behov, og jeg betaler gerne det mere for at få en ordentlig service oven i hatten og nogle der ved hvad de snakker om - for det gør jeg desværre ikke.
men hvordan man rammer dem på nettet som ikke kender jer og får dem overbevist ved jeg desværre ikke, det er for sent, og min hjerne har vist fundet sengen - bare uden at tage mig med.