Vi har jo vores nyhedsbrev som sendes ud 1-2 gange ugentligt via tilmelding i shoppen. Så jeg har lidt svært ved at se hvad jeg så egentlig skal bruge facebook siden til... tænker lidt at det bare bliver en gentagelse, hvis jeg bruger den til det samme - altså de sidste nyheder.... forslag modtages meget gerne en stor del af medlemmerne derinde modtager også vores nyhedsbrev!
Vi har jo vores nyhedsbrev som sendes ud 1-2 gange ugentligt via tilmelding i shoppen. Så jeg har lidt svært ved at se hvad jeg så egentlig skal bruge facebook siden til... tænker lidt at det bare bliver en gentagelse, hvis jeg bruger den til det samme - altså de sidste nyheder.... forslag modtages meget gerne en stor del af medlemmerne derinde modtager også vores nyhedsbrev!
Mange hilsener Helle
Gentagelser sælger! Regn ikke med at kunden fanger dit budskab første gang. Ydermere giver Facebook mulighed for at kommunikere mere socialt - hvilket kan skabe en anderledes relation. Skab noget ping-pong med dine brugere, få dem til at dele personlige billeder af deres børn i dit tøj, lav nogle konkurrencer, diskuter hverdagens problemer og kom foran dine konkurrenter.
Alt i alt mange muligheder, så giv endelig ikke op :-)
Vi har da også fået lavet et par Facebook sider for kunderne at udveksle projekter, arrangementer m.m. på. Ligeledes vil vi bruge dem som et supplement til nyhedsmail til f.eks. at " tvitte " korte budskaber med.
Men al begyndelse er svær, så for at " høste " nogle fler interesse fæller har vi lavet en Quiz applikation til hundetilbehørs siden der også arbejder på sagen.
Jeg har været på facebook-kursus med facebook-eksperten Michael Lemborg (er ikke lige sikker på navnet!).. Han var enormt god, og kurset gik ud på, hvordan man skaber omsætning med facebook.
Han lagde meget vægt på, at man skal gøre siden interessant. Fx. ved at lave en konkurrence, som jeg gør på min side. At det så ikke har tiltrukket så mange fans, er en anden side af sagen :-(
Jeg er da helt enig med dig, det er ikke rart at blive spammet fra facebook siderne. Jeg synes selv at en "Fan" side er det bedste for mit firma, men det er virklig en knivs æg at gå på. Der er jo flere måder at gøre tingene på: - du kan sende en update, den lander i dine fans indbakke. - du kan skrive oneliners og de lander på dine fans "wall"
Jeg bruger begge ting men bottomline er at du KUN skal fortælle noget, når du har noget på hjertet, der er relevant for DEM. Føler dine fans,at de bliver spammet skal de nok melde fra igen og det er jo ret let, at følge med i om de gør.
Jeg høre kun fået positive tilbagemeldinger ang. min facebook side og tager det som et godt tegn at folk ikke melder fra igen, hvis de gjorde ville jeg nok forfølge det lidt og finde ud af hvad årsagen var, det kunne jo også være de synes, at det var for kedeligt.
Facebook er jo ikke et og alt, men et yderst vigtigt sted at være til stede med sit firma og det skal være nogenlunde i tråd med ens tanker på den originale hjemmeside.
Som Jesper også siger - ro på, det skal nok komme, bare det at dine kunder roser jer på jeres "wall" er jo fantastisk :-) Det er jo guld værd! Det er muligt at de læser nyhedsbrevet men at få kunder eller mulige kunder til at spørge, rose eller komme med indput, det er det FB kan. Og hvergang de gøre noget på jeres side speder det sig som ringe i vandet og før eller siden er det " money in the Bank" for dig :-)