Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS eller Paypal ?

Side 2 ud af 9 (82 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Jørgen Olsen:

Med paypal på din webshop kan kunderne, som du nævner, logge ind og betale med PayPal.

Men de har også muligheden for at betale direkte med deres betalingskort. Derfor mener jeg du er gået galt i byen.

Jeg skal snart have fat i en fornuftig betalingsløsning, så jeg vil udelukkende kigge på det økonomiske aspekt - hvilken leverandør er billigst.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen

Men med PayPal mister forbrugeren sin sikkerhed for at modtage varen, eller få pengene tilbage hvis den ikke kommer frem. Det synes jeg er et væsentligt argument for at man som forbruger fravælger den betalingsform.

Fra bankens synspunkt er varen (indbetaling til paypal) nemlig leveret (pengene er indsat på PayPal-kontoen) og kan derfor ikke gøre indsigelse hos PBS.

Derudover mindes jeg at PayPal tager nogle ikke helt små gebyrer for at overføre betalingen fra PayPal til virksomheden?

Så alt i alt vil jeg sådan set forvente at en betalingsløsning med f.eks. dankort via PBS er billigere end PayPal, set i forhold til antal handler der ikke gennemføres pga. skepsis overfor PayPal samt de samlede gebyrudgifter.

Hejsa.

 

Det koster ikke mig noget at overføre penge til/fra in paypal-konto til min bankkonto hvis det blot er over 100kr og i danske kroner.

Jeg tror ikke folk spekulerer så meget over det sikkerhedsproblem du nævner - og jeg tror derfor ikke at man mister kunder på den konto.

 

Hos paypal har du til enhver tid adgang til dit kontoudtog og du kan få det som en fil hvis det passer dig - pbs tilbyder intet udover deres notaer.

Er der ikke også noget med at du får master-card-betalinger med det samme hos paypal? hos pbs tager de lige et par ugers kredittid.

 

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig Jørgen!

Og min kone har jo demonstreret for dig, hvor nemt det er med Paypal.

Jeg forstår stadig ikke, hvor PBS-sikkerheden skulle ligge.

Vi har selv haft et slagsmål med PBS, og efter 8 måneder fik vi halvdelen af en uretmæssig betaling

refunderet.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ser betalingsgebyrerne hos PayPal ud til at være noget højere end hos PBS, så jeg kan ikke helt lure hvor fidusen for forbrugeren er henne af i det her cirkus.

Så vidt jeg kan se starter gebyret ved 1,9% + 0,35 EUR pr. transaktion. (https://www.paypal.com/us/cgi-bin/webscr?cmd=_display-fees-outside&countries=EU)

Jeg vælger selv butikker fra hvor jeg ikke kan betale med dankort/visakort direkte, så jeg tror også at der er andre der tænker i sikkerhed når de handler på nettet.

Det er heldigvis så nemt at få tilbageført en betaling i banken hvis den er hævet uberettiget, om end jeg dog måtte lære dem lidt om reglerne første gang jeg var ude for det. Det sker heldigvis ikke så ofte.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Vi har selv haft et slagsmål med PBS, og efter 8 måneder fik vi halvdelen af en uretmæssig betaling refunderet.

Det lyder til at din bank ikke har været bekendt med reglerne?

Pengene skal returneres når de modtager din dokumenterede indsigelse i dit pengeinstitut (hvis det da er en sag de vil gå videre med), og så er det bankens problem at "låne" kunden pengene indtil sagen er afgjort hos PBS.

Ellers skulle reglerne ihvertfald være lavet om siden jeg sidst gjorde brug af det for et års tid siden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm For mig virker det som at skyde gråspurve med kanoner at starte ud med en pbs-løsning i forhold til ambitionsniveauet

http://www.amino.dk/forums/t/55090.aspx

Paypal kan anbefales og hvis det tager omfang kan der overvejes en PBS-løsning. Her er jeg enig med Jørgen at omkostningerne spiller ind.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg forstået dette rigtigt?:

Hvis jeg vælger PBS, skal jeg udover de 200 kr mere om måneden for selve siden, også betale et gebyr på 3500 for selv accepten som godkendt forhandler. Derudover kommer et beløb på 1000 kr pr. år ?

Hvis jeg vælger at nøjes med Paypal skal der ikke betales nogen for gebyr, og jeg behøver ingen godkendelse af dem.

Hilsen Alexander

PS. Ingen der kan forklare mig hvad Paypal går ud på ? Jeg er ikke helt med. Og hvilke kort kan der bruges ? Fungere handlen anderledes end en almindelig webshop-handel ?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Hmm For mig virker det som at skyde gråspurve med kanoner at starte ud med en pbs-løsning i forhold til ambitionsniveauet

http://www.amino.dk/forums/t/55090.aspx

Paypal kan anbefales og hvis det tager omfang kan der overvejes en PBS-løsning. Her er jeg enig med Jørgen at omkostningerne spiller ind.

Henrik

Og så kan man jo senere se om det er besværet værd at skifte til PBS.

Hvis man nu har god føling med at man ikke mister nogen kunder p.g.a. man ikke tilbyder samme "sikkerhed" som PBS - og at man ikke mister kunder fordi man kun tager Visa-Dankort og ikke alm. dankort - jamen så skal det udelukkende være prisen på selve ydelsen (gebyrer og procentsatser) der skal vejes op imod hinanden, paypal vs pbs.

Hvis PBS rent faktisk er billigt (bortset fra start- og faste omkostninger) kan en ambitiøs virksomhed jo ligeså godt vælge dem fra starten af :)

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen Jørgen...jeg mener da også min kone forklarede dig, hvordan Dankort via Paypal kunne bruges

"indirekte"!

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Jamen Jørgen...jeg mener da også min kone forklarede dig, hvordan Dankort via Paypal kunne bruges

"indirekte"!

Hej Peter.

Det må jeg så have glemt :(

Jeg mener at have fået at vide at det ikke fungerede, men at det betød mindre da det alligevel "var på vej ud".

Har jeg misforstået eller glemt noget?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen...Nej o.k. har spurgt hende....er lidt besværligt at bruge! Sorry!

Anders..Det var en af de store banker...så vidt jeg har forstået...kan de nøjes med at refundere 50%!

Side 2 ud af 9 (82 indlæg)