Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS eller Paypal ?

Side 1 ud af 9 (82 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, at jeg vil oprette en webshop. Jeg har fået et tilbud fra en virksomhed, der kan lave en webshop til mig for 299,- i oprettelse og derefter 249,- pr. måned. I dette tilbud inkludere Paypal, efterkrav og bankoverførsel. Hvis jeg giver 200,- mere pr. måned kan jeg få PBS med i pakken. Hvad er forskellen på Paypal og PBS ?

Jeg havde tænkt mig at starte med standardløsningen, og så kan man jo altid opgradere, hvis forretningen kører. Hvad mener I, at jeg skal gøre ? Med i betragtning skal, at hvis jeg vælger PBS skal jeg igennem et forløb angående ansøgning af at få lov til at bruge PBS.

På forhånd tak,

Alexander

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan plejer du selv at handle på nettet?

Med PayPal eller blot direkte med dit betalingskort?

Hvis din butiks målgruppe er danske kunder, så ville jeg ikke turde vælge PBS fra.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig mange kunder er ikke tryg ved PayPal, ene og alene af den grund at de ikke kender konceptet/firmaet.

Så hvis dine kundegruppe primært er dansk, så vil det i sidste ende være for dyrt kun at tilbyde en paypal løsning.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke nogen, der simpelt kan forklare hvori forskellene mellem PBS og PayPal ligger ?

Jeg kan godt se, at man nok mister nogen kunder ved ikke at tilbyde PBS. Men vi er tre drenge på 15 år, der vil køre webshop, som et fritidsprojekt. Det vigtigste er i starten, at det hele kan løbe rundt. Vi ville skulle omsætte for næsten dobbelt så meget pr. måned, hvis vi ville have PBS. Man kan jo altid udvide til det senere, hvis shoppen kører.

Er det ikke fornuftigt nok at starte med PayPal for at se og idéen holder ?

Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke lande handler du med? Dette kan også have en afgørende effekt på, hvilke betalingsmetoder, du skal anvende.

Besøg www.finando.dk

... Danmarks nye forum med spørgsmål og svar indenfor netop din økonomi. Har du spørgsmål vedrørende investering, pension, skat, finanskrisen eller den nye skattereform, så besøg www.finando.dk.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke produkter kommer i til at sælge?

Det er klart at hvis jeres omsætning ikke er så høj, er det en dyr investering i PBS :O(

Vi i rammer målgruppen på jeres egen alder, og op til medio tyverne vil jeg sige at en del af jeres kunder vil se PayPal som en anerkendt betalingsmulighed.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Hvordan plejer du selv at handle på nettet?

Med PayPal eller blot direkte med dit betalingskort?

Hvis din butiks målgruppe er danske kunder, så ville jeg ikke turde vælge PBS fra.

Hej Anders.

Med paypal på din webshop kan kunderne, som du nævner, logge ind og betale med PayPal.

Men de har også muligheden for at betale direkte med deres betalingskort. Derfor mener jeg du er gået galt i byen.

 

Jeg skal snart have fat i en fornuftig betalingsløsning, så jeg vil udelukkende kigge på det økonomiske aspekt - hvilken leverandør er billigst.

VH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kommer primært kun til at handle med folk i Danmark.

Vi kommer til at sælge hårvoks, så målgruppen er jo nok primært unge. Vi er regnet os frem til, at vi som minimum skal sælge 10 dåser pr. måned før det hele kan løbe rundt. Hvis vi vælger PBS skal vi sælge 20 dåser.

Hilsen Alexander

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Med paypal på din webshop kan kunderne, som du nævner, logge ind og betale med PayPal.

Men de har også muligheden for at betale direkte med deres betalingskort. Derfor mener jeg du er gået galt i byen.

Jeg skal snart have fat i en fornuftig betalingsløsning, så jeg vil udelukkende kigge på det økonomiske aspekt - hvilken leverandør er billigst.

VH Jørgen Olsen

Hej Jørgen

Men med PayPal mister forbrugeren sin sikkerhed for at modtage varen, eller få pengene tilbage hvis den ikke kommer frem. Det synes jeg er et væsentligt argument for at man som forbruger fravælger den betalingsform.

Fra bankens synspunkt er varen (indbetaling til paypal) nemlig leveret (pengene er indsat på PayPal-kontoen) og kan derfor ikke gøre indsigelse hos PBS.

Derudover mindes jeg at PayPal tager nogle ikke helt små gebyrer for at overføre betalingen fra PayPal til virksomheden?

Så alt i alt vil jeg sådan set forvente at en betalingsløsning med f.eks. dankort via PBS er billigere end PayPal, set i forhold til antal handler der ikke gennemføres pga. skepsis overfor PayPal samt de samlede gebyrudgifter.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 9 (82 indlæg)