Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dårligt årsregnskab, skal jeg opgive min butik???

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener der skal mere legetøj ind og mindre tøj.

Har lige kørt det koncept med en butik i Helsingør, hvor

konkurencen er hård. Resultat gik omgående fra underskud

til overskud. Det har nu været ret stabilt.

Ungerne er vilde med butikken. Tog min egne drenge med, for at se reaktionen.

Havde intet fortalt dem om forretningen. Nu plager de stadig.

Syntes det er et forsøg værd.

Enkelt er det nu aldrig Idea

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man forholder sig til den situation at vi taler om en tøjbutik,

  • der har en detailforretning og ikke kun netsalg og derfor må formodes at betale en ganske pæn leje.
  • måske har lønudgifter til ansatte (ihverfald er der "driftherreløn").
  • Har en bruttoavance på 30-50% eller noget i det leje.

så må jeg nok sige at en omsætning på 1.000.000 ikke er overbevisende.

Hvorvidt at du så bør trække stikket eller videreføre den afhænger fuldstændig af - som Olsen er inde på - hvad du selv kan gøre af nye tiltag + hvad forventningerne til fremtiden er men umiddelbart kan jeg godt følge rådet fra revisoren, omend vi slet ikke kender nok til til at kunne forholde os til det. Det afhænger i vidt omfang hvad du selv tror på og hvad din egen mavefornemmelse siger dig.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.

Vil gerne komme med et lille input som de andre, nemlig;

  • Måske overveje at lukke din webshop? For den sælger jo stort set ikke noget og hvis du sælger de samme ting, så for du ikke problemer med at sælge dine produkter.
  • jeg er uden de store konkurrenter i lokalområdet - Så kan man stille sig det spørgsmål hvorfor du ikke burde sælge mere?
  • Anna-Birgitte:
    revisoren anbefaler at lukke (men han er jo selv vant til en fed løn og kan ikke se at nogen gider arbejde for minus penge)
    - Ja! Han mener nok at det er spild af tid hvis han mener at du ikke for vent skuden, men hvad siger banken?
  • Anna-Birgitte:
    Jeg har skåret ned på antallet af leverandører for ikke at blive fristet så meget.
    - Vil mene at du skal få styr på dine indkøb ellers så får du aldrig sorte tal....
  • Anna-Birgitte:
    I  to af de omkringliggende byer lukker deres børnetøjsbutik af min type, så måske er der nogle kunder at hente der???
    - Ja kunder, men køb ikke deres rester Wink

Men kan give et eks. på at i min by lå der også en butik med fokus på salg af tøj til mindre børn og babyer. Og så vidt man kan se så har de heller ikke den største kundestrøm, men det de gjorde var også at de valgte den forkerte butik at leje sig ind i. En sidegade! Du skal frem i lyset!

Desuden så har jeg ikke forstået om du selv har butikken eller om du har ansatte? I så fald så overvej måske at finde en person til nogle timer (måske 1-2 dage i ugen) hvor du så selv tager en dag på kontoret og tjekker dit lager, for at se om hvordan du bedst kommer af med dine rester, og ser på "nye indtjenningsmuligheder"...

Anna-Birgitte:
Jeg ville bare så gerne have bare en lille anstændig løn ud af det...

Kan godt se at hvis din løn ikke er i top og samtidig er krisen over os at du så får "gråhår" over at din butik ikke går godt.

Men ønsker dig held og lykke med det hele Smile

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..sådan er det nok forskelligt fra by til by!

Har en kunde indenfor traditionel legetøj(ikke high tech), og han sælger forrygende.

Han har både webshop og fysisk butik. Endda råd til et par ansatte.

Det er primært pædagogisk, ofte simpelt legetøj, men salget går strygende, og offentlige

institutioner køber legetøjet i stor stil samt en del eksport.

Skal du finde noget nyt, så skal det være unikt.

God vind!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna-Birgitte

Du står i den samme situation som de fleste tøjbutikker gør lige for tiden. Vi har i hvert fald også alt for mange varer tilbage fra efteråret... og jeg har også svært ved at sætte dem meget langt ned i pris - man synes jo de er mere værd. Men ud det skal de - og så må der være et tab. Desværre.

Jeg synes bestemt ikke det lyder til at du skal lukke din butik - ikke ud fra de facts du giver. Hvis du ellers selv har glæden og styrken til den kommende tid, så lyder det til at det nok skal gå - og at du har styring på dine indkøb :·)

I øvrigt super ide med et par bazar dage med de andre butikker! Ellers kunne du overveje at finde en som vil opkøbe dine gamle varer - dem alle sammen på een gang. Aner ikke hvor de findes - men har hørt om flere som afsætter hele varepartier.

Nu ved jeg ikke hvilken prisgruppe du sælger varer i - men hvis det er den dyre ende, kunne du overveje at tage et mærke ind som er mere prisvenligt. Så vil du måske kunne fange de kunder som begynder at holde lidt igen - men som har været godt vant førhen.

Nethandel er helt sikkert supergodt - men der er mange konkurrenter og det kan være svært at trænge gennem mængden. Google Adwords er rimelig højt oppe i deres klikpriser - og da konverteringsraten er faldet her under k..... - så kan det ikke betale sig. Vi har i hvert fald stoppet vores for en tid.

Derudover tror jeg på at det er vigtigt at fokusere. Der var en som skrev tidligere at det var meget mere seriøst at have butik og netbutik samtidig - end kun at have netbutik. Det tror jeg ikke helt på - medmindre man virkelig går ind for - og passer - sin netdel. Det er vigtigt at der svares på alle emails, telefonopkald og at varer bliver afsendt samme dag. Kunderne skal føle at de har den tætte kontakt med netbutikken. De forventer virkelig meget (også alt for meget ind i mellem :·)

Hvis du ikke har det nu - så få gang i en ugentlig nyhedsmail til dine kunder. Få alle folk der kommer i butikken til at tilmelde sig et nyhedsbrev. Hver uge kan du så sende dette ud via mail og fortælle om de nye varer eller tilbud der er kommet. Suppler med billeder. Det vil lokke mange ned forbi butikken er jeg sikker på :·)

Nå, men jeg kender altså selv alt for godt den stress der kommer over en netop i denne periode som er her nu... lange arbejdsdage og stille salg... det giver lidt ondt i maven ind i mellem - omvendt er der også de dage hvor alt bare lykkes og salget er fantastisk. Så det er nok spørgsmålet om man kan holde til både gode og knap så gode dage :·)

Jeg ønsker dig alt mulig held med din beslutning - og en rigtig god bedring i øvrigt :·)

Mange hilsener Helle

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna-Birgitte:

Et af mine problemer er, at jeg har for stort varelager. Hvordan slipper man af med det, sådan som alting ser ud nu???

Hvis du ikke allerede har indsamlet e-mail adresser på dine kunder, så kan det være en god ide at starte på det. Du kan eksempelvis nemt og billigt komme igang på www.mailinglist.dk - Du kan udsende op til 500 nyhedsbreve kvit og frit hver måned og ingen oprettelse/månedligt fee

Har du fået købt nogle varer du ikke lige kan komme af med eller skal du bruge noget hurtig omsætning, så kan du hurtig udsende et nyhedsbrev til kunderne, så plejer det ikke at tage lang tid inden der bliver handlet lidt - naturligvis afhængig af tilbuddet :)

Held og lykke med butikken

Fra Haslev
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anna-Birgitte

Du er sgu sej.. For mig at se, gør du alt det rigtige.. Du er som mange af os andre, der sælger forbrugsvarer blevet fanget i en tidslomme. Din butik er tunet og du har masser af skønne varer. Har købt ind til det forbrugsmønster de forrige år har tegnet.

Men er nu fanget i denne forfærlige lavkonjunktur, hvor selv folk med gode faste lønninger og jobs tror at det er tid til at hamstre gær igen..

Jeg er selv nystartet og som hos dig gik de første to år super. I sommer kunne jeg god mærke, at tingene ændrede sig langsomt. Og det at jeg ikke kunne hive en anstændig løn ud, blev for belastende for familien. Jeg blev totalt sort inden i og syntes at det var hamrende uretfærdigt, at det var realiteten..Tænkte at jeg måtte opgive.

Jeg har valgt flere løsninger.

For det første at have en lukkedag om ugen, hvor jeg tager på en 24 timers vagt som handicaphjælper. Det giver mig luft til at holde pengene i firmaet og klare privatøkonomien. Det er hårdt, men jeg kan se det hjælper. Hjælper mig mærkelig nok også til at perspektivere tingene..

Mindsket vareindkøb.

Maksimeret annoncering og synlighed

Masser af markedsføring  og service over for eksiterende kunder.

Øget fokus på netsalget

 

Det har hjulpet på humøret og på finanserne. Også selv om efteråret blev noget mere stille end jeg havde forstillet mig.

Jeg kan ikke råde dig til hvilken løsning, der er den bedste for dig, men kun sige at det blev min redning at tage et ekstra job.

Og så lige tilføje, at vi er rigtig rigtig mange i denne her situation, jeg kender mange, der må lave krumsping af alle slags, for at klare det, så du er ikke alene..

Håber du kommer godt igennem det

Lone Frøsig

 

 

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sats online - det er ligger helt marked derude og venter på dig...

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)