Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man give i løn???

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak da, kun glædeligt at være til lidt gavn, men nu er mit ord jo ikke lov (endnu ha ha), så tag din egen / jeres vudering hvordan i skal forholde jer til dette.

Venligst

René Buch

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke rigtig jeg bryder mig om ideen om at give en "blæksprutte" 18k pr. måned. I bedste fald tror jeg i kan få folk som har lige afsluttet gymnasiet og stadig bor hjemme og derfor kan leve for næsten ingen ting og som lige skal have noget studiepause inden personen fortsætter i systemet. I værste fald får i en person som er voldsomt ukvalificeret.

Hvis i skyder efter 25k når i op i et lønniveau som er interessant for f.eks. markedsføringsøkonomer (som jo uddannelsesmæssigt vel er hvad i søger efter). I dette segment er det også muligt at finde personer som er dygtige og ikke har de vilde karriereplaner.

Pointen er, hellere bruge lidt flere penge på en ordentlig løn og så få en ordentlig ansat. Frem for en skabet løn og en skrabet ansat Big Smile

Mvh Peder

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peder

Kan kun sige jeg er enig, mit oplæg var kun for at sætte det laveste udgangspunkt, så man derefter kan forhandle sig frem, til den tilfredstillende løn for begge parter, 125,- kr. pr. time er små 20.000 i månedsløn, hvilket er ok for en "grøn", men nok lidt sølle for en med 30 års erfaring.

Venligst

René Buch

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om jeg vil sige 125 er ok.

Jeg har for nogle år siden lavet lidt vikararbejde engang i mellem og der endte jeg tit i lager stillinger med en tilsvarende løn (og nogen gange højere) og det er vel at mærke for ufaglært arbejde, uden ansvar og uden nogen særlige præstationskrav.

Når tre faktorer så er talt med så syntes jeg måske det er fair nok at belønne det en smule.

Men selvfølgeligt, hvis man kan få arbejdskraften billigt (den rigtige arbejdskraft, vel at mærke), så skal man da købe den billigt Big Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Men selvfølgeligt, hvis man kan få arbejdskraften billigt (den rigtige arbejdskraft, vel at mærke), så skal man da købe den billigt Big Smile

Det er jo lige det som er hovedet på sømmet, for alle der driver forretning, max indput for min. udgift.

Venligst

René Buch

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:

Hej Michael

Tak for dit svar - jeg tror dog ikke at hun lige er hvad vi søger, da det er ret vigtigt at personen kan leve med og ser det som en vigtig opgave blot at få tingene til at glide - så det med karierer ambitioner er faktisk nogt jeg går meget op i, da vi ikke har brug for en person med 130 km/t med spidse albuer og gerne vil avancerer hurtigst muligt.

Vi har brug for en stabil medarbejder, der ser de administrative opgaver som vigtige for at et team kan køre optimalt, og som samtidig kan være fleksibelt i form af at arbejde når der er run på, tilgengæld er vi meget fleksible den anden vej mht. fridage, når der ikke er så meget at lave.

Kan man finde nogle der måske ligger lidt under din targetløn vil det også være at foretrække, dog uden at kvaliteten ryger...

mht. alder så skal det enten være en yngrer "model" som vi selv kan forme, eller en ældre med erfaring. Jeg er ikke så glad for en kvinde i den alder, hvis du forstår :) - har erfaringer med at disse kan blive meget dyre...

Lokation: StorKøbenhavn

MVH

Bendtsen 

Hvor meget erfaring har du med at ansætte folk Bendtsen ? Umiddelbart fristes jeg til at sige ingen hvis du mener at kunne vurdere at hun ikke er noget for jer blot på grund af Michaels svar vedr. karriereforhold. Michael siger jo ikke at hun vil køre med 130 km. i timen. Der kan også ligge det i det at damen måske godt vil have lidt udfordringer/udvikling - det vil de fleste - og ikke bare vil sidde et sted hvor man laver det samme dag efter dag. Det er jo også det du selv siger. I dag er begrebet at gøre karriere ikke nødvendigvis det samme som forfremmelse/lønstigning. Det handler i lige så høj grad om personlig tilfredsstillelse i jobbet.  

Jeg vil jo sige at du nok bør indstille dig på at betale lidt mere for vedkommende hvis du vil have en der kan sit kram og som kan blive et aktiv for virksomheden. Mit bud er at du skal op på 24-28.000. 

Iøvrigt ville jeg nok være meget tilbageholdende med at ansætte en meget ung medarbejder, selvom de måske er billige i drift og ikke har nogen "rynker".  Pkt. 1 fordi de ikke har nogen erhvervserfaring. Pkt. 2 fordi de generelt er meget ustabile og ikke rigtig ved hvad de vil. Indenfor revisionsverdenen er flere og flere begyndt at ansætte såkaldte voksenelever fordi de har en modenhed og også har gjort op med sig selv, om det er det de nu vil. Der er jo ikke meget ved at ansætte en medarbejder, køre vedkommende ind og bruge tid på oplæring/tilpasning, hvorefter vedkommende finder ud af at det ikke rigtig er noget. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Bendtsen:

Hej Michael

Tak for dit svar - jeg tror dog ikke at hun lige er hvad vi søger, da det er ret vigtigt at personen kan leve med og ser det som en vigtig opgave blot at få tingene til at glide - så det med karierer ambitioner er faktisk nogt jeg går meget op i, da vi ikke har brug for en person med 130 km/t med spidse albuer og gerne vil avancerer hurtigst muligt.

Vi har brug for en stabil medarbejder, der ser de administrative opgaver som vigtige for at et team kan køre optimalt, og som samtidig kan være fleksibelt i form af at arbejde når der er run på, tilgengæld er vi meget fleksible den anden vej mht. fridage, når der ikke er så meget at lave.

Kan man finde nogle der måske ligger lidt under din targetløn vil det også være at foretrække, dog uden at kvaliteten ryger...

mht. alder så skal det enten være en yngrer "model" som vi selv kan forme, eller en ældre med erfaring. Jeg er ikke så glad for en kvinde i den alder, hvis du forstår :) - har erfaringer med at disse kan blive meget dyre...

Lokation: StorKøbenhavn

MVH

Bendtsen 

 

Hvor meget erfaring har du med at ansætte folk Bendtsen ? Umiddelbart fristes jeg til at sige ingen hvis du mener at kunne vurdere at hun ikke er noget for jer blot på grund af Michaels svar vedr. karriereforhold. Michael siger jo ikke at hun vil køre med 130 km. i timen. Der kan også ligge det i det at damen måske godt vil have lidt udfordringer/udvikling - det vil de fleste - og ikke bare vil sidde et sted hvor man laver det samme dag efter dag. Det er jo også det du selv siger. I dag er begrebet at gøre karriere ikke nødvendigvis det samme som forfremmelse/lønstigning. Det handler i lige så høj grad om personlig tilfredsstillelse i jobbet.  

Jeg vil jo sige at du nok bør indstille dig på at betale lidt mere for vedkommende hvis du vil have en der kan sit kram og som kan blive et aktiv for virksomheden. Mit bud er at du skal op på 24-28.000. 

Iøvrigt ville jeg nok være meget tilbageholdende med at ansætte en meget ung medarbejder, selvom de måske er billige i drift og ikke har nogen "rynker".  Pkt. 1 fordi de ikke har nogen erhvervserfaring. Pkt. 2 fordi de generelt er meget ustabile og ikke rigtig ved hvad de vil. Indenfor revisionsverdenen er flere og flere begyndt at ansætte såkaldte voksenelever fordi de har en modenhed og også har gjort op med sig selv, om det er det de nu vil. Der er jo ikke meget ved at ansætte en medarbejder, køre vedkommende ind og bruge tid på oplæring/tilpasning, hvorefter vedkommende finder ud af at det ikke rigtig er noget. 

 

Som Etha Cameron ville sige det:

Du får et STORT 5tal fra mig!

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak men Etta ville formentlig også give pågældende medarbejdder 40K i løn bare af begejstring over at vedkommende reflekterede på en annonce.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Jo tak men Etta ville formentlig også give pågældende medarbejdder 40K i løn bare af begejstring over at vedkommende reflekterede på en annonce.

Hahaha Ja, du har ret, så det var faktisk en dårlig idé at komme med citat fra Etta.. haha :) Men mening var nu god!

Kunne godt lide din argumentation, især i forhold til stabilitet og modenhed, for der er mange undersøgelser som viser at FX sygedag er væsentlig højere på det unge nyuddannet segment, end hos de mere erfarene.(men det kommer vel ikke bag på nogle.) En anden argumentation kunne også være den meget omdiskuteret "fødealder" (men det er ulovligt)  Det er rigtig mange elementer i det, men det var bare lige for at nævne et par.

 

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)