Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af en kreditnota

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvordan bogfører jeg en faktura som er blevet annuleret med en kreditnota. Skal jeg først bogføre den og så bagefter udligne den med kreditnotaen. Hvis jeg bare udelader den mangler jeg jo en faktura i mit regnskab og det kan vel give et problem..

 

Undskyld men jeg er ikke nogen bogførings haj..

 

Mange hilsner:/Thomas

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal bogføre både den faktura + kreditnota så de udligner hianden på kontoen...
Er heller ikke nogen haj men vil næsten væde med det er skruet sådan sammen...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Taler vi SummaSummarum? For så er svaret:
I og med fakturaen er dannet, er den også bogført som salg. Når du laver kreditnotaen, skal du angive i dialogboxen, at kreditnotaen skal bogføres ved at udligne faktura nr. XXX, og så går det hele i orden.

Hvis du skulle have bogført fakturaen som betalt og senere udsteder en kreditnota, vil kontoen alligevel være udlignet, og kreditnotaen bliver så udlignet, når du sender pengene retur.

God arbejdslyst

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Du SKAL bogføre begge. Som du skriver mangler der et fakturanummer, hvis du bare smider den ud og det er netop derfor at den skal bogføres.

Hilsen Jakob

UPS Anette kom lige ind foran.

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svarene. Har bogført begge nu og skrevet at kreditnotaen udligner faktura nr... Har oprettet en konto i kontoplanen ( Summa Sumarum ) der hedder kreditnota med købsmoms.. Håber det er rigtigt..

 

Mange hilsner:/Thomas

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville nok ikke have oprettet en særskilt konto til kreditnotaposteringer, men fred være med det.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 6/21/2006 4:25:16 PM
Forfatter: TNT Factory
Har oprettet en konto i kontoplanen ( Summa Sumarum ) der hedder kreditnota med købsmoms.. Håber det er rigtigt..


Mange hilsner:/Thomas



Det er ikke direkte forkert, men der er absolut unødvendigt. Beløbes skal som udgangspunkt debiteres på den konto den konto som den oprindelige konto blev krediteret. Ellers vil det jo som udgangspunkt se ud som om at der er en omsætning, som ikke reelt er der, fordi at den er krediteret på en anden konto. lidt rodet
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)