Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad for cms er bedst

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kommer det ikke an på hvad man skal bruge et CMS til! Jeg vil 10 gange hellere bruge Nano-CMS end andre på markedet, da det er ekstremt simplet og altid virker. Men har man behov for en hel masse funktioner i sit CSM, så skal man nok ikke bruge det. Smile

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:
Kommer det ikke an på hvad man skal bruge et CMS til! Jeg vil 10 gange hellere bruge Nano-CMS end andre på markedet, da det er ekstremt simplet og altid virker. Men har man behov for en hel masse funktioner i sit CSM, så skal man nok ikke bruge det. Smile

Jo, det er meget ofte nemmere at bruge et system der ikke kan så meget. Man må selvfølgelig afveje hvilken funktionalitet man vil have (også på længere sigt) og hvor meget tid man ønsker at bruge på at sætte sig ind i systemet.

De andre systemer stopper nu heller ikke med at virke fra den ene dag til en anden. Selvfølgelig, hvis du modificerer koden risikerer du fejl indtil du har skrevet rigtigt. Men man kan helt sikkert også få Nano-CMS til ikke at virke hvis man begynder at ændre i koden. Det siger vel næsten sig selv at alle systemer vil fungere dårligt eller slet ikke fungere hvis der er fejl i koden..

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man kan fucke Nano-CMS op så burde man nok ikke pille ved koden. Den er så simpel at min søn ville kunne få den til at virke.

Grunden til jeg kan lide Nano-CMS er at den ikke er overfyldt med alt muligt lort. Hvis man har brug for det tager det 2 min at tage et modul TYPO 3 eller et andet CMS, og sætte det ind i Nano-CMS. Yes

Desuden er det total fedt at man ikke har behov for en database, alle siderne ligger som selvstændige .php sider. Så er det jo super nemt at flytte. Yes

Men smag og behag, nogen kan lide moren og andre vil hellere have datteren.Smile

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke noget særligt til nanoCMS, men jeg kan ikke forestille mig at du udenvidere kan installere et modul der er skrevet til joomla?

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sjov måde at skriv det på Big Smile

Hvis du ikke ved nogt om det hvorfor så diskutere det?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ej... Du kan da ikke kræve at man har et indgående kendskab til kodestrukturen i samtlige CMS-systemer for at man kan diskutere fordele og ulemper ved forskellige systemer. Så bliver det i hvert fald en debat med meget få debatører.

Min pointe er at NanoCMS ikke har Joomlas framework, som modulerne er bundet op på. Derfor kan du ikke bare tage et modul og putte det ind i NanoCMS. Du kan selvfølgelig sagtens genbruge noget php kode hvis det er hensigtsmæssigt, men det kræver under alle omstændigheder noget omskrivning at få det til at køre.

Jeg siger ikke at nanoCMS er dårligt. Jeg siger bare at din tese om at man bare kan plukke et modul fra et andet system og sætte det ind ikke helt holder.

Af samme grund vil jeg holde fast i min påstand om at man får det nemmest hvis man vælger et system der er bygget til at gøre de ting man har behov for.

Hvis du er uenig i noget af det jeg skriver her, vil jeg meget gerne høre din modargumentation, men du må meget gerne afholde dig fra at betvivle min kompetence i forhold til at diskutere dette emne, i og med den efter min bedste overbevisning er mere end tilstrækkelig. 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jo det..!

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Nu er det sådan, at wordpress aldrig har været et CMS og aldrig bliver det. Det samme gør sig gældende for oscommerce. At de så forsøger si gmed plugins så det ligner et CMS, er en helt anden ting, men dette gør ikke det nævnte ting til CMS.

Her er jeg bestemt ikke enig WordPress kan sættes op til et glimrende søgemaskinevenligt og brugervenligt CMS.

CMS = Content Management System og WordPress giver bestemt mulighed for at administrere dit indhold Smile

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelValentin:

NEJ, man skal helt sikkert ikke vælge et firma som ikke vil give adgang til filerne. Det er vi helt enige om.

Det kræver selvfølgelig at man har tillid til det firma man vælger, så det ikke pludselig er svært at få adgang til filerne. Men det skal man vel altid have. Man kan absolut ikke have et fornuftigt samarbejde hvis man ikke har tillid til hinanden. 

Og hvis firmaet så gør, som der er flere eksempler på herinde står kunden med håret i postkassen og kan ikke få adgang til sine filer, men kun et dump af mysql databasen, hvilket simpelthen er at p.sse på kunderne.

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten_P_Andersen:

www.easywebhost.org:

Nu er det sådan, at wordpress aldrig har været et CMS og aldrig bliver det. Det samme gør sig gældende for oscommerce. At de så forsøger si gmed plugins så det ligner et CMS, er en helt anden ting, men dette gør ikke det nævnte ting til CMS.

Her er jeg bestemt ikke enig WordPress kan sættes op til et glimrende søgemaskinevenligt og brugervenligt CMS.

Wordpres er en blog og intet andet. At du så ikke kender forskellen på disse to ting, kan jeg jo ikke rigtigt gøre noget ved.

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)