Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad for cms er bedst

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad skal jeg vælge Joomla eller e107..?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ihvertfald hørt en masse tale godt om Joomla =)

Dbh Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer vel også an på, hvad du skal bruge det til, og i hvad omfang.

CMSMadeSimple er et lille ultra nemt - for små fortagende.

Drupal har jeg kun hørt godt om - bl.a. Information bruger den

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt ovenover kommer det jo 100% an på, hvad du skal bruge sitet til. Og så kommer det jo også an på hvad du har brug for, når du siger "bedst". Brugervenlighed er ofte = stærkt begrænsede tilpasningsmuligheder, hvis ikke du kan kode noget selv.

Hvis du intet kan selv vil jeg klart anbefale at vælge en løsning, hvor der er noget support med til som en del af prisen, men vær opmærksom på at du skal være i stand til at få dit site flyttet over på et andet webhotel, hvis noget går galt. Bed desuden om FTP adgang til sitet, i tilfælde af du skal have bekendte til at rette noget.

Men CMS er jo ikk bare CMS. De er jo designet klart til den ene type site du skal lave. Eks: wordpress til blogs, oscommerce til e-shops, osv.

Vælger du en opensource løsning som joomla, kan du få mange forskellige til at arbejde på siden, fordi der er direkte adgang til koden. Personligt kan jeg efter at have leget lidt rundt med de forskellige systemer egentlig bedst lide bare at bygge en side op med html og css, hvis det er en simpel præsentationsside.

 

Venlig Hilsen

Allan

 

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dit behov?

Joomla er godt - Hvis du har tiden til det :)

Du kan tilpasse det til du falder død om, så du kan hurtigt komme ud i noget "gråspurve/kanoner".

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla er et RIGTIG fedt system. Det kan mange ting, og der er et hav af udvidelser. Hvis du er lidt "fiks på tastaturet" er det også ret godt bygget op, sådan at man relativt let kan lave nye moduler til det. Jeg kender ikke e107?

Det handler selvfølgelig også meget om hvad du skal bruge det til... Men overordnet set syntes jeg Joomla har mange forcer. :)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Men CMS er jo ikk bare CMS. De er jo designet klart til den ene type site du skal lave. Eks: wordpress til blogs, oscommerce til e-shops, osv.

Nu er det sådan, at wordpress aldrig har været et CMS og aldrig bliver det. Det samme gør sig gældende for oscommerce. At de så forsøger si gmed plugins så det ligner et CMS, er en helt anden ting, men dette gør ikke det nævnte ting til CMS.

Hvis vi snakker CMS, så er det :

Zikula

Joomla

Drupal

osv.

 

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Bed desuden om FTP adgang til sitet, i tilfælde af du skal have bekendte til at rette noget.

Se hvis dette ikke er standard bør man vælge vedkommende fra. Der er desværre utallige eksempler på at man ad denne vej forsøger at "stavnsbinde" kunderne.

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

MiTo Service:

hvad skal jeg vælge Joomla eller e107..?

Jeg tror du kommer længst med Joomla, der er ca. 4.500 plugins (programstumper), der gør det muligt at få noget som helt sikkert vil dække dit behov.

 

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Allan Hansen:

Bed desuden om FTP adgang til sitet, i tilfælde af du skal have bekendte til at rette noget.

Se hvis dette ikke er standard bør man vælge vedkommende fra. Der er desværre utallige eksempler på at man ad denne vej forsøger at "stavnsbinde" kunderne.

NEJ, man skal helt sikkert ikke vælge et firma som ikke vil give adgang til filerne. Det er vi helt enige om.

MEN, vi har nogle kunder, som virkelig ikke ønsker at have noget som helst at gøre med noget som helst teknisk. De forventer at vi tager os af det. Vi laver derfor ikke en ftp-konto til dem. Det ville kun give dem en kode mere at holde styr på, og det gør ingen nytte. Hvis de gerne vil have en tredjepart på til at hjælpe, flytte deres website eller lign. kan de blot ringe eller skrive en mail, så opretter vi ftp konto og sender dem kode hurtigst muligt.

Det kræver selvfølgelig at man har tillid til det firma man vælger, så det ikke pludselig er svært at få adgang til filerne. Men det skal man vel altid have. Man kan absolut ikke have et fornuftigt samarbejde hvis man ikke har tillid til hinanden. 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)