Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content i nyhedsmedierne

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor bruger nyhedsmedierne mon citater på deres hjemmesider fra andre medier, hvis det kan skade deres placering i søgemaskinerne?

Bliver de ikke straffet i Google, når en nyhed eller pressemeddelelse står på f.eks. flere avisers hjemmesider?

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør de vel fordi at det ligger til nyhedsmedier, at citere andre folk, artikler mv.?

Om de bliver straffet af Google er svært at sige, da vi ikke ved hvor meget der skal til, før det bliver opfattet som Duplicate content.

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Leander Christensern:

Det gør de vel fordi at det ligger til nyhedsmedier, at citere andre folk, artikler mv.?

Om de bliver straffet af Google er svært at sige, da vi ikke ved hvor meget der skal til, før det bliver opfattet som Duplicate content.

Ja, det første siger sig selv - men på nettet kan det jo give problemer Wink

Det ligger jo nok i et grænseområde, når de blander citater med unikke tekster. Dog oplever jeg nogle gange, at de bringer små historier, hvor ALT står ordret. Det er ofte ved de store bladhuse, hvor samme historie findes i deres lokale udgaver eller i gratisaviserne - og altså også på nettet.

Men måske er det bare mig Embarrassed Google lader dem måske gå Hmm

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jydekompagniet:

Hvorfor bruger nyhedsmedierne mon citater på deres hjemmesider fra andre medier, hvis det kan skade deres placering i søgemaskinerne?

Bliver de ikke straffet i Google, når en nyhed eller pressemeddelelse står på f.eks. flere avisers hjemmesider?

 

Af den enkle årsag, at de danske aviser ikke bekymrer sig om duplicate content og placeringer i søgemaskiner. Det viser deres brug af multiple domæner, enorme mængder duplicate content, besynderlige linkpolitik og mere eller mindre umulige CMS.

Men mon ikke faldende besøgstal kan få dem lidt frem i skoene - hvis da ikke de bare falder i søvn?

Det korte svar: Faktisk alle danske avisers hjemmesider er hårdt ramt af DC og deraf følgende placeringer i supplerende indeks.

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas!

Ej hvor sjovt - det var faktisk efter at have lyttet til din "Thomas Cast" om Duplicate content, at jeg gik med dette i tankerne Big Smile

Jeg tænkte faktisk på, om jeg skulle spørge i din blog, men der var så mange kommentarer, at jeg ikke lige gad at læse dem alle Surprise

Tak for begge jeres svar. Nu forstår jeg det lidt bedre Yes

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jydekompagniet:

Hvorfor bruger nyhedsmedierne mon citater på deres hjemmesider fra andre medier, hvis det kan skade deres placering i søgemaskinerne?

Bliver de ikke straffet i Google, når en nyhed eller pressemeddelelse står på f.eks. flere avisers hjemmesider?

Nyhedsmedierne har endnu større duplicate content problemer end som så. Et godt eksempel er comon.dk som i dag har leveret den samme nyhed på 2 URL'er

http://www.comon.dk/news/seo.er.bedrag.skab.indhold_39583.html

http://www.comon.dk/news/seo-branchen.knaekker.over.paa.midten_39583.html

Og ikke nok med det, så kan man ændre i URL'en som man lyster. Læs evt. kommentarene på aNyhed her - http://www.anyhed.dk/story/2580

Tilmeldt 6. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg oprettede dette debatoplæg, troede jeg faktisk, at nogen direkte ville modsige duplicate content problemerne Angry 

Så det er da meget interessant, at nyhedsmedierne ikke ser det som alvorligt Huh?

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Thomas siger, så skal nyhedsmedierne nok på et eller andet tidpunkt opdage alvorligheden i det..

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Leander Christensern:

Som Thomas siger, så skal nyhedsmedierne nok på et eller andet tidpunkt opdage alvorligheden i det..

Det tvivler jeg på at de lever længe nok til at opdage..

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

> Det tvivler jeg på at de lever længe nok til at opdage..

Sålænge de bliver holdt kunstigt i live af politikerne kan de jo godt "overleve". Kommer de og tigger intensivt nok, skal de såmænd nok få flere penge end de allerede får. Statsministeren har i hvert fald gjort sin holding meget klart: Avisern skal overleve - for de afgørende for demokratiets eksistens. :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)