Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil gerne lave et forum, men kan man tjene penge på det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg står med en speciel ide til et helt specielt forum, men kunne godt tænke mig at vide om der er nogle penge i det?

Eks. så synes jeg Hr. Thorborg har nævnt, at det er rimligt dyrt at drive et stort forum som Amino.

Hvor meget kan man tjene?  Lever nogle personer af det, eller er det en bibeskæftigelse?
Jeg vil meget gerne høre lidt nærmere om det fra alle de kloge hoveder herinde :-)

 

Tak for hjælpen ;-)

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er lidt at svært at sige om der er penge i det. Man skal først vide hvad dit forum handler om? Det skal være noget med indhold, og måske noget som er unikt. Så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre at tjene penge.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja, man kan godt tjene penge på det, og ja, man kan godt leve af det.

Men når det så er sagt, så er det ikke noget man bare lige gør. Det tager lang tid at opbygge et forum, og du skal have rigtig mange brugere for det kan lade sig gøre at tjene penge.

Jeg har ikke selv den store erfaring med fora, men jeg vil tro at fra den da du starter, og til det giver overskud, går der minimum 1 år.

Men det kan være der er andre der kan komme med nogle konkrete tal.

Held og lykke med projektet

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har arbejdet med online debatter i over 10 år. Hvis du vil tjene penge på Nettet, så er det ABSOLUT en af de dårligste ting du kan kaste dig over :)

Først kræver det en kæmpe investering i tid og teknik (mest i tid). Der kan gå flere år før du har en størrelse, der bare giver en lille smule indtægter.

Og hvis du så er så heldig, at få en tilstrækkelig volumen (du skal op over flere millioner sidevisninger om måneden), så er annonceafregningen på communities noget af det laveste du kan få.

Du skal lave en debat, hvis du synes det er sjovt, vigtigt eller hvis det kan indgå på en positiv måde i dine andre strategier - IKKE fordi du håber på, at det bliver en let vej til penge :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Det lyder umiddelbart til at være et godt initiativ. Et forum behøver slet ikke at koste penge i starten (ud over det webhotel det ligger på). Prøv at undersøge markedet for opensource-løsninger (specielt phpBB).

Hør også Thorborgs podcast om det at starte et debatforum: http://thorborg.tv/hvordan-laver-man-et-godt-debatforum.html.

Så er du lidt bedre rustet til at komme igang! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel har nogle gode pointer, som du bør læse grundigt.

Du skal også være bevidst om, at faste forumbesøgende nok er omtrent den dårligste type besøgende på nettet, rent indtægtsmæssigt.

De kommer samme sted igen og igen, så de bliver hurtigt reklameblinde. Samtidig kommer de for at bidrage til debatter eller for at få råd, så de er slet ikke i kig-og-klik mode eller på jagt efter produkter. Det betyder, at du skal forvente mange sidevisninger, men meget få klik på et populært forum.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Annonceindtæger er en måde et generere omsætning på, men for at det skal kunne løbe rundt skal du have enormt mange besøgende.

Nu ved jeg ikke hvilket slags community du vil lave, men hvis du tager dkbn.dk som et eksempel, kan du se at du lader sig brugerbetale ved forskellige features. Det ses mange steder, at brugerne har mulighed for at opgradere sin profil, få adgang til flere muligheder etc. for et beskedent beløb. Og hvis du "lige pludselig" har 10.000 brugere som betaler 30,-kr om måneden for et VIP abonnoment, ja så ser det lige pludselig sjovt ud =)

Dbh Rasmus

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skulle vaere ude efter at oprette et forum lignende dkbn.dk eller blot et forum hvor personer med ens interesser kan oprette profiler, uploade billeder og filer til egen profil og grupper, live chat, "tag" billeder funktion (som facebook), afsteminger diverse andre funktioner med et simpelt og meget brugbart admin system bag, saa maa du endelig lade mig vide, da jeg har script til et saadan liggende.

Det er udviklet af et tysk web bureau, det har taget 2 programmoere godt 2 maaneder at udvikle, og det fungere godt. Siden skulle have vaeret en slags dk by night i en kinesisk storby, men det har vist sig at trods markedsundersoegelser er kineserne endnu ikke klar til dette koncept. 

Siden er 2 sproget og alle funktioner virker mellem de 2 forskellige sprog.

Giv besked hvis du har interesse i at se siden, og faa adgang til admin systemet.  

martin.

mail.nbbn (at) gmail.com

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er muligvis interesseret. Hvilken prisklasse befinder vi os i?

Mere info bedes sent til rasmus@scheuer-larsen.com

tak

dbh Rasmus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

''EDIT''

kom til at poste samme indlæg x2

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)