Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS er bare super og de får flere og flere store kunder..

Side 4 ud af 11 (103 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

GLS Kunne konstant ikke finde vores gamle firmaadresse ... på trods af at vi havde 4 Vinyl skilte hængende kunne de ikke finde ud til os.

En enkelt gang påstod de at de havde været der en dag hvor vi havde haft en mand på arbejde _kun_ for at modtage dem. Så han sad og ventede og lavede ikke andet end at kigge på gårdspladsen, og de havde ikke været det.

Jeg har _aldrig_ modtaget en pakke med GLS ... de har altid fundet på dumme undskyldninger og så sendt pakken retur.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

GLS Kunne konstant ikke finde vores gamle firmaadresse ... på trods af at vi havde 4 Vinyl skilte hængende kunne de ikke finde ud til os.

En enkelt gang påstod de at de havde været der en dag hvor vi havde haft en mand på arbejde _kun_ for at modtage dem. Så han sad og ventede og lavede ikke andet end at kigge på gårdspladsen, og de havde ikke været det.

Jeg har _aldrig_ modtaget en pakke med GLS ... de har altid fundet på dumme undskyldninger og så sendt pakken retur.

Jeg har en situation lige nu (ufrivillig da det er en af mine leverandører, proshop, der er skiftet til GLS af en eller anden mærkelig grund - formenlig så de tjener mere på fragten end hvis de sendte med posten - de er ligeglade med den enorme forringelse af deres service det medfører åbenbart).

Jeg venter stadig på min pakke fra proshop - som har været snart 14 dage undervejs.

De havde allerede "forsøgt at levere" på et tidspunkt hvor vi var hjemme - der har IKKE VÆRET NOGEN.

Jeg skal selv ringe til dem og aftale levering (!!! og det ved man ikke før man ringer til butikken der har solgt varen og spørger hvor fanden den bliver af !!!) - det gjorde jeg i går og jeg blev lovet at den ville komme i dag - men der er INTET sket - og der har været nogen hjemme hele dagen.

Det er helt ude i hampen - jeg kan ikke se hvordan jeg nogensinde skal få fat i min vare som jeg HAR BETALT for - de har sgu trukket pengene.

Det er det rene svindel og humbug når man blander GLS ind i det - jeg kan kun sige hold jer fra det skodfirma - de kan kun røvrende dig. Det er simpelthen hver gang (med enkelte undtagelser)

Skulle nogen være i tvivl kan I kigge på:

http://www.trustpilot.dk/review/www.gls.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Det er helt ude i hampen - jeg kan ikke se hvordan jeg nogensinde skal få fat i min vare som jeg HAR BETALT for - de har sgu trukket pengene.

Skriv til leverandøren at varen ikke er modtaget, at du vil have dine penge tilbage og i fremtiden ønsker du ikke dine varer leveret via GLS. Hvis de nægter (sørg for det er på mail) går du i banken med en kopi af mailen og ber om en drawback fra dit Dankort, så får du dine penge tilbage.

Derefter finder du en anden leverandør.

Fra Skodborg
Tilmeldt 26. Jun 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg startede min forretning i 2008 lavede jeg hele konseptet til at varerne skulle sendes med GLS, nærmeste drop off var 250 meter  væk fra min adr så det var jo bare perfekt, men da jeg troppede op med mine pakker ja så var de ikke Pakke shop mere, og dette oplevede jeg 2 steder, fandt så ud af at nærmeste gls shop lå 30 km væk og så blev den ko lagt på is ( og er det stadig).

Nå men pakkerne skal jo sendes, så jeg ringede til Postdanmark og fik lavet en erhvervs aftale, og ja priserne er ikke lige så gode som Gls men det er tæt på, så ejer du en e-shop så overvej at lave en fast aftale med postdk det kan godt betale sig ( jeg leverede kun 300 pakker sidste år men alle kom helt frem og alle uden bøvl.

 

/Brian Pedersen

tilbehør.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jørgen Olsen:

Det er helt ude i hampen - jeg kan ikke se hvordan jeg nogensinde skal få fat i min vare som jeg HAR BETALT for - de har sgu trukket pengene.

Skriv til leverandøren at varen ikke er modtaget, at du vil have dine penge tilbage og i fremtiden ønsker du ikke dine varer leveret via GLS. Hvis de nægter (sørg for det er på mail) går du i banken med en kopi af mailen og ber om en drawback fra dit Dankort, så får du dine penge tilbage.

Derefter finder du en anden leverandør.

Tak for forslaget Mikkel.

Jeg har dog svært ved at se hvordan jeg som forbruger har ret til at opføre mig sådan (og få noget ud af det).

Officielt er gls jo anerkendt som et "veletableret" fragtselskab.

Men bortset fra det er jeg heller ikke på talefod med min bank - så det må enten blive af dialogens vej med proshop eller rettens vej - jeg vil sådan set bare have mine penge nu så jeg kan finde en seriøs leverandør der sender varen med et seriøst fragtfirma.

Jeg har også kigget lidt nærmere på sagerne - og der er faktisk kun gået 10 dage - men det er stadig ikke godt nok - for jeg har betalt for dag-til-dag-levering.

 

Man kan ikke engang sige man får hvad man betaler for - for jeg er blevet faktureret 75kr + moms for fragten !!!

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu da jeg selv er GLS shop følger jeg meget med i denne debat. Jeg er ved at få opbygget mig et fint lille klientel af leverandører og modtagere og jeg har endnu ikke hørt nogle skræmmende historier fra dem. Jeg er ikke helt sikker, men så vidt jeg ved benytter GLS sig af lokale vognmænd, og umiddelbart har jeg en fornemmelse af at de problemer der kan opstå fakstisk har noget med den lokale vognmand at gøre. Det er selvfølelig ikke en undskyldning, for GLS skal selvfølgelig også ha styr på deres vognmænd.

Jeg ved bare at den chauffør der kommer hos mig er super. Han køre gerne en ekstra tur hvis der er behov. Har aldrig haft problemer der. Tror at jeg har fat i en af de bedre vognmænd.Har selv leveret pakker med dem, ingen problemer der. Jo faktisk første pakke jeg skulle ha leveret på en lille ø. Kunden efterlyste den  måtte med røde øre vende tilbage til mig og fortælle at. Jamen han var selv chauffør og den pakke han efterlyste havde ligget hele dagen i hans egen bil.Big Smile

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Jan 07
Indlæg ialt: 204
Fra  https://webpakkeriet.dk/ Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mistede sidste år over 10% af breve afsendt til kunder med postdanmark. Jeg mistede 5% pakker afsendt med postdanmark(de blev dog erstattet da der var tracking nummer). Jeg sender nu kun med GLS hvor jeg aflevere pakken i den lokale brugs og de aflevere via deres pakkeshopløsning.

Jeg afsender 8-15 pakker pr dag og jeg har til dato ikke mistet nogen fra GLS, så deres system vil jeg bestemt anbefale. Derudover er der også en væsentlig økonomisk besparelse for mig på ca 3-5000kr pr måned ved at afsende med GLS.

Mine breve er jeg begyndt at afsende med mit eget navn på og ikke længere firmanavn. Det har mærkeligt nok betydet at jeg i år endnu ikke har mistet nogen breve!?

Mon ikke PD har en opgave med deres ansatte?

Men som der nævnes, der er brodne kar alle steder, sikker også hos GLS, jeg har bare ikke oplevet det endnu.

 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan man bare se, pointen er vel at starte en debat på saglig vis uden at personligt indholdt blandes sammen.

Mon ikke GLS modstandere er i klart mindretal!

GLS gør arbejdet godt og det gør Post Danmark også, men uanset hvilket firma man vælger vil der være brokkehoveder der påstår at halvdelen af ens pakker forsvinder på vej til en kunde.

Meget svært at genkende hos nogen af distributørerne og jeg vil vove at påstå, at han taler usandt.

Jørgen Olsen, du skriver endvidere, at GLS er noget hø, men hvorfor mon meget store afsendere vælger netop GLS?

Iøvrigt, Jørgen Christiansen, hvad er din pointe i denne tråd?

mvh

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther:

Mon ikke GLS modstandere er i klart mindretal!

Gls-modstandere ? Hvad er det for noget bullshit at lukke ud? Bare fordi man har andre præferencer i valg af leverandør gør det sq da ikke en til "modstander".

Derudover tror jeg du skal regne med at folk ikke gider spilde deres tid på den her tråd fordi de allerede en gang for alle har påtaget sig en holdning overfor det selskab og egentlig ikke får noget ud af at diskutere den.

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lanther:

Der kan man bare se, pointen er vel at starte en debat på saglig vis uden at personligt indholdt blandes sammen.

Mon ikke GLS modstandere er i klart mindretal!

GLS gør arbejdet godt og det gør Post Danmark også, men uanset hvilket firma man vælger vil der være brokkehoveder der påstår at halvdelen af ens pakker forsvinder på vej til en kunde.

Meget svært at genkende hos nogen af distributørerne og jeg vil vove at påstå, at han taler usandt.

Jørgen Olsen, du skriver endvidere, at GLS er noget hø, men hvorfor mon meget store afsendere vælger netop GLS?

Iøvrigt, Jørgen Christiansen, hvad er din pointe i denne tråd?

mvh

Hvorfor vælge en skodleverandør?

Der kan være mange gode grunde til at vælge en dårlig leverandør af serviceydelser.

Nogen gange er der kammerateri/bestikkelse indblandet - men der kan også være andre mere "uskyldige" årsager - manglende research bl.a.

Og så er der selvfølgelig grådighed - man vil gerne tjene så meget som muligt på fragt hvis man har en webshop - man skal bare passe på man ikke ofrer sit serviceniveau for disse småpenge. Den IT-webshop jeg lige har handlet med har helt klart solgt ud - jeg er blevet faktureret 75kr i fragt. Der var faktisk råd til rigtig god fragt (postdk f.eks.) - og stadig fortjeneste til dem på fragten hvis de har en erhvervsaftale - men næh nej - de vil hellere betale GLS 20-30kr for at klø sig i røven og proppe de 50kr i lommen. Det vil jeg aldrig gøre overfor mine kunder igen - for det betyder at de kun handler hos mig een gang.

Jeg giver dig her et par eksempler - jeg klandrer ikke GLS for nogen af delene. Jeg aner ikke hvordan folk ved deres fulde fem kan finde på at vælge GLS.

Herinde vil jeg tro at GLS "modstandere" er i flertal.

Når du nu påstår at jeg er decideret løgner vil jeg skrue ned for charmen fra nu af.

Jeg er ikke indædt GLS modstander og hvis de en dag skulle få styr på deres shit vil jeg gerne bruge dem hvis de kan slå prisen hos mit nuværende fragtselskab.

Jeg håber du har startet denne tråd i ironi. Var din pointe at starte en saglig debat? Læs dog dit første indlæg igen hvor du skamroser GLS uden noget oplæg til debat.

 

Jeg vil dog sige at det er mit indtryk at det kun halter med levering til privatpersoner - jeg tror egentlig at deres b2b transport fungerer nogenlunde.

 

Jeg forstår ikke hvordan du kan være så fræk at beskylde mig for at lyve når du ikke kender mig - lyver Mikkel så også? Hvad med de andre utilfredse der skriver herinde? Eller er det fordi jeg beretter om en særlig grov historie at du ikke på GLS' vegne vil kendes ved den?

Som jeg sagde tidligere finder jeg det fuldstændig meningsløst at du skal klandre min troværdighed når jeg åbenlyst langt fra er den eneste.

Jeg kan også berette om de adresser GLS ikke "kunne finde" som kom retur til mig uden at jeg fik besked - jeg fik dem udleveret i blockbuster ved et tilfælde da jeg skulle leje film (jeg er godt kendt i min blockbuster da jeg kom og sendte 10-15 pakker hver dag i en periode).

Og så er det ikke alt blockbuster personalet der er "oplært" til at ekspedere GLS pakker - jeg er to gange blevet sendt hjem med mine pakker fordi "hun var ny og ikke anede hvad hun skulle gøre". Men det er nok blevet forbedret nu.

Side 4 ud af 11 (103 indlæg)