Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor søges til mindre virksomhed

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Overhovedet ikke Peter. Det materiale han har fremsendt har såmænd ikke ændret noget overhovedet. Men nu trækker han ligesom i land og der er ingen der vinder noget ved at gå efter personen.

Der er jo også noget rigtigt i det han skriver. jeg mener da helt klart at uanset om det er en mindre virksomhed der er tale om eller ej så har vedkommendes revisor da i høj grad behov for en rådgiverforsikring. Medmindre det blot handler om at bogføre et regnskab og ikke andet.

Bemærk lige at det jeg anbefaler (og det er henvendt til revisorer) er en forsikringsmægler og ikke en revisormægler. Jeg tror du har lavet en skrivefejl 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent!

Ja...det var lidt sent i nat.....kan godt følge dig.

NB.: Jeg ved jo, at du er en kapacitet på dit område!

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Ét er at en registreret/statsautoriseret revisor skal have en rådgiverforsikring i kraft af medlemsskabet af en fagorganisation, forudsat at de iøvrigt er medlemmer heraf, hvad mange ikke er.  

Dette er forkert.

For godkendelse som registreret eller autoriseret revisor skal denne "være dækket af den lovpligtige forsikring som er: Ansvarsforsikring på 2 mio. kr. og Garantistillelse på 500.000 kr." jvf. EogS.

Forsikringsdækning er lovbestemt og er ikke relateret til medlemskab af en fagorganisation.

En rådgiverforsikring er noget helt andet end denne form for forsikring.

Revision er noget helt andet end rådgivning. Revisorloven nævner slet ikke noget om rådgivning. Den omtaler kun revision. Loven siger, at regler bestemmes af EogS.

Skattekonsulenterne:
revisions- og rådgivningsbranchen

Revision er een branche med tre sæt af regler for 3 typer revisorer baseret på en række love mens rådgivning finder sted i en række andre brancher. og er meget mindre reguleret.. Revisorer leverer visse andre ydelser og dette kan også omfatte rådgivning.

Visse advokater omtaler rådgiveransvar for eksempelvis ingeniører og arkitekter.

I lov om juridisk rådgivning, som eksempelvis undtager advokater og visse. andre, omtales at eventuel eller ingen forsikringsdækning skal oplyses i en skriftlig aftale.

Hvilken dækning har du selv? I henhold til hvilken lov? Oplyser du den i en skriftlig aftale med dine klienter?

Var det i øvrigt ikke om en revisor til et lille regnskab? Hvor enhver kyndig regnskabsmand kan løse opgaven.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt Eiler. Forsikringskravet går på godkendelsen og ikke på medlem af en organisation. Det har jeg også anerkendt ovenfor.

Jeg er også enig med dig i dine bemærkninger om revision contra rådgivning, bortset fra ting. Dine bemærkninger her og de ting som du ellers generelt giver udtryk for er gennemsyret af en holdning om at en revisor er noget man har af nød og fordi man skal. Jeg har den holdning at man har en revisor fordi denne er god at have som sparringsparter og som rådgiver.

Nu kan jeg ikke se hvad mine forsikringsforhold har af relevans for sagen her men jeg tør da godt at oplyse at jeg har en rådgiverforsikring i Thisted Forsikring. Det eneste den ikke dækker er grov uagtsomhed og jeg - og andre - kan da også komme ud i situationer hvor erstatningsansvaret er højere end forsikringsdækningen. Min fornemste opgave er sådan set at sørge for at revisorens rådgiverforsikring ikke kommer i spil og jeg har til dato ikke haft  brug for min forsikring eller den forsikring som jeg havde via revisionsfirmaerne dengang jeg var ansat.

Det er mig bekendt ikke reguleret i nogen lov men det er en sikkerhed for mig selv og det er en sikkerhed for mine kunder. Og ja. Det oplyses i det omfang der indgås skriftlige aftaler med kunder, herunder i de samarbejdsaftaler jeg har indgået med Skat&Råd og andre revisorer.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Jeg er et bogføringsfirma med mange års erfaring der ligger lidt uden for København og
kan tilbyde regnskabsassistance til den daglige bogføring, årsregnskab, selvangivelse
og assistance til opgaver der løbende popper op i den daglige drift. 

Til opgaver der kræver revisorgodkendelse har jeg et velfungerende samarbejde med en revisor.
Jeg har selv baggrund i revisorbranchen.

Hvis du er interesseret er du velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen Bogføringshuset

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføringshuset...mon ikke han har fundet een revisor!

Tråden er over 1 år gammel.

/peter

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Bogføringshuset...mon ikke han har fundet een revisor!

Tråden er over 1 år gammel.

/peter

Det kan jo være han er utilfreds med sit valg :-)

God weekend du gamle, kan du hilse fruen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Ét er at en registreret/statsautoriseret revisor skal have en rådgiverforsikring i kraft af medlemsskabet af en fagorganisation, forudsat at de iøvrigt er medlemmer heraf, hvad mange ikke er.  

 

Hej

Bent det her er vist nok noget vrøvl Huh? Der er ikke tale om en rådgiverforsikring, men derimod en lovebefalet forsikring for revisors arbejde generelt, dels for virksomheden på min. kr. 2.000.000 samt en personlig garantiforsikring.

Alle offentligt godkendte revisorer skal tegne disse forsikringer, og præmien afhænger af bl.a. antal ansatte i virksomheden, omsætningen i virksomheden og ikke mindst en ikke uvæsentlig forhøjelse, hvis forsikringen har måttet udrede erstatningskrav for en revisor.

Hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bent

Fik ikke læst tråden færdig inden mit svar, beklager Left Hug

Hilsen

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 4 (31 indlæg)