Har et SEO spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om, og tænkte der måske var nogen herinde der kunne svare på det. Som indlæget siger, url vs indhold ? Vil prøve at forklare lidt nærmere. Hvis jeg nu har et firma der sælger eksempeltvis træningstøj og jeg har en hjemmeside der hedder træningstøj.dk eller lign. For at optimerer min placering og antal af besøgende har jeg samtidig købt følgende domæner: Træningsbukser.dk træningssko.dk træningsvægte.dk trænings-whatever.dk Alle domæner beskiver konkrete produkter, eller måske variationer af min hoved url. Spørgsmålet er så, skal alle disser doæner bare linkes til min hoved side eller skal det være sider med webhotel og eget indhold måske en hel kopi af min hovedside. Jeg tænker på om de vil give et bedre resultat på søgemaskinen hvis de har eget hotel med inhold der kan scannes af google fremfor bare at linke. Er godt klar over at hvis jeg linker til hovedsiden, så kan jeg selvfølgelig linke til de sider der har det indhold de beskriver, men er det lige som at de har deres eget inhold ?, og hva med de sider der ikke beskiver et produkt, men bare er en variation af mit hoved domænde ex træningstøj.dk og fitnesstøj.dk Min umiddelbare ide var at lave en hjemmeside og købe alle domæner med webhotel, og smide den samme hjemmeside på alle webhoteller. Er dette spild af kræfter og penge ???? vi snakker måske 10-15 domæner der beskriver samme produkt. Hilsen Den nye amino "der bare kigger" :-) på forhånd tak for hjælpen Christian
|
Køb det domæne, som du helst vil have, læg det indhold på, som du ønsker at promovere - og søgeoptimer derefter med tekstindhold, titler, metatags, urls under domænet, interne og eksterne links etc.
Alt det andet gas med doorway pages og duplicate content - glem det.
Venlig hilsen
Ole