Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO.......URL vs INDHOLD

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et SEO spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om, og tænkte der måske var nogen herinde der kunne svare på det.

Som indlæget siger, url vs indhold ?

Vil prøve at forklare lidt nærmere. Hvis jeg nu har et firma der sælger eksempeltvis træningstøj og jeg har en hjemmeside der hedder træningstøj.dk eller lign. For at optimerer min placering og antal af besøgende har jeg samtidig købt følgende domæner:

Træningsbukser.dk

træningssko.dk

træningsvægte.dk

trænings-whatever.dk

Alle domæner beskiver konkrete produkter, eller måske variationer af min hoved url. Spørgsmålet er så, skal alle disser doæner bare linkes til min hoved side eller skal det være sider med webhotel og eget indhold måske en hel kopi af min hovedside. Jeg tænker på om de vil give et bedre resultat på søgemaskinen hvis de har eget hotel med inhold der kan scannes af google fremfor bare at linke. Er godt klar over at hvis jeg linker til hovedsiden, så kan jeg selvfølgelig linke til de sider der har det indhold de beskriver, men er det lige som at de har deres eget inhold ?, og hva med de sider der ikke beskiver et produkt, men bare er en variation af mit hoved domænde ex træningstøj.dk og fitnesstøj.dk

Min umiddelbare ide var at lave en hjemmeside og købe alle domæner med webhotel, og smide den samme hjemmeside på alle webhoteller. Er dette spild af kræfter og penge ???? vi snakker måske 10-15 domæner der beskriver samme produkt.

Hilsen

Den nye amino "der bare kigger" :-)

på forhånd tak for hjælpen

Christian

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Køb det domæne, som du helst vil have, læg det indhold på, som du ønsker at promovere - og søgeoptimer derefter med tekstindhold, titler, metatags, urls under domænet, interne og eksterne links etc.

Alt det andet gas med doorway pages og duplicate content - glem det.

Venlig hilsen
Ole

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kigger bare:

Min umiddelbare ide var at lave en hjemmeside og købe alle domæner med webhotel, og smide den samme hjemmeside på alle webhoteller. Er dette spild af kræfter og penge ???? vi snakker måske 10-15 domæner der beskriver samme produkt.

Som det allerede er sagt, så drop den idé med at smide det samme indhold på en lang række domæner. Det får du intet ud af.

Hvis du partout vil købe en masse domæner og bruge til at promovere din hovedside, så sørg for, at de hver især indeholder unikt indhold i et tema, der passer til url'ens tema. Altså så træningsbukser.dk indeholder en række artikler om det rigtige valg af træningsbukser, anmeldelser af træningsbukser og hvad ved jeg. Det domæne kan du så gå efter at rangere højt på træningsbukse-relaterede søgeord. (og selvfølgelig sørge for, at de besøgende ikke er i tvivl om, hvor de bagefter skal gå hen og købe træningsbukser).

Men overvej først nøje, om den samme energi ikke kan bruges bedre på din hovedside og det dertil hørende SEO- og markedsføringsarbejde.

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Alt efter hvor god du er til SEO.. synes jeg faktisk det ville være bedst for at at købe alle domænerne som igen beskriver de forskellige produkter tror du hurtigere ville kunne se resultaterne dog hvis du er SEO haj så hold dig et til et domæne og brug det...

det gode ved at bruge flere domæner vil være at nok har større held med at ramte de rigtige ord.. for hvis du ikke ved alt om titler og meta H1er og lign så kan du nemt arbejde flere domæner sammen uden google mener det er doorways og lign dog skal du bare være sikker på indholdet ikke er det samme :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)