Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal jeg betale 600 kroner om måneden for en scancommerce løsning ??

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Der skal ikke sammenlignes med hvor lang tid det ville tage kunden selv at lave, men hvor lang tid det ville tage en konkurrent at banke et lignende produkt op.

En webshop i sig selv er ikke noget værd - køber du scannet betaler du for "brandet".

VH Jørgen Olsen

Det er ikke helt rigtigt.

Du får Scannets samlede erfaring, du får service og support, ligesom du ikke skal tænke på drift af systemet og payment gateway. Ydermere får du live-opdateringer mv.

Det er altsammen noget du ikke får med en B-One løsning og en Oscommerce shop.

Derimod får du ved en OsCommerce shop leveret af en commericiel udbyder næsten de samme muligheder. Denne kan gøre det billigere end Scannet fordi de ikke selv har alle udviklingsomkostningerne, de har typisk nogle og det rigtige dygtige af dem sender også opdateringer tilbage til communitiet.

Jeg mener ikke at det for en nystartende shop er et alternativ at bygge fra bunden, jeg har før sagt andet her på Amino, men jeg har ændret holdning. Sådan er det :)

Jeg tror stadig på du kan få et bedre produkt ud af noget du har bygget fra grunden.

MEN jeg tror ikke det er den rigtige løsning for nogen der starter noget nyt fra bunden.

Mine sidste to projekter er startet med opensource værktøjer, hvortil jeg selv har koder mellem 10 og 20 linier kode, dvs stort set intet, selv.

Så for at svare kort:

Du skal betale 600kr om måneden til en scancommerce løsning hvis du gerne vil slippe for at skulle tænke på opdateringer, lovkrav, betalingsgateway mv. Hvis du gerne vil være e-købmand og lade nogle andre klare teknologien, så tager du dem.

Vil du gerne have lidt mere fleksibilitet og have fingrene lidt længere nede i maskinen, så køb et webhotel, og sæt dig ind i hvordan OsCommerce eller en af de andre store gratis webshop løsninger fungerer.

Et sidste pip herfra drejer sig om OsCommerce, jeg mener ikke rigtig den har fuldt med tiden ligesom at kodebasen er ved at være lidt slidt og gammel så jeg anbefaler som udgangspunkt ikke OsCommerce.

Dog, hvis man ikke har noget imod at bruge den er der en fork der hedder "Freeway Opensource" som har integreret en masse lækre features, blandt andet et administrationssystem.

Men Google lidt efter "opensource commerce system" og se hvad du finder, finder du noget lækkert så spørg dig lidt omkring efter hvorvidt systemet kan anbefales. Jeg er pt. igang med at lave en webshop i CMS Systemet Drupal, det er meget lækkert at arbejde med.

Håber jeg fik skrevet noget du kunne bruge til noget :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:
Jeg spørger stadig af ren nysgerrighed for at øge min (og Sveskesaft´s) mulighed for at tjene flere penge. Hvilke bekrænsninger gør vi os ved at vælge en open sourse løsning frem for at kode en hel shop fra bunden?

Der er både for og imod at kode selv :-)

Primært så ør du dog tænke på dit hovedformål med at blive selvstændig: du skal tjene penge!
Du tjener ikke noget på webshoppen, mens du koderne skidtet selv. Modsat kommer du meget hurtigere igang med at skovle penge ind, ved at få sat noget hurtiig op.

Du er ofte meget lettere at finde andre programmører som kender til og hurtigt kan arbejde videre i udbredte open source systemer som osC, Virtuemart og Magento etc...
Det du selv har lavet, kender du selv hamrende godt, men det er kun dig der gør det. Det gør det svært at trække ekstra hjælp ind over kodedelen på freelancebasis.

Med fx Magento er der allerede gennemtænkt en hel del brugervenligheds features, SEO mæssige optimeringer (ikke perfekt), smart backend og så videre. Enten skal du selv i gang med at opfinde den dybe tallerken eller du skal lade dig "inspirere" af hvad andre har lavet allerede - hvilket dermed gør det lettere idiotisk ikke blot at bruge deres kode.

Der er ingen support på noget som helst når du laver tingene selv. Det er der heller ikke på open source systemer, men der kan du lettere betale dig fra det.

Koder du selv, så får du selvsagt total frihed og noget der er fremtidssikret til lige netop dine behov - givet at du kan finde ud af både at programmere og tænke alle de rette tanker om hvordan webshoppen skal fungere så den sælger bedst muligt.


Blot nogle af de tanker jeg selv går og gør mig for tiden, omkring en webshop jeg er involveret i og som skal have nyt shopsystem der kan noget lidt ud over det normale. Vi har endnu ikke besluttet os endeligt, men det ender nok med at blive på basis af et eksisterende open source system. Problemet er, at vores krav går længere end de fleste systemer kan klare out-of-the-box, hvilket kan gøre det dyrt at modificere noget eksisterende, sammenlignet med at få det udviklet selv fra bunden.
Såfremt man ikke har helt særligt krav, så ser jeg dog ingen grund til at kaste sig ud i at lave det selv.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

Jeg spørger stadig af ren nysgerrighed for at øge min (og Sveskesaft´s) mulighed for at tjene flere penge. Hvilke bekrænsninger gør vi os ved at vælge en open sourse løsning frem for at kode en hel shop fra bunden?

 

Mit egetudviklede shopsystem gør det muligt for mig at hoste 100+ webshops på et og samme webhotel. Prisen for at tilføje en webshop mere er dermed 0 kr. Og jeg er ikke afhængig af andre for at oprette en ny shop. Har man mange sites sparer man en del på hosting på denne måde. Det giver mig også single-signon til adm systemet hvor jeg kan overskue alle igangværende ordrer på tværs af shops.

Kender ikke andre shopsystemer der kan det, men det kan skylde min ignorance. Hvor hurtigt kan det laves i fx. OsCommerce?

Mvh Jesper

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Kender ikke andre shopsystemer der kan det, men det kan skylde min ignorance. Hvor hurtigt kan det laves i fx. OsCommerce?

Aner det ikke, men jeg har det i min osCommerce system!

Se fx

http://www.sjovhilsen.dk

http://www.ærligebent.dk

http://www.rala.dk

http://www.pakkekalender.com

http://www.kalendergaver.dk

Alle shops er lavet fra admin på 2 min i sjovhilsen.dk, jeg indtaster blot ftp adressen og database, og så er der en shop! Alle shops kan nu køre 100% individuelt eller de kan køre på samme lagerdatabase, jeg er ikke engang afhængig af samme webhotel, men jeg kan også have en shop hosted i Sverige eller Tyskland og så kører de stadig på samme lager. Alle ordre samles i min master shop, hvorfra de kan behandles og det bliver så opdateret i hver enkelt shop.

Var det noget nær det du mente?

 

Jimmy

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, det lyder meget derhenad. Lyder cool.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper, der er dog ikke megen hokus pokus i multi shop systemer, der er endda udviklet en contribution til det i osCommerce. Se fx

http://www.bgsys.dk/multi_master-p-121.html

Her har du også en udbyder der tilbyder den på månedsbasis. Jeg har dog selv kørt på bgsys´s multishop system og kan absolut ikke anbefale det, hvis fx SEO er relevant for sine shops.

 

Jimmy

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

sveskesaft:

Går lidt og leger med ideen om at starte en webshop og er i den forbindelse løbet ind i et problem... Jeg er i tvivl om hvorvidt det er klogest at betale lidt ekstra for en scancommerce-løsning eller sparer gebyret og bygge butikken fra bunden....

Den eneste grund jeg umiddelbart kan se som kan være fordelen ved at lave sin egen (hvis man kan) er at den kan udvides som man vil have det. Det kan jeg forså er problemet med en scancommerce?

Jeg er selv igang med at lave en webshop jeg vil udleje og der har jeg fundet på en måde at andre programmører kan skrive moduler i den meget nemt. For de tekniske, så kan man bruge .NET Usercontrol eller XSLT til at udvide shoppen.

Men tænk over hvor lang tid det vil koste dig og tænk på om det kan betale sig for dig at skrive den selv.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)