Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal jeg betale 600 kroner om måneden for en scancommerce løsning ??

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger.

 

Hvis man ingen forstand har på webshop drift og markedsføring og er "nybegyder" på markedet ville jeg vælge at gå efter en færdigløsning ved fx dandomain, scannet, Shopify osv, muligvis en Magento shop.

Hvis man derimod har stor erfaring med både selve webshopdriften i dagligdagen og IT udvikling kan jeg godt se det smarte i at starte fra bunden af, har jeg faktisk selv gjort i et projekt jeg arbejder på for tiden.

Jo det er stort at kode en webshop som dandomain, men hvor mange af de funktioner der ligger i sådan en shop bruger man? Det er meget få der bruger alle funktionerne.

Jeg har valgt at kode shoppen fra bunden af så jeg ved 100% hvordan "lortet" virker, jeg kan få de funktioner jeg vil have og ikke alt muligt andet og derudover kan jeg lave et workflow lige som jeg vil med fx API integration til E-conomics, betalingsgateway, integration til post danmark mv. Sidst men slet ikke mindst kan jeg lave frontend design og købsflow 100% som jeg mener er mest optimalt.

Hvis man bare har keep it simple i tankerne fra starten og en god plan er det ikke verdens største projekt. Så avanceret behøver en webshop heller ikke at være! Jeg husker en Amino bruger med en kondom butik den kodet sin egen shop og bloggede om det, måske værd at læse hvis du/I kan finde frem til det igen.

Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 02:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Vi kan tilbyde webshop  som køre i oscommerce , du får din egen webshop for 1600 DKK inkl. moms,(pris er ikke inkl. webhost, pbs betaling) Du bare sender billede, information , logo, osv. lignende webshop, så klarer vi  ca 10 dage. Får mere viden skriv til  mig, lynregn@hotmail.com,

GODT NYTÅR!

Med venlig hilsen

YK

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Læg mærke til prisen... den inkluderer intet udover en webbutik, så kommer alt det andet ved siden af....

Jeg vil ikke sætte pris på dette, da YK sikkert kan levere lignende i samme prisleje, men hold dig langt fra dem som tilbyder fri trafik, det betyder at du lige pludselig har en webbutik der er lukket p.g.a. for meget trafik.

MJ

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg godt, at det er svært fordi Sveskesaft (eller Sveskesalt, som han også bliver kaldt - et næsten endnu bedre navn, der fik mig til at grine højt), er anonym, men til alle jer, der crawler Amino, fordi I ikke kan finde ud af at logge jer ind på freelancer.dk eller eksperten.dk: 
Skal vi ikke, som udgangspunkt gå ud fra, at Sveskesaft selv kan smække lidt kode, hosting og design sammen, når nu han siger at han vil lave shoppen SELV og på ingen måde, har givet udtryk for, at han søger hverken hjælp eller samarbejdspartnere. 

Kan vi for fanden ikke tale sammen, dele erfaringer, bekymringer og åbenbaringer, i stedet for hele tiden, manisk at forsøge at afsætte vores produkter, uden at der er blevet bedt om det?

 

(Ja, damen er åbenbart nytårsgnaven) :-)

 

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Nu ved jeg godt, at det er svært fordi Sveskesaft (eller Sveskesalt, som han også bliver kaldt - et næsten endnu bedre navn, der fik mig til at grine højt), er anonym, men til alle jer, der crawler Amino, fordi I ikke kan finde ud af at logge jer ind på freelancer.dk eller eksperten.dk: 
Skal vi ikke, som udgangspunkt gå ud fra, at Sveskesaft selv kan smække lidt kode, hosting og design sammen, når nu han siger at han vil lave shoppen SELV og på ingen måde, har givet udtryk for, at han søger hverken hjælp eller samarbejdspartnere. 

Kan vi for fanden ikke tale sammen, dele erfaringer, bekymringer og åbenbaringer, i stedet for hele tiden, manisk at forsøge at afsætte vores produkter, uden at der er blevet bedt om det?

(Ja, damen er åbenbart nytårsgnaven) :-)

Hej Lone

Jeg er helt enig, til tider bliver amino for meget en tilbudsregn.

Lone hvad er forøvrigt dine erfaring med din egen webshop? Bygger den på en færdigløsning eller?

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas.

Ja, min shop er en Scannetshop. 
Oprindeligt ville jeg have haft en Shopify-løsning, med lidt friere tøjler men dengang tog de ikke Dankort (det gør de nu).

 

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Hej Niklas.

Ja, min shop er en Scannetshop. 
Oprindeligt ville jeg have haft en Shopify-løsning, med lidt friere tøjler men dengang tog de ikke Dankort (det gør de nu).

Ja Shopify er en fed løsning, jeg vil dog selv kunne styre kodebasen, men smag og behag:D

 

Håber din scannet løsning køre godt, den er i hvert fald super fed!

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed! Der bliver tit snakket om fordele ved at kode "hele lortet" selv, det eneste argument jeg har hørt for at dette kunne være en fordel, er at man kan finde rundt i filerne. HURRA, hvilken fordel er det lige det er i forhold til at vælge noget opensource?

Nogen der ser andre fordele i at kode rub og stub selv, og så samtide udsætte sig for flere års fejltagelser som ofte allerede er rettet op i opensource løsningerne?

 

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Det er en fordel fordi man, ved at lave det hele selv, har 100% overblik over hvordan dataflow og kodningen virker. Det kan man selvfølgelig også få ved en open source løsning, men det kræver så at man læser alle kildefiler i gennem.

Den shop jeg er i gang med at kode fra bunden kommer kun til at indeholde de funktioner vi har brug for, i hverdagen betyder det at vores administration af shoppen kun indeholder de informationer og arbejdsgange vi selv har valgt skal være der, derudover kan vi lave et system som intigrere 100% med alle de andre systemer vi arbejder med som fx, nyhedsbrev, betalingsgateway (hæve penge fra vores administrationssystem, postdanmark, smsgateway osv osv osv.

Udover workflow er der også fordele som SEO hvor vi kan opbygge systemet helt som vi vil og dermed opnå en shop som er søgemaskineoptimeret lige som vi vil have den.

Ja der er altså mange fordele, jo en open source løsning kan være det helt rigtige hvis man ikke har særlige krav til fx integration og workflow.

 

Om man udsætter sig selv for flere års fejltagelser ved jeg nu ikke helt, jeg benytter mig af et open source freamwork til min kode som ligger en rigtig god bund, derudover har jeg arbejdet med nethandel både som driftperson, it-ansvarlig og ekstern konsulent i flere år, så vil da mener at jeg undgår en hel del fejl.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas Stephenson:
Det er en fordel fordi man, ved at lave det hele selv, har 100% overblik over hvordan dataflow og kodningen virker. Det kan man selvfølgelig også få ved en open source løsning, men det kræver så at man læser alle kildefiler i gennem.

Jo, men det essentielle ligger vel i at tingene virker, hvordan de virker kan man da vel nærmest være ligeglad med.

Niklas Stephenson:
Den shop jeg er i gang med at kode fra bunden kommer kun til at indeholde de funktioner vi har brug for

Ja, så må man jo håbe du får det hele med, selv efter mange år som webshop ejer finder jeg stadig funktioner som jeg kan bruge, og *GOSH* hvor er jeg glad for at de ikke skal Hardcodes hver gang.

Niklas Stephenson:
derudover kan vi lave et system som intigrere 100% med alle de andre systemer vi arbejder med som fx, nyhedsbrev, betalingsgateway (hæve penge fra vores administrationssystem, postdanmark, smsgateway osv osv osv.

Det kan man da også med Opensource systemerne, her vil det endda oftest være muligt blot at finde en/et contribution eller modul som løser sagen.

Niklas Stephenson:
Udover workflow er der også fordele som SEO hvor vi kan opbygge systemet helt som vi vil og dermed opnå en shop som er søgemaskineoptimeret lige som vi vil have den

Er der noget specielt du mener man ikke kan lave i et Opensource system?

Niklas Stephenson:
Om man udsætter sig selv for flere års fejltagelser ved jeg nu ikke helt, jeg benytter mig af et open source freamwork til min kode som ligger en rigtig god bund, derudover har jeg arbejdet med nethandel både som driftperson, it-ansvarlig og ekstern konsulent i flere år, så vil da mener at jeg undgår en hel del fejl

Helt sikkert, men selv de bedste kodere og udviklere rammer ikke plet første gang, du vil opleve mange fejl som først kommer frem i lyset når håbløse kunder og deres mærkelige computere med gamle styresystemer og underlige browsere først får gnasket din shop igennem. Og det er lortefejl, for de kan være sindsygt svære at identificere da du ikke sidder ved kundens computer.

 

Jimmy

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)