Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en god idé? Dillemma!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Idéen
Er at lave et site hvor man kan modtage musikundervisning online og live over nettet via video session(VOIP).
Undervisningen foregår ved at lærer og elev begge har et webcamera tilsluttet deres computer, og på den måde kan de kommunikere og spille for hinanden. Videosessionen kommer til at foregå enten med VOIP video session på sitet, eller via Skype, afhængig af hvilket software jeg kan skaffe som virker bedst.

Dillemmaet
Problemet ved hele min idé er blot at der findes en konkurrent i forvejen! Dog er denne konkurrent ikke hvem somhelst, det er nemlig Skype dem selv. De har lavet noget de kalder "Prime" hvor man kan få online live undervisning og andet i næsten alt. Derfor kan man også få musikundervisning via Skype.

Så nu er jeg i syv sind om der stadig vil være et marked for mit site, eller om Skype snart vil dominere hele dette marked, lige som andre store sites gør inden for deres niche. (F.eks YouTube, Facebook, Myspace osv.)
Hvad mener du?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen som tør byde ind?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror som sådan sagtens du kan få foden indenfor, da jeg tvivler på Prime er Skypes hovedfokus pt. Jeg havde aldrig hørt om dem før du nævnte dem, så jeg tror hvis du blot for fingeren ud hurtigt nok, så kan du sagtens nå at få noget succes inden de ved hvad der sker omkring dem. Så altså jeg ville helt klart bare klø på!

Jeg vil dog mene du skal hive fat i et par datalog ph.d'er der kan kigge på teknologierne og komme med en optimeret løsning der bedst muligt løser dit problem, for de applikationsmål du omtaler er relativt trafikkrævende og du skal derfor have godt styr på det for at kunne konkurrere med Skypes eksisterende serverlayout og sandsynligvis store mandskab af Masters of Computer Science der løser problemet for dem.

Og det der med Skypes prime bliver som YouTube, Facebook og Myspace har gjort - det finder jeg dybt usandsynligt! YouTube, Facebook og Myspace er generelle services som alle og enhver har interesse i at bruge. Primes og dit site vil udelukkende have interesse for folk der vil modtage musikundervisning. Desuden vil du kunne tilbyde noget som Prime sikkert ikke kommer til - undervisning på dansk!!!

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Misel,

Skype Prime er en tjemeste for serviceudbydere f.eks. dig. Du kan oprette en Skype Prime Konto, så du modtager betaling via Skype. Alle kan bruge denne service. Iøvrigt er der ikke mange danskere, der kender denne service.

Du skal bare regne med, at Skype kasserer en vis procentdel af prisen.

Iøvrigt synes jeg ikke ideen er så dårlig. Det er bare spørgsmålet om den kan markedsføres.

Held og lykke med forehavendet.

Ebbe

 

 

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en glimrende ide og kender både et par stykker der har modtaget musikundervisning på den måde, og har set et par stykker der udbyder det, så hvorfor ikke også dig? Smile Det er vel ikke så meget anderledes end at starte almindelig musikundervisning - der er også masser af konkurrenter, men sikkert plads til flere.

~
Anja

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Tak for jeres input. Sætter stor pris på det.

Tror sørme jeg prøver at gøre noget ved det og forsøge at realisere det.

Smile

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)