Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webpublisher og urls

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har prøvet en webpublisher (cms) fra scannet.dk og den har ALT hvad jeg mangler. Desværre er der lige det lille MEN, at den ikke opretter unikke URL's.

Spørgsmålet er derfor, hvor vigtigt er dette ? Amino her har det fx. heller ikke, men kan jo findes nærmest overalt :)

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "den anonyme"

Systemet har unikke URLs, men mapperne laves i form af tal. Er det det du tænker på? 

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det er tallene jeg mener. Troede egentlig at unikke urls var overskriften på indlægget eller artiklen/siden. Men de er selfølgelig unikke når det er forskellige tal

Men ja, hvor store er konsekvenserne at det "bare" er tal?

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej anonyme

Hvordan tal?

Er dine URL'er således:

http://anonyme.dk/hemmelig/223344/887766

eller således

http://anonyme.dk/hemmelig.asp?param1=223344&param2=887766

?

/Grosen Friis

 

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det er http://www.anonym.com/00121/00132/00169/00229/ 

også skifter tallene selvfølgelig

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

den anonyme:
http://www.anonym.com/00121/00132/00169/00229/ 

Hej anonyme

Så er din URL i den neutrale ende, den giver ikke umiddelbart anledning til indekseringsbarrierer, men tallene i URL'erne siger dog ikke søgemaskinerne noget om indholdet på dine sider, for de er jo med stor sandsynlighed ikke vigtige "søgeord" for dig.

Tommefingerregler for søgemaskinevenlige URL'er

  • Brug kun små bogstaver (a-z) og tal (0-9)
  • Brug bindestreg (-) til at adskille ord med. Brug ikke underscore (_) da de betragtes som "sammentrækning" af et ord hygge_hejsa = hyggehejsa. Brug IKKE mellemrum
  • Ingen store bogstaver, ingen special karakterer og danske specialtegn (æ = ae | ø = oe | å = aa)
  • bruger du subfoldere som i ovennævnte eksempel, så undgå at komme dybere ned end 3 subfoldere, og i ovennævnte eksempel er det derfor for dybt, da du er oppe på 4 subfoldere. Indhold der placeres for dybt i en subfolderstruktur betragtes (isoleret set) af søgemaskiner som værende mindre vigtig end indhold der er placeret tæt på forsiden. Med "isoleret set" mener jeg, at det kan eksempelvis eksterne links der peger direkte på en side godt ændre på.
  • Brug gode søgeord i dine URL'er der siger noget om indholdet på den side de peger på. Det belønner søgemaskinerne dig (en lille smule) for. Brugerne vil også belønne dig, for brugere har i højere grad en tendens til at klikke på en læsevenlig URL end en lang grim URL fyldt med uforståelige parametre.

Det kan godt være din webserver kan klare URL'er med æ, ø, å mellemrum, store bogstaver og specialtegn, men søgemaskinerne er ikke altid glade for dem og kan give anledning til indekseringsbarrierer, så det er ikke en risiko der er værd at løbe.

/Grosen Friis

 

 

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

[quote user="Grosen Friis [OP.dk]"]

Tommefingerregler for søgemaskinevenlige URL'er

  • Ingen store bogstaver, ingen special karakterer og danske specialtegn (æ = ae | ø = oe | å = aa)

Det kan godt være din webserver kan klare URL'er med æ, ø, å mellemrum, store bogstaver og specialtegn, men søgemaskinerne er ikke altid glade for dem og kan give anledning til indekseringsbarrierer, så det er ikke en risiko der er værd at løbe.

[/quote]

Hvis jeg nu har en side med URL'en /loebehjul. Bliver den så fundet på URL'en alene, når en bruger søger på løbehjul eller skal der så også være keywords i teksten til at understøtte løbehjul?

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

alsc:
Hvis jeg nu har en side med URL'en /loebehjul. Bliver den så fundet på URL'en alene, når en bruger søger på løbehjul eller skal der så også være keywords i teksten til at understøtte løbehjul?

Der må jeg være dig svar skyldig, det har jeg aldrig 'klinisk' testet, men mit kvalificerede gæt vil være, at der også skal være keywords i teksten, keyword i URL'en tror jeg ikke er nok.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

alsc:

Hvis jeg nu har en side med URL'en /loebehjul. Bliver den så fundet på URL'en alene, når en bruger søger på løbehjul eller skal der så også være keywords i teksten til at understøtte løbehjul?

Hej

Hvis du har en side hvor søgeordet udelukkende står i URL'en, men ikke i resten af indholdet på siden, så kan det godt være at din side kan blive fundet for søgninger på "løbehjul", men du må forvente at den bliver listet efter andre sider som bruger ordet i titlen, bodyteksten m.m. og den vej igennem har signaleret at siden handler om løbehjul. Hvis du ikke har tænkt dig at skrive ordet på siden vil jeg mene at det er omsonst at bekymre sig om hvad der står i URL'en.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

alsc:

Hvis jeg nu har en side med URL'en /loebehjul. Bliver den så fundet på URL'en alene, når en bruger søger på løbehjul eller skal der så også være keywords i teksten til at understøtte løbehjul?

Hej

Hvis du har en side hvor søgeordet udelukkende står i URL'en, men ikke i resten af indholdet på siden, så kan det godt være at din side kan blive fundet for søgninger på "løbehjul", men du må forvente at den bliver listet efter andre sider som bruger ordet i titlen, bodyteksten m.m. og den vej igennem har signaleret at siden handler om løbehjul. Hvis du ikke har tænkt dig at skrive ordet på siden vil jeg mene at det er omsonst at bekymre sig om hvad der står i URL'en.

Mvh Jesper Jørgensen

Det sidste kan vi hurtigt blive enige om.

Når du skriver: .. så kan det godt være .. betyder det så, at du er usikker på om det er sådan? Jeg skærer lidt ind til benet for at opnå forståelsen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)