Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop systemer?

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla tjener penge på reklamer/donationer, altså på samme måde som alle andre Open Source projekter, som mozilla osv.

Joomla bliver udarbejdet af frivillige mennesker, og er ikke en overskudsvirksomhed, men en virksomhed som arbejder på at gøre det muligt for alle at bruge websystemer nemt og gratis, derfor har de kun reklamer på deres side for at dække deres omkostninger.

 

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Lars... Har været inde og kigge nærmere på Joomla. De har en Demo-version på deres hjemmeside, hvor man kan komme ind og se frontend og backend. Og det virker da slet ikke som om det er minded på E-handel. Intet ordre-system osv.? Virker mest som om det er minded på informationshjemmeside .. ? Eller er der noget jeg har misforstået her?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fordi, som du også selv var inde på, at Joomla i sig selv ikke er et shop system. Det skal udbygges med "Virtuemart" som er et fuldt integreret shop system til Joomla. Se mere på www.virtuemart.net.

Og Ronni: Ikke fordi jeg vil ordkløve men open source er ikke nødvendigvis gratis ;).

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahhh.. OK!.. Jeg kigger lidt på Virtuemart så :)

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der andre anbefalingsværdige "Shop-systemer" til Joomla udover Virtuemart?

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. Der har været snakket om at magento bliver integreret, men så langt er udviklingen ikke endnu :).

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvel Joomla som udvidelsen til Joomla som hedder virtuemart som er webshop udvidelsen til Joomla er gratis. (Dermed ikke sagt at alt open source er gratis som det nok kunne misforstås jeg skrev tidligere i forhold til de 2 specifikke systemer).

Det samme er magento.

Du står altså på skuldrene at andres arbejde når du går i gang og dermed skal du ikke betale licens for selve softwaren til hele den basale software - typisk betaler man istedet er firma (som mit) for at lave design, opsætning, installation og custom udvikling af funktionalitet.

Du kan downloade joomla på www.joomla.org hvis du vil teste det eller prøve en test direkte på http://demo.joomla.org

Jeg tilbyder ikke skræddersyning af magento webshops - det er kun Joomla + VM så magento skal jeg ikke gøre mig klog på ud over at jeg har kørt nogle tests der viser at magento trækker utroligt meget cpu kraft ved heavy load.

Der er ingen tvivl om at du helt sikkert kan få meget ud af et system skifte på din webshop - det er mildt sagt en SEO mæssigt katastrofe og stort set hele din menu kan ikke læses af søgemaskinerne.

Vi går som sagt gerne ind i en konkret dialog såvel som teknisk sparringspartner og som teknisk leverandør - fælles for løsningsmodellerne er at i langt hen ad vejen selv kan arbejde videre med tingene og ikke behøver ringe til os hver gang i skal have lavet det mindste.

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

En alternativ løsning er at gå over på en "modnet" udgave af oscommerce. Disse tilbydes blandt andet af Golden Planet (som jeg selv har gode erfaringer med) og BGsys (som jeg ingen erfaringer har med).

Fordelen er at du får et system hvor du har fri adgang til at modificere koden, og hvor der er lagt tusindvis af timer i at modificere koden, så du får en velfungerede shop der ligger meget langt fra en standard OSCommerce shop. Samtidig kender din udvikler (til en hvis grænse) den grundlæggende opbygning af kode og database.

Prøv evt. en demoversion af shoppen hos Golden Planet - jeg tror du vil blive overrasket over kvaliteten i forhold til en standard OSCommerce. Hvis du har konkrete spørgsmål til, hvad der kan lade sig gøre, er du meget velkommen til at sende mig disse.

Held og lykke med projektet - og godt nytår

Thomas

E-købmand af guds nåde

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth R.J.:

Har faktisk også selv kigget lidt på Magento som jeg blev anbefalet af en programmør jeg kender som mener det skulle blive fremtiden. Men vil da også lige kigge på Joomla. Men er der på nogen af disse mulighed for at "Afprøve" systemet? Så man kan se hvilke design muligheder man har, hvordan admin systemet fungerer osv?

Jeg ved Magentohotel.dk har en test-shop du kan  prøvekøre. Jeg fik også min egen midlertidige URL at sætte min shop op på.

Kenneth R.J.:
Og lige for at få det på det rene - både magento og joomla kan vi bruge på vores dedikerede server ikk? Og hvad er prisen for disse systemer egentlig? Har søgt Magentos hjemmeside tynd, men kan ikke rigtig finde priser?

Det kan du, begge systemer er opensource og gratis. Jeg vil dog anbefale dig at kigge Joomla's sikkerheds historik igennem inden du bruger tid på at sætte joomla op. Den er mildest talt ikke imponerende, og man  skal nok forvente jævnlige defacements.

/Hus

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Kenneth:

Såvel Magento som Joomla er open source og dermed gratis.

Det som man typisk betaler for er hvis man hyrer et firma til at klare opsætning, design og skræddersyning efter ens behov - men kan man selv klare det så er det altså gratis.

Magento har nogle problemer med skalering da det kræver relativt meget CPU kraft (pga. zend frameworket) i forhold til andre tilsvarende systemer - så det er en faktor der er værd at overveje.

Det er nok forkert at sige MagentoCommerce ikke skalerer særlig godt. Det kræver lidt CPU-tid, derfor skal man nok holde sig væk fra budget-hoteller.

På et rigtigt hotel skalerer magento utrolig godt. CPU-tid er vel heller ikke det som koster på hardwaresiden idag.

 

/Hus

 

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)