Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udarbejdelsen af en forretningsplan?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey, jeg har et spørgsmål.

Jeg er nået til stadiet hvor jeg skal udarbejde en forretningsplan for mit koncept. Konceptet er udtænkt og jeg vil gerne i gang, men jeg ved ikke hvordan jeg skal udarbejde den.

http://www.amino.dk/media/p/276027.aspx

Skal jeg bruge alle de punkter der er i denne skabelon? Er der nogen valgfrie punkter som ikke er i forretningsplanen, men som giver et ekstra plus hos investoren hvis man har dem med?

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher

Forretningsplanen er et ekstremt vigtigt punkt, da det er i dette dokument du samler alle dine tanker om ideer, strategi, og økonomi for det du måske skal leve af resten af dit liv. Jeg har set på den skabelon du har linket til, og jeg synes faktisk ikke den er god nok.

Gå istedet ind på http://www.startvaekst.dk/Forretningsplan og download den detaljerede forretningsplan. Det vil måske tage dig 30-40 timer at udarbejde den. Men tro mig. Det er det værd. Jeg gjorde det, og kunne dermed låne 500.000 til udviklingen af mit CMS.

Investorer er ekstremt interesserede i markedsanalyser. Det er måske det eneste punkt, hvor forretningsplanen fra startvaekst er lidt svag. Der må du søge andre steder...

Held og lykke!


Venlig hilsen Jesper Nissen

Fra Søborg
Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En businessplan er en rigtig god ide.

Jeg har brugt et program som hedder PlanWrite, det er meget let at bruge og giver en ide om hvordan man bør lave en.

en anden ting du kan gøre er at prøve at finde nogle forskellige modeller på nettet af business plans, som du eventuelt kunne "låne" nogle opsætninger og ider fra til at lave din egen Bplan.

Mvh

Claus

Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey hey

En forretningsplan skal være klar i mælet. Du kan udfylde nok så mange punkter, men hvis man ikke kan forstå det, kan det næsten være det samme.

Derfor, når du har fundet den skabelon du vil bruge, vil jeg anbefale dig at overveje at sende den til retorisk sprogvask. Således kan du være sikker på at din idé fremstår så god og givtig som muligt.

 

Mvh Søren, selvstændig retoriker, Sprogzonen.dk

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Forretningsplanen er alfa omega når du skal starte en virksomhed, som kræver investorer. Det er en god idé at udvælge lidt fra mange forskellige forretningsplaner, da der i sidste ende ikke er noget endegyldigt facit. Hvis du ønsker at låne penge eller lign. så skal du kunne fremlægge en fornuftig og grundig plan. Du bør virkelig overveje alle aspekter omkring dit projekt, så du forklarer hvilket fantastisk koncept du planlægger.

Du kan bl.a. søge hjælp hos væksthusene og lokale vækstcentre, som kan give dig inspiration til at skrive en god forretningsplan. Det er ikke nok at have en god idé, du skal også kunne overskue økonomi, trusler og svagheder dit koncept kan risikere at løbe ind i. Planlæg gerne et stykke ud i fremtiden, så læseren kan forstå, at du mener det seriøst.

Det er en enorm lang proces at skrive en forretningsplan, men det bedste ved den er, at du senere hen vil kunne få stor gavn af det du har skrevet ved opstarten. Det er derfor ikke nok at gøre brug af en skabelon. Det er sjældent alle punkter passer på netop dit koncept og ofte mangler der nogle punkter i en standard. Tilføj og fjern de punkter du mener passer på din virksomhed, så tror jeg du kommer længst. Og husk at være realistisk.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher,

 

Der findes en generel faldgruppe ved udarbejdelsen af forretningsplan / konceptplan med mere. Fald gruppen består i at en række virksomheder nok udarbejder en plan, men de gemmer den desværre også i skuffen, filarkivet, på computeren eller serveren. En forretningsplan (business model) og strategi (corporate strategy) skal vurderes, gennemgåes, tilpasses eller opdateres til den situation, som virksomheden nu står overfor.

Det er derfor vigtigt at du jævnligt opdateret din forretningsplan ofte og vel at mærke reelt forholder dig til de mål som du har nedfældet i planen ellers er en forretningsplan ligegyldig. Ligeledes hvis vi antager din forretning vokser, så skal strategien gerne kommunikeres ud til medarbejderne og med tiden skal disse med stor sandsynlighed involveres strategiudformningen.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher,

Jeg synes egentlig at forretningsplanen du linker til er ganske god som skabelon.

I den sidste forretningsplan jeg lavede, havde jeg hentet en masse markedsinformation fra brancheforeninger. Det var informationer om hvor stort markedet var, hvilke produkter der var i vækst, hvilke kundesegmenter der var i vækst, hvilke konkurrenttyper der var på markedet etc. Man kan faktisk få rigtig meget god information om markedet fra brancheforeninger, og det giver +'er i karakterbogen hos investorer!

Jeg kan huske at min største udfordring var at overbevise investor om, at jeg kunne skaffe det team som ville kunne realiserer planen, for når man går op mod større og stærkere konkurrenter kan man hurtigt komme til kort som enmandshær. Så prøv at uddybe dine ideer til hvordan den rigtige organisation stables på benene.

En ting som skabelonen ikke beskriver, er mulige exit strategier for investorer. Det synes jeg er relevant hvis der skal investorer på projektet. Hvis du skal låne alle pengene i banken betyder det ikke så meget.

mvh Carsten

Fra Voldby
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 46
Fra  cl media Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher

Jeg håber du allerede er godt igang med din nye forretningsplan. Det er rigtig gode input der er kommet fra andre, så dem håber jeg du tager med dig.

Det lyder til, at det kun er dig, der skal udarbejde forretningsplanen. Hvis det ikke er tilfældet, er det vigtigt at processen - vejen til den endelige forretningsplan, er den rigtige. Så du og dine partnere bliver afklaret, og fremstår som en samlet enhed, når forretningsplanen skal præsenteres for banker eller investorer. Og vigtigst af alt, at i har været rundt om væsentlige forhindringer, og ved hvordan de skal takles, når i skal til at realisere forretningsplanen.

Bedste held og lykke herfra!

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Puha, 30-40 timer kan sku ikke gøre det :-)

Dbh, Rasmus

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)