Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.pixelstore.dk

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.pixelstore.dk

Shoppen er næsten oppe, varene er ved at blive indkørt da jeg kom i tanke om dette forum for website bedømmelser.. Jeg har åbnet shoppen så i kan springe rundt.
Jeg er meget interesseret i alle former for kritik, både det gode og det dårlige, dog ser jeg helst konstruktivt kritik - DVS hvad du ikke kan lide, og hvad du synes der bør/kan være istedet, eller du kan lide fordi det er sådan og sådan.. Jeg kan ikke bruge ris/ros uden konstruktion. (Det lærer jeg ikke noget af Wink)

Er designet indbydende (farver, kontraster, sammensætninger osv)?

Er designet overskueligt (placering af emner, læselighed, produkt overskuelighed osv)?

Er designet forståeligt (tekster, indkøbskurv, checkout, betaling osv)?

Hvad var dit første indtryk? (Ville du handle der, hvorfor? hvorfor ikke?)

Giv det karakter, 1-5 hvor 1 er dårligt, 5 er nær-perfekt.

Lidt site info:
Sitet er opført fra "scratch" med oscommerce 2.2rc2 og 1.7 som base (ja, jeg har blandet 2 versioner)
Sitet er håndtegnet i Photoshop CS3, derefter skåret ud i weblayers og hardcodet ind i oscommerce.

Hilsen
Ronnie

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 03:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

RonnieF:

Er designet indbydende (farver, kontraster, sammensætninger osv)?

Umiddelbart ja. Selv om du bruger 3 meget forskellige farver, slipper du efter min mening godt fra det. Jo flere farver man bruger, jo sværere er det at få det til at se godt ud.

Jeg ville nok lave menuen i en mere lys grå, for den ser noget tung ud med den mørke farve.

Logoet har for lidt plads i den blå boks. Du bør gøre det lidt mindre, så det har mere luft. De bittesmå ord under logoet er meget små, hvilket du nok godt selv ved :) - måske kan det tænkes om..?!

Personligt bryder jeg mig ikke om den font du har valgt på de grafiske elementer. Den ser mig lidt for gammeldags ud, og jeg tænker lidt, at det ligner skrifttypen der bruges på sådan nogle tilbudsskilte, eller en af standardfontene fra Word. Jeg ville nok vælge en mere minimalistisk font så som en af Swiss-fontene f.eks.

Dine Dankort/Visa, etc.-logoer nede i bunden ser ud til at være en anden størrelse en billedfilerne rigtigt er. Hvis jeg var dig, ville jeg i øvrigt sætte dem i farver og et mere synligt sted. Jeg tror, det er noget, der skaber tryghed.

Generelt om designet vil jeg sige, at det ser rigtigt godt ud, og du kan bestemt lave design. Jeg synes dog, at det mangler det sidste løft op i topklasse som de designs man køber på templates. Da jeg så dit design, tænkte jeg faktisk, at det ligner utrolig meget de webshop-templates, man kan købe. Derfor kan du måske med fordel finde et og bruge det. Jeg ved godt, at det ikke lige er det, du vil høre, når du har brugt mange timer på dit design, men templates'ne ser bare mere professionelle ud. Prøv f.eks. at søge på www.templatemonster.com under webshop-templates.

RonnieF:

Er designet overskueligt (placering af emner, læselighed, produkt overskuelighed osv)?

Designet er meget overskueligt efter min mening. Det er noget af det sværeste at opnå, så stor ros for det!

De små sorte links i midten i toppen er dog lidt svære at få øje på. Måske skulle du flytte dem ned under varekategorierne i venstremenuen - så bliver der også mere plads til det andet i toppen..?!

RonnieF:

Er designet forståeligt (tekster, indkøbskurv, checkout, betaling osv)?

Ja helt klart. Indkøbskurven er placeret det rigtige sted, og er meget iøjnefaldende.

RonnieF:

Hvad var dit første indtryk? (Ville du handle der, hvorfor? hvorfor ikke?)

Det kunne jeg ikke drømme om. Der står ingen kontaktoplysninger - ingen adresse. Hvis der stod det, ville jeg efterspørge nogle handelsbetingelser.

Hvis ovenstående var opfyldt, ville jeg formentlig godt handle i butikken. Andre, mere forsigtige personer ville måske savne noget mere tryghedsskabende som f.eks. noget e-handelsmærke eller lignende. Det har jeg ikke forstand på.

Håber du kan bruge det!

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :

patrickb:

Håber du kan bruge det!

Det kan du tro jeg kan.. Jeg er allerede godt i gang med de "indlysende" mangler m.v.. Tak for indlægget. Jeg vil selvfølgelig lægge op til en runde 2 når jeg har tæsket mig igennem din og forhåbentligt også mange andres kritik, og fået lavet rettelser deraf.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en lille ting.

Jeg ville skrive "Læg i kurv" i stedet for "Put i kurv"

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Noteret!! (lyder lidt bedre).. Tak!

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie:

http://www.pixelstore.dk

Shoppen er næsten oppe, varene er ved at blive indkørt da jeg kom i tanke om dette forum for website bedømmelser.. Jeg har åbnet shoppen så i kan springe rundt.
Jeg er meget interesseret i alle former for kritik, både det gode og det dårlige, dog ser jeg helst konstruktivt kritik - DVS hvad du ikke kan lide, og hvad du synes der bør/kan være istedet, eller du kan lide fordi det er sådan og sådan.. Jeg kan ikke bruge ris/ros uden konstruktion. (Det lærer jeg ikke noget af Wink)

Er designet indbydende (farver, kontraster, sammensætninger osv)?

Er designet overskueligt (placering af emner, læselighed, produkt overskuelighed osv)?

Er designet forståeligt (tekster, indkøbskurv, checkout, betaling osv)?

Hvad var dit første indtryk? (Ville du handle der, hvorfor? hvorfor ikke?)

Giv det karakter, 1-5 hvor 1 er dårligt, 5 er nær-perfekt.

Lidt site info:
Sitet er opført fra "scratch" med oscommerce 2.2rc2 og 1.7 som base (ja, jeg har blandet 2 versioner)
Sitet er håndtegnet i Photoshop CS3, derefter skåret ud i weblayers og hardcodet ind i oscommerce.

Hilsen
Ronnie

Så er sitet blevet godt opdateret.

Følgende er ændret:

Købs- Handelsvilkår inkluderet
Betalings logoer indsat
Små justeringer af knapper og billeder
Unødvendige links fjernet
Direkte betaling udenom kundedatabase (find din vare og betal med 3 klik)
Footer opdateret med kontakt information
..og en masse andet jeg ikke kan huske.

Endvidere ville det være rart hvis man gider fortælle mig objektivt på mine købs- og handels betingelser

 

HVAD synes i om sitet nu i forhold til de spørgsmål jeg har stillet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fint med de dankort ikoner m.v. - men hvorfor laver du ikke en eller anden lækker lille effekt, så de passer bedre ind i dit layout.

Evt. rundekanter samt en lille gloss effekt, eller hvad ved jeg.

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RonnieF

Jeg vil ikke kommentere på designet, der er der allerede godt gang i, kan jeg se, men du mangler at optimere din shop til søgemaskinerne, dvs. unikke og sigende titler, beskrivelser, intern linkstruktur etc.

Venlig hilsen
Ole

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie!
Rigtig fin butik du har dig, men hvis jeg skal tale ud af posen som en 17 årig ville jeg sige:

- Farverne fungere ikke, det er for mixet og ikke stilet at all.

- Hvis du vil have folk (unge) til at købe fra dig, skal det se sikkert ud. Ingen gider at bestille fra en hjemmeside der ikke ser.. sikker ud.

- Måske noget tekst du selv har skrevet om varene. Altså ikke bare sådan kold info.

- En anden god ide ville være at få dine vare fx ind på spilpriser.dk så vil du også få noget reklame ud af det hvis dine priser er konkurrencemæssige

- Og det ville også være fedt med nogle flere billeder af dine vare.

Håber du kan bruge det :)

/Emil

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Flot shop

Men kan du ikke ændre lidt i banneret omkring En God Sag?

Jeg synes som det er der, så er det meget trist. I stedet kunne du tage deres logo eller noget andet.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)