Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor bruger Danaweb 302 redirect ? skidt eller godt ? jeg kan ikke gennemskue det

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået lavet en side af danaweb og har lavet nogle online server tests, eller hvad det nu hedder.

Svaret er så at min side er flyttet og at min tittel er også flyttet.?

Prøver man så at taste deres domænenavn ind skriver den (som jeg husker OK 200) og der kommer også en titel i modsætning til min

Jeg har haft min webshop i ca 3 år www.thybohandel.dk  og det er så blevet ændret til www.thybohandel.dk/forside.html da jeg fik den nye side op at køre for ca 3 mdr siden. Spørgsmålet er så, er det ikke et problem at søgerobotter tror at side og titel er flyttet?

Håber på at der nogle der kan svare mig på disse spørgsmål. På forhånd tak

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det meningen, at din webshop permanent skal have forside på thybohandel.dk/forside.html? For i så fald bør 302 redirect'en ændres til en 301 redirect, som pænt overfører værdien af indgående links.

Hvis det kun er midlertidigt, at din webshop ser sådan ud, er en 302 redirect fin nok. Den sikrer, at besøgende havner i din shop, hvis de taster navnet direkte, i stedet for at rende ind i fejlmeddelelser.

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Frank.

Det er meningen at thybohandel.dk/forside.html skal være "forsiden" af webshoppen endegyldigt

Men er det ikke bedre at forsiden af en webshop´s altid er ligmed kun det aktuelle domæne, thybohandel.dk og slut

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

THOTHI:

Men er det ikke bedre at forsiden af en webshop´s altid er ligmed kun det aktuelle domæne, thybohandel.dk og slut


Jo, jeg vil til hver en tid foretrække at have forsiden på en webshop liggende direkte på roden, altså på thybohandel.dk (eller www.thybohandel.dk, alt efter hvad du foretrækker). Teknisk set er det så index.html forsiden lægges i, men sørger for aldrig at linke til denne, men kun til domæneforsiden.

Det øger sandsynligheden for, at alle links går til den samme side. Altså at man ikke ender i situationen, hvor nogen linker til thybohandel.dk og andre til thybohandel.dk/forside.

Samtidig undgår man at skulle bekymre sig om, hvordan søgemaskinerne håndterer en 301-redirect og om noget af gevinsten fra indgående links måske går tabt ved den dæmpningseffekt, som nogle SEO-folk mener at have observeret. (og man behøver heller ikke bekymre sig om, at et webbureau vælger den underlige 302-løsning).

Når du alligevel skal have fat i dit webbureau og få dem til at ændre på filnavnet, så få dem lige til at sørge for, at man kun havner på thybohandel.dk eller www.thybohandel.dk, når man taster adressen. Pt kan man tilgå hjemmesiden i både en www. og en ikke-www-version, og det er lidt noget sjusk.

Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank.

Mange tak for de særdeles brugbare oplysninger. Jeg vil hurtigst muligt få dem til at ændre det

Mvh Thorsten

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Pt kan man tilgå hjemmesiden i både en www. og en ikke-www-version, og det er lidt noget sjusk.

Hej Frank

Kom lige forbi dette indlæg, og så du skrev ovenstående.

Hvorfor er det noget sjusk at opsætte en hjemmeside så man kan tilgå den både med og uden www.

Personlig bruger jeg selv meget sjældent www i en adresse, med mindre at jeg ved at den ikke kan tilgås med www.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

mmolsen:
Hvorfor er det noget sjusk at opsætte en hjemmeside så man kan tilgå den både med og uden www.

Det er det af hensyn til søgemaskinerne.
example.com og www.example.com er i princippet to forskellige (sub)domæner, men med det eksakt samme indhold på begge. Søgemaskinerne har dog kun behov for en hjemmeside med det samme indhold, så de sorterer automatisk den ene fra - du bestemmer bare ikke selv hvilken.

Hvis Google vælger at indeksere example.com og Live vælger www.example.com - og du samtidig linkbuilder www.example.com, så står du meget dårlig i Google.
Derfor skal man sørge for at lave en 301 redirect fra den ene af. både exampel.com og www.example.com vil virke, men man viderestilles fra den ene af dem, over til den anden, samtidig med at man fortæller søgemaskinerne hvilket domæne man bruger så de også kan indeksere det rigtige.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mmolsen,

Nicolai har allerede svaret for mig. Min kommentarer var nok en smule for indforstået, men jeg sad kun og tænkte på SEO, da jeg skrev svaret. Grundlæggende har du nemlig ret i, at brugerne skal kunne komme ind på en hjemmeside, uanset om man taster www foran eller ej. Det er virkeligt dårligt for ens brugere, hvis det ikke er tilfældet.

Man vil nødig have en situation, som hos de konservative i den seneste valgkamp, hvor konservative.dk kun virkede med www foran i de første 8-9 dage af valgkampen. Det er for alvor sjusk.

I alle tilfælde bør man blot sørge for, at den ene version omstiller til den foretrukne version.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)