Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af min webshop i google

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har fundet ud af en af mine konkurrenter bruger mit firmanavn og domæne i hendes adwordskampagne. I går aftes chattede jeg med en google repræsentant som sagde at da jeg ikke have registreret mit navn som et trademark, gjorde hun ike noget ulovligt. Men er det rigtigt? Et er mit firmanavn, et andet er vel mit domæne som jo ER mit.

Jeg er ikke den eneste hun gør det ved, det er alle vores konkurrenter som har de samme mærker i vores shop.

Jeg har prøvet at maile til support@google.com, men får en mail tilbage om det er en forkert mailadresse, alt andet lige er det lettere at snakke med en dansk repræsentant, men ikke så nemt hvis jeg ikke kan få fat i dem!

 Hvad mener i, er det lovligt hun bruger mit navn og domæne som adwords?

Finkena

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

> Hvad mener i, er det lovligt hun bruger mit navn og domæne som adwords?

Der har aldrig været ført retssager om dette i Danmark, så det er umuligt at sige med sikkerhed hvad domstolene vil mene. Googles holding er klar - om den er lovlig eller ej vides ikke. Den eneste måde du med sikkerhed kan finde ud af det er ved at anlægge sag mod enten Google, din konkurrent eller begge dele. Men det er temmelig kostbart.

Det er dyrt at få ret. Har man ingen penge har man ingen ret. Sådan er det desværre i Danmark

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:
Hvad mener i, er det lovligt hun bruger mit navn og domæne som adwords?

Hejsa

Jeg har ikke helt sat mig ind i din sag Embarrassed men prøv lige at se følgende tråd og om den måske kan hjælpe dig med at få besvaret dit spørgsmål.

http://www.amino.dk/forums/t/29638.aspx

Eller endnu bedre kontakt Katinka som jeg er sikker på gerne vil hjælpe dig videre.

Jeg håber du finder ud af hvad du kan/skal gøre

Birgit

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:

Jeg har fundet ud af en af mine konkurrenter bruger mit firmanavn og domæne i hendes adwordskampagne.

Hvad mener i, er det lovligt hun bruger mit navn og domæne som adwords?

Hvad mener du præcist med: "bruger mit firmanavn og domæne i hendes adwordskampagne"

Mener du:

  1. At du kan se dit firmanavn / www adresse direkte i hendes annonce?
  2. At hendes annonce kommer frem når man skriver dit firmanavn / www adresse som søgeord?

Personligt er min holdning, at 1 er yderst kritisabelt hvorimod jeg ingen problemer har med 2.

2 svarer blot til at man ser en masse andre annoncer på f.eks. Jubii, når man får et søgeresultat på et firma. 

Venlig hilsen,
Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Jeg synes bare jeg før har hørt, at virksomheder der bruger konkurrentens domæne vil blive kylet ud af google eller skal starte forfra med at blive listet, så jeg tænker at helt lovligt kan det vel ikke være? 

Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at lægge sag an mod google, men min konkurrent synes jeg sgu laver en svinestreg, har overvejet at tage kontakt til hende, men når jeg ikke helt ved om jeg har retten på min side vil jeg ikke gøre noget endnu.

Og ja, det er sgu sørgeligt det koster så meget at gå rettens vej;0)

Finkena

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad din shop hedder, men hvis det er et unik navn kan du jo ansøge google om at få det bremset, denne proces tager ca 3 mdr, vi har lige gjort det med vores firma navn og vores navn kan nu ikke bruges i deres kampanger.

 Du kan alternativt også forsøge at registrere navnet hvis det er unikt nok via dktpo.dk som (w)ordmærke kan du opnå denne status i en relateret klasse, er jeg ret sikker på google også følger dette i deres annoncerings program, dette tog os dog lidt over 1 år at komme helt igennem med hos dkpto.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Christian nævner ovenfor, skal vi nok lige have helt styr på hvad det helt nøjagtigt er du ser - hvilken form for "misbrug" der er tale om, for der er som sagt meget stor forskel på om dit varemærke vises i annoncen, eller om det er en keyword trigger.

Dertil er det vigtigt lige at holde fast i at "ulovligt" er kun de ting, som der står i loven man ikke må. Hvad Google siger er i den forbindelse helt ligegyldigt. Men at noget er ulovligt, og at nogle forbryder sig mod en lov, gør ikke automatisk at du så får ret. Hvis de ikke er enige med dig, så skal det afgøres ved en domstol via en civil retssag. Og den skal du i første omgang løbe den økonomiske risiko ved.

Hvis de bruger dit varemærke i selve annoncen tror jeg du har en god sag, og så vil jeg anbefale dig at tage fat i en god avdokat. Nogle gange kan de via hidsige advokatbreve true din konkurrent til at stoppe misbruget.

Er der derimod tale om en keyword trigger mener jeg du står med en meget svær sag, som jeg personligt ikke turde risikere mine penge på at køre

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Det er "blot" når man skriver mit firmanavn/domænenavn at hun kommer frem med sin adwordskampagne, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle være forkert, hun har ikke rettigheder til mit domænenavn,det betaler jeg jo for at eje..

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Mikkel,

Så er det dét du kalder for en keyword trigger, for mit navn står ikke i hendes annonce, hun kommer blot frem når man skriver mit firmanavn/domæne

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det er sgu en lang og sej process at skulle igennem, jeg ved ikke om jeg har et unikt navn, vi hedder Luxstore, og luxstore.dk, men kan se der findes en luxstore.com også, så vi er ikke de eneste i den vide verden;0)

Finkena

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)