Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Misbrug af min webshop i google

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Finkena:

Hej Christian,

Det er "blot" når man skriver mit firmanavn/domænenavn at hun kommer frem med sin adwordskampagne, men jeg forstår ikke hvorfor det ikke skulle være forkert, hun har ikke rettigheder til mit domænenavn,det betaler jeg jo for at eje..

Ja, men så mener jeg slet ikke der er noget problem.

At kræve andres annoncer fjernet, som mere eller mindre bevidst bliver trigget (ja, det kan ske uden at virksomheden selv ved det) svarer til, at Google ikke må vise andet end dine resulater i de organiske søgeresultater - eller, at der ikke må være andre annoncer i avisen fra dine konkurrenter når folk kikker i avisen efter din annonce.

Så jeg må melde, at det blot er den frie konkurrence, der udfolder sig her.

Venlig hilsen,
Christian

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg tro I først skal forsøge om i kan få det reg. som et danskvaremærke (ordmærke (W)) hos Patent og Varemærkestyrelsen(www.dkpto) i klasse 35 det koster 2350,- at lave ansøgningen, men det er jo billigt hvis du kan få et dokument med lidt kongekroner som du kan bruge over for google, og på den måde få "Luxstore" udelukket af de danske annoncekampanger og på den måde udelukke jeres kollegaer i at bruge jeres navn som "trikker" i deres kampanger.

Brug evt denne formulering -> 35: Detailhandel, herunder i form af Internethandel med tøj mode og accessories.

Det skal siges vi lige er gået igang med at få reg. et nyt varemærke og her sagde de behandlingstiden var ca. et halvt år.

 Mvh

Martin

 Ps. Hvis du vil prøve google først er dette måden:

 

please provide the following information in a signed letter on company letterhead:

1. Name of Company

2. Contact information (including email address) 3. For each trademark at issue, please provide the following information:

- the exact mark (and specify whether it is a design mark or word mark),

- the country in which it is registered,

- the registration number (or indicate you are claiming common law rights in countries where rights are acquired through use).

- confirm that the mark is registered, and not pending (or indicate that the mark is in use, if claiming rights in a common law country)

4. Please indicate if your complaint is:

- A general objection to all advertisers. If so, and if any entities are authorized to use your trademark(s) in their ad content, please list the company names and/or Google AdWords customer ID numbers.

- Limited to specific advertisers/advertisements. If so, please list the identity of the advertisement(s) at issue (via the URL stated on the bottom line of the ad or other identifying information.

5. Are you concerned with:

- the advertisement's content, or

- the keywords that trigger the advertisement, or

- both?

6. If you are a Google AdWords customer, please provide your customer ID number so we can be sure to approve your use of the trademark(s).

7. Include the following statement:

"I have a good faith belief that use of the trademarks described above with the advertisements described above are not authorized by the trademark owner or its agent, nor is such use otherwise permissible under law."

8. Include the following statement:

"I represent that the information in this notification is true and correct and that I am authorized to act on behalf of the trademark owner."

 

9. Your signature.

Please send this written communication with the above information to the following address:

Google Inc.

Attn: Google AdWords, Trademark Complaints 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043

Or via fax to: 1-650-649-1774

Attn: Google Trademark Complaints

Please note that the above procedure applies only to the use of trademarks in advertisements. We do not process trademark claims for sites that appear in our search results. We suggest that you contact the site owner directly with your concerns in this regard.

Finally, we apologize if some of your initial complaint included some of this information and appreciate your patience in this matter.

 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår hvad du siger, men jeg er ikke sikker på at jeg er enig. Som en henviser til et andetsted i tråden, har google før givet medhold i at andre ikke må bruge konkurrentens domæne som søgeord.

Det svarer jo lidt til at konkurrenten sætter en annonce i avisen hvor man skriver at hun har de samme varer som jeg ved at skrive mit navn i annoncen, og det er vel ulovligt? Der er nok ikke andet for end tage kontakt til en advokat der er inde i netloven hvis der findes sådan en, eller om det blot er et spørgsmål om etik som Mikkel jo skriver egentligt er et ikke eksisterende grundlag for at være ulovligt

Finkena

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Tak for hjælpen, jeg kigger på det;0)

 

Charlotte

Finkena

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal gerne tilføje at jeg ikke er helt enig med Mikkel og Christian i at det ikke er forkert af din kollega gør. Jeg mener egenlig det er i strid imod god markedsføringsskik, og bør standses.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ganske vist brugt eksemplet før, men lad mig gentage det her, for det giver en meget god ide om problematikken - juridisk/pratisk set ....

Hvis jeg går ned i Brugsen og spørger efter "Kleenex" (der som bekendt er et beskyttet varemærke) er det ikke sikkert forretningen lige har det mærke, men en god ekspedient vil forstå at jeg nok egentligt bare er ude efter papirservietter og blot bruger udtrykket "Kleenex", på samme måde som folk siger "Jeg skal lige Google noget ... " også selvom de faktisk efterfølgende foretager søgningen i Yahoo eller MSN. Det er derfor meget sandsynligt at ekspedienten, hvis han er en god sælger, tager mig med hen til hylden med papirservietter og sælger mig en pakke eller to af de mærker de nu engang har.

På samme måde, hvis jeg går ind i et Amerikansk kopi-center og spørger "Can you make a coupole og Xerox for me", så betyder det ikke nødvendigvis at de laver mine koper på en Xerox kopimaskine.

I begge ovenstående eksempler er jeg så godt som 100% sikker på, at det er lovligt. Hvis det er lovligt off-line, hvorfor skulle det så være ulovligt on-line - for det er jo i princippet det samme der sker i AdWords for dig nu.

Men jeg indrømmer grænserne er svære - og de juridiske diskusioner rundt omkring i verden (for loven er ikke den samme alle vegne!) er langt fra slut. En anden tilsvarende sag viser en anden variant ...

Hvis du går ind påø en bar i USA og beder om en "Bacardi and Coke", så vil nogle mene at du skal have en Bacardi Rom med Coca Cola - ikke en eller anden rom i en Pepsi. Det mener Cola og Bacardi i hvert fald og de har derfor truet en række barer i USA med, at hvis folk beder om netop en Bacardi & Coke, så MÅ de ikke give dem noget andet - i hvert fald ikke uden tydeligt at gøre dem opmærksomme på det. Såvidt jeg ved har denne sag dog aldrig været ført for en domstol, så jeg er ikke sikker på om der er hold i Cola og Bacardis anklager mod disse barer. Men når to kæmpe selskaber som dem, kommer rendende og truer en lille barejer, så kan det være svært - og økonomisk umuligt, at kæmpe imod.

Og så er vi tilbage ved økonomien ...
For som sagt får man ikke nødvendigvis sin ret, bare fordi at man rent juridisk burde have det. Loven forhindrer ikke andre i at bryde den - den sikre blot at man kan forfølge det. I cevile retssager, som det her handler om, er det så desværre op til parterne selv at udrede omkostningerne - og som anklagende part ligger regningen så i første omgang hos dig.

Jeg håber det gav et lidt bedre indblik i, hvor kompliceret det her faktisk er - omend det på overfladen kan lyde enkelt :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin René Mortensen:

Skal gerne tilføje at jeg ikke er helt enig med Mikkel og Christian i at det ikke er forkert af din kollega gør. Jeg mener egenlig det er i strid imod god markedsføringsskik, og bør standses.

 

Jeg mener også det er forkert, men nu må vi se hvad google siger, har endelig fundet frem til en dansksupport.

En af mine andre konkurrenter ringede en dag til mig da hun havde fået en bøde på 5000kr for at dukke op når man skrev et andet tøjmærkes navn, og hun kunne se at jeg også gjorde, så hun ville lige advare mig. Dette var ikke under adwords, men under almindelige links, og jeg lover for INGEN af os har brugt dette tøjmærkes navn, så ingen af os vidste hvordan det var sket. Nu ved jeg så ikke om dette tøjmærkes navn er beskyttet, det er det nu nok, men jeg mener da at situationen ligner når hun direkte bruger mit domænenavn som adword - domænenavnet har jeg jo købt og betalt.

Finkena

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ikke med på det sidste du skriver med bøden holder vand, især pga den frihandel, så denne mener jeg ikke holder helt, for reelt kan du jo købe deres produkt uden om dem og sælge det fra din butik alligevel.

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nødt til at acceptere at tingene altså er temmelig meget mere komplekse end du giver udtryk for. Det er ikke så enkelt som du gerne vil have det til at lyde :)

Google har haft forskellige politikker på dette område - både over tid og i forskellige regioner. I UK har der været en del ballade på det sidste, fordi Google for nyligt annoncerede, at de fremover vil tillade keyword triggers på andres varemærker - alle varemærker, da de netop ikke mener, at keyword triggeren er et brud på Engelsk lovgiving. Og jeg mener som sagt, at der kan føres rigtig mange valide argumenter for, at det samme gælder i Danmark.

Så det letteste er bestemt at se, om du kan overbevise Google i Danmark eller din konkurrent om at stoppe det uden at du skal gå videre. En retssag mener jeg vil være yderst risikabel. Folk som jeg, eller andre med ekspertviden, ville kunne vidne mod dig i en sådan sag - hvis retten eller modparten vælger at indkalde os.

 

> En af mine andre konkurrenter ringede en dag til mig da hun havde fået en bøde på 5000kr

Jeg tvivler meget stærkt på, atd et er en helt korrekt udlægning. Man får normalt kun bøder for straffelovsovertrædelser, og det er det her i alle fald ikke.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Det kan du have ret i, men jeg synes bare før at jeg har hørt, at du ikke må bruge unødige ord i din kampagne, altså havde hun nu haft dette mærke, så vile der heller ikke være noget problem i det - tror jeg.

Finkena

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)