Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må det koste at overtage en velfungerende tøjbutik?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i en temmelig svær situation.

Jeg vil gerne overtage den tøjbutik som jeg idag bestyrer men har svært ved at overskue de økonomiske risici...

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde hjælp udover en revisor til at fastsætte værdien på butikken???

Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange måder at beregne det på. 

reelt set burde værdien af virksomheden være summen af alle fremtidige indtægter, fratrukket inflationen og en alternativ rente (den rente du helt sikkert kunne have fået et andet sted, som f.eks ved investeringer i obligationer)

Men det er nok lidt langhåret for de fleste. du kan også bare spørge dig selv, hvorlang tid skal der gå før mit køb skal være tjent hjem?

Hvis du syntes det er rimeligt med 1 år, kunne du se på hvad forretningen tjente hjem sidste år.

Hvis du syntes 5 år er rimeligt, så kunne du prøve at gætte på hvad overskuddet ville være de næste 5 år..

 

Fra Kbh
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 Der er med garanti også et varelager som udgøre en forholdvis storværdig, som du i hvert fald skal højde for. Derudover bør du måske vurdere hvad det ellers er du betaler for, altså er det placeringen, er det stamkunderne osv.

Det er en klar fordel du er ansat, så du har det sort på hvidt hvad overskudet har været de sidste år og som Filip skriver så er det jo dig selv der må sætte grænsen for hvornår du synes det er rimelig din investering er tjent ind. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)