Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyoprettet ApS - Må jeg anvende personlig konto til fakturering inden erhvervskonto er endeligt oprettet

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Jeg har et (helt) nyoprettet ApS, som er oprettet fordi, at jeg aktuelt skal sende en faktura til en kunde.
Eftersom det kan tage op til 4-5 uger at få oprettet en Erhverskonto igennem min udbyder, vil jeg gerne have pengene stående (meget) midlertidigt på en privat konto i mangel af bedre. Så snart Erhverskontoen er oprettet vil pengene naturligvis blive overført hertil.

Er det tilladt?

Mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MWPE:
Hejsa.

Jeg har et (helt) nyoprettet ApS, som er oprettet fordi, at jeg aktuelt skal sende en faktura til en kunde.
Eftersom det kan tage op til 4-5 uger at få oprettet en Erhverskonto igennem min udbyder, vil jeg gerne have pengene stående (meget) midlertidigt på en privat konto i mangel af bedre. Så snart Erhverskontoen er oprettet vil pengene naturligvis blive overført hertil.

Er det tilladt?

Mvh.

NEJ og det vil være ulovligt maskeret udbytte. Du må ALDRIG tage penge ind privat for dit ApS nogensinde uden løn med skattetræk eller udbytte med samme

Selv brug af firmakort ved fejl til en kage, skal både bank og evt bogholder og revisor anmelde til bagmandspolitiet i hvidvasklov, så det tages alvorligt

Der sker det, at alle de oenge du har fået privat skal ind til firmaet fra dig - men du beskattes af dem privat selv om du jo ikke fik dem +  de jo så er med i skat for overskud i selskabet så NEJ

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.


Mange tak for svar. Jeg ringede faktisk til skat i sidste uge og forelagde dem problemstillingen. De var ikke helt afvisende for at det potentielt kunne lade sig gøre (noget med mertolerance i opstartsfasen). Men efter dit svar tænker jeg ikke det bliver en mulighed.

Mvh.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

MWPE:
Hej John.


Mange tak for svar. Jeg ringede faktisk til skat i sidste uge og forelagde dem problemstillingen. De var ikke helt afvisende for at det potentielt kunne lade sig gøre (noget med mertolerance i opstartsfasen). Men efter dit svar tænker jeg ikke det bliver en mulighed.

Mvh.

Du må aldrig ringe til skat - det giver tonsvis af misforståelser- kun skrive under kommunikation, og det du har hørt der er 100% misforståelse eller - elev i først år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er bedre tjent med at få en Wise, Revolut, N26 (tak John) eller Lunar konto med det samme. De fleste af dem kan sættes op på en dag.

Det giver ingen misforståelser - og eks Revolut har en gratis konto.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Du er bedre tjent med at få en Wise, Revolut, N26 (tak John) eller Lunar konto med det samme. De fleste af dem kan sættes op på en dag.

Det giver ingen misforståelser - og eks Revolut har en gratis konto.

det synes jeg desværre ikke er tilfældet længere. De jeg kender fra masser facebook mm oplever let 14 dage hos Revolut og N26 og 3 uger hos Lunar men ofte en lidt lettere godkendelse end mange danske banker, men de har selv en stor branche negativ liste- Her f.eks hvilke brancher revolut generelt takker nej til https://johnhannover.blogspot.com/2022/04/brancher-der-har-ekstra-svrt-ved-at-fa.html  men i alle fald- trådstarter SKAL finde en konto til CVR - måske Wise er hurgtigt nogen gange

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)