Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fået refunderet bankgebyr - står som udgift i Dinero?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betalte 31. dec 2021 et bankgebyr på 250 kr og fik dem refunderet fordi det var en fejl 6. januar.

2021 regnskabet er afsluttet, hvor gebyret jo så var betalt, og nu skulle jeg så bogføre at jeg havde fået dem retur.

(Jeg bruger Dinero)
Jeg gik derfor ind i bilagsoversigten fra 2021 og fandt bilage fra gebyret, og oprettede en kreditnota på at jeg havde fået alle 250kr tilbage, og bogførte det til 6. januar i år, således det kom med på 2022 regnskabet.
Men inde på min oversigt for 2022 står mit resultat for 2022 så nu til 250 kr i udgifter.
Er det korrekt at det bør stå som en udgift når jeg har fået mit gebyr refunderet??

Jeg fulgte forklaringen herfra, hvor der netop står at når man opretter det som en kreditnota, skal jeg IKKE skrive minus foran tallet, det sørger den selv for at finde ud af: https://dinero.dk/support/kreditnota-leverandoer/

Men jeg synes jo bare det virker forkert, at mit resultat står som negativt nu, så jeg er i tvivl om det er bogført korrekt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skulle have oprettet hverken faktura eller kreditnota - kreditnota kun hvis du har modtaget sådan en 
bankgebyret skulle være bogført debet gebyr i 2021 og modkonto kredit bank - Når du så får penge tilbage i 2022 så er det en 2022 transaktion og ikke ændring af 2021 og her er det kredit gebyr (indtægt på gebyrer) og kredit bank (og står det kredit i gebyr så er kredit med minus korrekt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Oct 16
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke hvis min 2021 bogføring også er forkert, for jeg har brugt Dinero's "skabeloner" til bogføring som netop hedder "bankgebyr", hvor den så vælger konto: 7220 (porto og gebyrer)

Men det vil sige mit regnskab er forkert og jeg kan ikke rette op på det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

madsenff:

Jeg forstår ikke hvis min 2021 bogføring også er forkert, for jeg har brugt Dinero's "skabeloner" til bogføring som netop hedder "bankgebyr", hvor den så vælger konto: 7220 (porto og gebyrer)

Men det vil sige mit regnskab er forkert og jeg kan ikke rette op på det?

det er ikke til at svare på uden at se tallene
Hvis du fik et gebyr i 2021 skulle det bogføres i 2021 som gebyrudgift mod bank - og hvis det førtes tilbage i 2022 skulle det bogføres som gebyrindtægt 2022 - og du kan da rette op på alt - hvis du ved hvordan - men det kræver måske, at nogen ser regnskabet online - eller dinero gør hvis du er plusmedlem - men ud fra din forklaring kan igen sige præcis hvad du skal gøre - det skal være 2022 kredit (minus) på gebyrkonto den indtægt du fik i 2022

der er INGEN fejl der ikke kan rettes - generelt vældig simpelt HVIS det er blevet fejl - formentlig så via kassekladde - og ikke bare auto - men med plus kan du få god hjælp af Dinero

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)