Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-registrering med en anden adresse end min egen

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør man, når man har oprettet CVR-nummer med en adresse, man ikke må bruge alligevel? Jeg bor til leje hos en privat udlejer, og han vil ikke give mig lov til at bruge min lejlighed, selv om jeg har et egnet lokale. Det burde jeg selvfølgelig have undersøgt, INDEN jeg oprettede de CVR-nummer. 

Kan jeg registrere med en andens adresse - fx en venindes - uden at det på nogen måde berører hende? Det er jo mit navn og ikke hendes. Ellers er jeg nødt til at afregistrere, og det ville ikke være til at bære. Skal siges, at jeg endnu ikke har haft omsætning - skal først i gang nu. 


Bedste hilsner
Tina Merete

Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hvis det var mig, ville jeg ærlig talt være komplet ligeglad med udlejers kommentar og så registrere virksomheden alligevel - udlejer har da ikke ret til at bestemme hvem du modtager post fra, eller hvad dit job er. Han kan selvfølgelig forsøge at opsige din lejekontrakt, men i så fald burde du i mine øjne have en ret god sag.

Håber at nogle andre byder ind her, men jeg ser ikke umiddelbart noget problem i at registrere på en anden addresse, udover at du selvfølgelig skal bruge tid på at hente dit selskabs post der.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan have adresse for CVR hos hvem som helst, så længe det er et sted der lovligt må drives erhverv., Det kan der være forbud mod i visse udlejningsselskaber, i anpartslejligheder og -. i visse parcelhusområder mm - hvor servitutter kan forbyde det. Forsætter du mod udlejers vilje og uden godkendelse kan du smides ud absolut

Bare der må være CVR der din veninde bor påvirker det ikke hende - ud over hvis skat / myndigheder henvender sig - hvor hun så blot skal kunne skaffe forbindelse til dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Og har i princippet afgang til venindens lejlighed........

Og så er der vel stadigvæk kravet om at man skal oplyse adressen hvor regnskabet befinder sig hvis forskelligt fra firmaadressen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

bt4u:

Hvis det var mig, ville jeg ærlig talt være komplet ligeglad med udlejers kommentar og så registrere virksomheden alligevel - udlejer har da ikke ret til at bestemme hvem du modtager post fra, eller hvad dit job er. Han kan selvfølgelig forsøge at opsige din lejekontrakt, men i så fald burde du i mine øjne have en ret god sag.

Håber at nogle andre byder ind her, men jeg ser ikke umiddelbart noget problem i at registrere på en anden addresse, udover at du selvfølgelig skal bruge tid på at hente dit selskabs post der.

Føler du dig egentligt ikke en anelse dum, når du opfordrer lejer til at misligholde sin lejeaftale med udlejer? Udlejer er i sin gode ret at sætte begrænsninger, da det netop er udlejers ejendom. Personligt har jeg fuld forståelse for, at en udlejer gerne forhindrer kundebesøg, store varemodtagelser, mv. på adressen. 

Jeg regner ikke med at du svarer, og det kan du egentligt også bare lade være med, men du opfordrer til brud på lejeaftalen, som kan medføre lejers ophævelse, jf. lejelovens § 93, stk. 1, litra b.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

TinaMerete:

Hvad gør man, når man har oprettet CVR-nummer med en adresse, man ikke må bruge alligevel? Jeg bor til leje hos en privat udlejer, og han vil ikke give mig lov til at bruge min lejlighed, selv om jeg har et egnet lokale. Det burde jeg selvfølgelig have undersøgt, INDEN jeg oprettede de CVR-nummer. 

Kan jeg registrere med en andens adresse - fx en venindes - uden at det på nogen måde berører hende? Det er jo mit navn og ikke hendes. Ellers er jeg nødt til at afregistrere, og det ville ikke være til at bære. Skal siges, at jeg endnu ikke har haft omsætning - skal først i gang nu. 


Bedste hilsner
Tina Merete

Har du reelt søgt at spørge din udlejer om lov, eller har du blot set standardklausulen i din lejekontrakt om, af lejemålet kun er til beboelse? Med dialog kommer men langt og såfremt du hverken får kundebesøg, store vareforsendelser eller lignende, burde der være grobund for en dispensation fra reglen. Bare få det hele på skrift :)

Tilmeldt 6. Jun 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar. Min veninde bor i et parcelhus, så det burde ikke være noget problem. Men hvordan finder vi ud af, om der er servitutter, der forbyder det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare for lige at gøre det helt 100% klart:

- Selvom du registrerer CVR-nummeret til at ligge på en anden adresse, så ændrer det ikke på at udlejer tilsyneladende ikke giver dig lov til at drive virksomhed fra den adresse du bor til leje på.

Så længe det bare er et CVR-nummer og du bare sidder derhjemme og laver f.eks. hjemmesider, så sker der ikke noget (men du har dog stadig ikke lov til at drive virksomheden fra adressen).
Men hvis du begynder at modtage varer, har produkter m.m. stående på din adresse, så kan du hurtigt få et problem, da det så er ret tydeligt at du driver virksomhed fra adressen.

- Men ikke desto mindre, så må du ikke drive virksomhed fra din adresse, med mindre udlejer specifikt har givet lov til dette (skriftligt).
Og det er ligegyldigt om CVR-nummeret er registreret på en anden adresse, hvis det er på din nuværende adresse at du driver selve virksomheden i dagligdagen.

Det er ikke for at være en lyseslukker at jeg skriver dette, men fordi jeg kender en som er blevet smidt ud af en lejet bolig netop for at have drevet virksomhed fra adressen. Udlejer ville i alle tilfælde gerne af ved vedkommende, og have derved en meget kærkommende lejlighed til at bruge dette som grundlag.
Og at drive virksomhed fra en adresse, hvor man ikke har lov til det, er direkte et brud på lejekontrakten. Og derved står man som lejer i en ret skidt situation.
- Og navnlig hvis du allerede har fået at vide at du ikke må drive virksomhed fra adressen, og så alligevel gør det og bliver taget i det.

/Jesper

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)